Gilera Runner 180 cc 0-100?

Status
Ej öppen för fler svar.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
OlleR6 skrev:
Varför vill du veta?

Jaja, jag vet inte säkert uggla, kopplar du din hela vägen till vridmomentmax/effektmax?

För att min kompis påstår att den tar en M3 0-100. Det tror jag inte på. Det är helt omöjligt.

Den har bara 21 hk, hur ska den kunna få 5,5 sekunder 0-100 när en RS 125 eller liknande kör på halvhöga 6:eek:r... och en RS 125 har 34 hk ostrypt.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Bojje skrev:
Jag tog bort det för att du störde dig på det...

Sen skrev jag att ditt inlägg var fjantigt... varför måste du anmärka det? Håll det för dig själv.... du tär på dina fingrar i onödan....

jaa jag störde mig på det för att du skrev det när jag frågade vad r6an var stypt till..Känns som det var det innlägget som var onödigt och "fjantigt"..

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Kan ju inte stämma, teoretiskt omöjligt. Skulle vara om den har lustgas kanske :va Eller turbokonvertering :D

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
uggla skrev:
jaa jag störde mig på det för att du skrev det när jag frågade vad r6an var stypt till..Känns som det var det innlägget som var onödigt och "fjantigt"..

yeah right :3freak Kanske inte var till dig, han skrev det till hela tråden. Jag tror itne att han svarade på ditt inlägg :gnissla

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
nomolas skrev:
yeah right :3freak Kanske inte var till dig, han skrev det till hela tråden. Jag tror itne att han svarade på ditt inlägg :gnissla

Exakt... menade att LOL, Gileran har 21 hk... hur i h-vete ska den nå 100 på 5,5 sek... Så menade jag.

Sorry om du missuppfattade det.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
nomolas skrev:

öh jaha? Till hela tråden, då var det ju ännu mer onödigt! orka bry sig, hakade upp mig på det för jag HATAR DET ORDET! och hatar att folk ska använda det överallt på forum, chatter...patetiskt ord,

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Bojje skrev:
För att min kompis påstår att den tar en M3 0-100. Det tror jag inte på. Det är helt omöjligt.

Den har bara 21 hk, hur ska den kunna få 5,5 sekunder 0-100 när en RS 125 eller liknande kör på halvhöga 6:eek:r... och en RS 125 har 34 hk ostrypt.
Är killen i M3an rädd om kopplingen å kass som förare så kan det vara möjligt.

Nu vet jag inte hur det är, men det kanske är så att man räknar 0-100 utan att åka på kopplingen. Dessutom har en RS125 vadå, 4 växlar till 100? Ganska säker på att husan sku va gode mycke snabbare till 100 ifall man inte behövde 3-4 växlar dit (60hk å 110kg).

uggla: Den LÅTER inte så strypt heller ^^

*Edit, man ska inte stirra sig stum på siffror, vikt på förare och väderförhållande och skick på motorcykeln/bilen spelar stor roll, störst roll av allt spelar skickligheten hos föraren. Bara för att en motorcykel/bil e specificerad till 0-100 på 3 sekunder så behöver inte det innebära att alla som köper den kan köra 0-100 på 3.5 sek ens.

Last edited:

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
uggla: Den LÅTER inte så strypt heller ^^

haha okej, jag behöver 3 växlar till 100 tror jag växlar väll till 4an strax över 100 eller nått sånt!

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
"*Edit, man ska inte stirra sig stum på siffror, vikt på förare och väderförhållande och skick på motorcykeln/bilen spelar stor roll, störst roll av allt spelar skickligheten hos föraren. Bara för att en motorcykel/bil e specificerad till 0-100 på 3 sekunder så behöver inte det innebära att alla som köper den kan köra 0-100 på 3.5 sek ens."

Helt sant, men prestanda mässigt, klarar bilen/hojen av det..Sen om föraren klarar av det är en annan sak!

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
uggla skrev:
öh jaha? Till hela tråden, då var det ju ännu mer onödigt! orka bry sig, hakade upp mig på det för jag HATAR DET ORDET! och hatar att folk ska använda det överallt på forum, chatter...patetiskt ord,

Varför var det onödigt att skriva det till hela tråden? Han hade startat tråden för att få reda på om han kompis Aprilia verkligen kan göra 0 - 100 på 5.5 sek. Därför påpekade han de att Aprilian hade 21 hästar, och tyckte inte att det var troligt på så vis. Snarare ditt inlägg och alla mina inlägg som handlat om det här som varit onödiga :D

Ordet "lol" kan ju inte du hindra folk från att använda. Bry dig inte om det istället :tummenupp Jag har också tröttnat på dem utrycken i verkliga livet när man pratar med varann. Men i "datavärlden" så tycker JAG att det är ok.

Men varför lägga ner energi på detta? Ta en öl nu och se glad ut :tummenupp :fyllisar :kiss

Edit: Såg att det var "gilera" istället för "aprilia" :D :tungan

Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag har för mig att Gileran är rätt så seg till 100. Den går väl bara i 140. Nu var det iof länge sedan jag körde en sådan men jag tror jag kommer ihåg rätt.

angående ordet "lol". Min åsikt (som om den våre värd nått :tungan ) är att lol är som vilken förkortning som helst. Låt bli att haka upp er på sånna små saker, haka upp er på att jag tappade ena blinkersen idag istället.... den blev jätteful :4skrika

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
uggla skrev:
Helt sant, men prestanda mässigt, klarar bilen/hojen av det..Sen om föraren klarar av det är en annan sak!

Nu var ju hans fundering grundad på en M3 mot en Runner 180, Runnern e ju snuskigt lätt att komma nära lägsta tid man kan göra med den iomed att man inte behöver koppla å hålla på, alltså behövs det inte en lika skicklig förare på runnern jämfört med M3n.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Varför jämföra mot en M3'a ?, den är ju inte alls snabb 0-100km/h :rofl

Som en likbil typ :lol

För övrigt så har jag också hört att en Gilera Runner 180 cc ska ligga på allt mellan 5.5 till 7.5 sek 0-100km/h, vad det verkligen gör vet jag ej.

Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
nomolas skrev:
Varför tappade du blinkersen för!!!!!! :huvet :mad: :mad: :mad: Helt onödigt!!! :gnissla

mmm, jag vet.
körde omkring med en polare där bak och helt plötsligt klonkade det till i hojen. Trodde det var en sten som sköts mot kröken :rolleyes:

Sen efter ett tag så stannade vi vid en postlåda... mmm för att posta ett brev såklart och då fick jag se en massa sladdar (hela två stycken) hänga där bak :gråta
summa summarum är att mitt hemmagjorda fina fäste (ok lite temporärt men ändå) i aluminium har vibrerat av, blinkersen föll ner och touchade däcket antagligen och sen fick den sig en sjuhelvetes flygtur. Landade gjorde den såklart mitt i hjulspåret på vägen och ungeär 100 tusen bilar körde över stackarn.

Men! blinkersen kan man ju slipa och polera... det är ju sånna däringa jättedyra "bullet" blinkers från Ducati i aluminium... Kommer aldrig ha råd med kevlarslangar, slirkoppling, coola fotpinnar, bigbore kit, tuffa kolvar, titanstakar m.m.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
5.5 sek 0-100 för ett fordon som väger mer 1200 kg är ganska bra...

Inte helt säker på hur mycket en M3 väger. Nu snackar jag om M3 E36.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
nomolas skrev:
Varför var det onödigt att skriva det till hela tråden? Han hade startat tråden för att få reda på om han kompis Aprilia verkligen kan göra 0 - 100 på 5.5 sek. Därför påpekade han de att Aprilian hade 21 hästar, och tyckte inte att det var troligt på så vis. Snarare ditt inlägg och alla mina inlägg som handlat om det här som varit onödiga :D

Ordet "lol" kan ju inte du hindra folk från att använda. Bry dig inte om det istället :tummenupp Jag har också tröttnat på dem utrycken i verkliga livet när man pratar med varann. Men i "datavärlden" så tycker JAG att det är ok.

Men varför lägga ner energi på detta? Ta en öl nu och se glad ut :tummenupp :fyllisar :kiss

Edit: Såg att det var "gilera" istället för "aprilia" :D :tungan

aja skit nere! :tungan

Han sa ju att den var strypt, så det kunde vara kul att veta om den var strypt till 25 kw när den gjorde 0 - 100 på 4.5 som han sa! =) Lät ruskigt snabbt för 25 kw, men det är kanske så!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende