Gilera Sp 125!?!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
GILERA%20SP%2002%20125%2090%20%204.jpg

så ser den ut.

Den har 29 häst på BAKHJULET, 402m på 15,1sec och en toppfart på strax över 170
zznubbe skrev:
2159419 Är inte gilera sp1 väldigt lik aprilia af1??
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Doktor.S skrev:
2159590 Men vilket skitsnack, det beror ju helt på föraren. Sällan två förare får exakt samma tid på samma hoj.
förlåt? vad menar du, har jag sagt något om det?
 

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia
-Rosen- skrev:
2159594 förlåt? vad menar du, har jag sagt något om det?


Du förstår nog vad jag menar. Om man skulle ta föraren på gileran och sätta han på aprilian och vise versa så kanske det skulle vara gileran som får bästa tiden den gången? Man måste ta allt med en nypa salt, det är ju bara marginaler.. Ett tips till trådstartaren, välj inte hojen efter 402 tider.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Doktor.S skrev:
2159600 Du förstår nog vad jag menar. Om man skulle ta föraren på gileran och sätta han på aprilian och vise versa så kanske det skulle vara gileran som får bästa tiden den gången? Man måste ta allt med en nypa salt, det är ju bara marginaler.. Ett tips till trådstartaren, välj inte hojen efter 402 tider.
men eftersom att det är tider från fabriken (antar jag) så borde det ju vara en av de snabbaste, även om man pressar ner den till 14sek så är det ingen vidare tid
 

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia
-Rosen- skrev:
2159604 men eftersom att det är tider från fabriken (antar jag) så borde det ju vara en av de snabbaste, även om man pressar ner den till 14sek så är det ingen vidare tid

Aha, du ser det så.. Hade inte ens nån aning om att fabriken mätte 402 tider. Jag var väl helt fel ute då. Det fixar man med lite drevning, eventuellt lite trim, om man nu måste ut på strippen..
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Doktor.S skrev:
2159615 Aha, du ser det så.. Hade inte ens nån aning om att fabriken mätte 402 tider. Jag var väl helt fel ute då. Det fixar man med lite drevning, eventuellt lite trim, om man nu måste ut på strippen..
okej kanske inte fabriken, men tillverkarna testar ju sin fulländade prototyp med sina egna proffesionella förare
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Doktor.S skrev:
2159615 Aha, du ser det så.. Hade inte ens nån aning om att fabriken mätte 402 tider. Jag var väl helt fel ute då. Det fixar man med lite drevning, eventuellt lite trim, om man nu måste ut på strippen..
Alltså jag skulle verkligen inte välja en hoj efter 402 tider. Hur dum är man då:va När kör man rakt fram med en mc? förutom på strippen? Självklart vill man veta hur mycket effekt den har, hur bra bromsar är, chassit med mera. Sedan kan det ju vara lite intressant att veta hur fort den accar givetvis men det är ju inte det första man tänker på direkt. Och sådant går att ändra på ganska simpla vis. Rosen du vet ju inte vad det är för drevning på den där. Det är ju inte säkert att det är den optimala för accets skull. T.ex på crm så är det ju 14/38 drevning och då accar den inte fort kan jag säga.

Med tanke på att topp är relativt hög så antar jag att drevningen ite är optimal för accet. Allting är relativt. Väldigt umt egentligen att ha med en sådan tid för det beror en del på hur bra föraren är, hur mycket föraren väger och som sagt inställningar på hojen.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
2159682 Alltså jag skulle verkligen inte välja en hoj efter 402 tider. Hur dum är man då:va När kör man rakt fram med en mc? förutom på strippen? Självklart vill man veta hur mycket effekt den har, hur bra bromsar är, chassit med mera. Sedan kan det ju vara lite intressant att veta hur fort den accar givetvis men det är ju inte det första man tänker på direkt. Och sådant går att ändra på ganska simpla vis. Rosen du vet ju inte vad det är för drevning på den där. Det är ju inte säkert att det är den optimala för accets skull. T.ex på crm så är det ju 14/38 drevning och då accar den inte fort kan jag säga.

Med tanke på att topp är relativt hög så antar jag att drevningen ite är optimal för accet. Allting är relativt. Väldigt umt egentligen att ha med en sådan tid för det beror en del på hur bra föraren är, hur mycket föraren väger och som sagt inställningar på hojen.
anser fortfarande att den är kasst drevad, jag vet att det går att hitta en kombo som ger bra topp och acc (viss +10hp men ändå). om jag ahde köpt den hojen så hade första åtgärden varit att dreva om den
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Den snabbaste standard 125an på 402m är aprilia rs 125 extrema -94 med 34mm fögge

Den kör strippen på 14,3

Det är lika snabbt som en bmw m3 med 321hk! Så säg inte att 14 sekunder är söligt :huvet
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Cyren skrev:
2159712 Den snabbaste standard 125an på 402m är aprilia rs 125 extrema -94 med 34mm fögge

Den kör strippen på 14,3

Det är lika snabbt som en bmw m3 med 321hk! Så säg inte att 14 sekunder är söligt :huvet
med standard är det med 11kw eller?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Cyren skrev:
2159712 Den snabbaste standard 125an på 402m är aprilia rs 125 extrema -94 med 34mm fögge

Den kör strippen på 14,3

Det är lika snabbt som en bmw m3 med 321hk! Så säg inte att 14 sekunder är söligt :huvet
Ja å både din och min gör väll på typ 20 blankt..

Rosen på 201 m dvs blackrace så vinner en lätt mc över en ball bil men på 402 m har bilen fått upp fart. Det är som med kondensatorer dom första 75% går ganska fort sen tar det 5 gånger den tiden att komma upp i topp typ. Om du inte drevat för axx men då är toppfarten typ 80% av max möjliga. Tänk sen på att en m3:a toppar 250+ och en 125:a typ 150 +-20 kmh

Acceleration är inte linjert :mattias

Okey de här blev flumigt men ändå.

Desutom har man mc för att det är roligt att svänga..
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
prulle skrev:
2159964 Ja å både din och min gör väll på typ 20 blankt..

Rosen på 201 m dvs blackrace så vinner en lätt mc över en ball bil men på 402 m har bilen fått upp fart. Det är som med kondensatorer dom första 75% går ganska fort sen tar det 5 gånger den tiden att komma upp i topp typ. Om du inte drevat för axx men då är toppfarten typ 80% av max möjliga. Tänk sen på att en m3:a toppar 250+ och en 125:a typ 150 +-20 kmh

Acceleration är inte linjert :mattias

Okey de här blev flumigt men ändå.

Desutom har man mc för att det är roligt att svänga..
prulle du har rätt i det mesta du säger och det andra vet jag ingenting om så jag lägger ner nu. fan är det 201 som jag har kört då? därför som det låter fukkat med 14sek kanske :va
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
-Rosen- skrev:
2159970 prulle du har rätt i det mesta du säger och det andra vet jag ingenting om så jag lägger ner nu. fan är det 201 som jag har kört då? därför som det låter fukkat med 14sek kanske :va
Mycket troligt. 402 m är längre än man tror. Va hade du för tid då?
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top