Ankan1
Ny medlem
- Gick med
- 14 Jul 2011
- Hoj
- Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Indian verkar ju vara tillbaka igen och ger besked direkt. ![LOL :lol :lol](/img/smilies/lol.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=n7ba0OvfVK0
![LOL :lol :lol](/img/smilies/lol.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=n7ba0OvfVK0
tycker det känns som DDR revival. Du kan välja mellan Trabant och Trabant.
Själv skulle jag sparkat den som gjort den filmen om jag var VD på Indian, att slösa bort så många dyra reklamfilmsminutrar på att exponera konkurrentens produkt, visar ju på dåligt självförtroende.
Indian finns inte kvar. De har återuppväckts från de döda för sjuttonde gången i ordningen.Indian och Harley Davidson va ju bland dom första som byggde och tävlade med hojjar. Tycker det e jäkligt coolt att dom finns kvar.
Själv skulle jag sparkat den som gjort den filmen om jag var VD på Indian, att slösa bort så många dyra reklamfilmsminutrar på att exponera konkurrentens produkt, visar ju på dåligt självförtroende.
För det andra tror jag inte det nya Indian (finns inget ingenjörsmässigt arv från gamla Indian, endast varumärket) konkurrerar så mycket med HD även om de vill få folk att tro det. Det är nog snarare den andra amerikanska och också nya glidarfabrikanten Victory man i praktiken hoppas stjäla kunder från.
Ett effektivt sätt för Indian att håna sina rivaler är genom bla reklamfilm där man talar om för eventuella nya köpare och även tidigare Harley åkare att man färdas på fel hoj.Indian må ha återuppstått ett antal gånger genom mc historien men har fortfarande förvånansvärt djupa rötter kvar i den Amerikanska folkmyllan där avsaknaden av denna Indian bara vuxit sig större och större rent legendariskt ju längre den varit borta.Att slåss mot ett spöke som denna Indian varit många gånger under mc historien är inte lätt för konkurrenter som fått svara och fightas med fysiska mc istället där spöket Indian nu återigen återuppstått och samlat nytt mod som den legend den nu fortfarande är hos många både äldre och nyare mc åkare.
Att då helt kallt gå ut med en liten kort och iskall reklamfilm som förkunnar för dessa köpare att om man t ex färdas på en Harley så är man fel på det där denna reklamfilm är både enkel men smart utstuderad samt genomtänkt i frågan om man färdas på rätt hoj.Marknadsföring bland detta customfolk bygger allt för många gånger på historia och rykten där den som har mest legendarisk historia många gånger är en vinnare även om den inte ens finns som fysisk mc.Med detta i bagaget gör man nu sig fysisk åter en gång på Indian vis och jag önskar själv Indian lycka till som de rebeller de fortfarande är i mina ögon där jag för övrigt tycker att USA rymmer betydligt fler mc märken än bara Harley när Victory enligt många bedömare fortfarande är och förblir en modern juppy version av Harley.
Nu ger även du oförtjänt reklam åt HDSäger han med HD:n.![]()
För det andra tror jag inte det nya Indian (finns inget ingenjörsmässigt arv från gamla Indian, endast varumärket) konkurrerar så mycket med HD även om de vill få folk att tro det. Det är nog snarare den andra amerikanska och också nya glidarfabrikanten Victory man i praktiken hoppas stjäla kunder från.
Nu ger även du oförtjänt reklam åt HD
Det är väl bara att konstatera, att HD marknadsför sig själv, även här på SH.
Känsligt?![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand