Gilera

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
hejsan hoppsan. Jag funderar på att köpa en gilera SMT, alltså en supermotard moppe. Och jag har hört talas om att det finns 125cc cylinder att köpa till dem. Någon som vet något om det? Tänkte att det skulle vara lagomt att åka till och från jobbet med. Vad tror ni?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
satsa på en 125:a från början. SMT har säkert stabila grejer men jag skulle endå köpa en riktig 125:a. Sen så är väl inte smt så himla billig heller?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag tror dom går på ca 28 papper.... Jag tänkte mest på att det kan vara bekvämt att ha den som moped i början innan jag tar mellan kort.... eftersom jag är 20 så har jag inte igentligen något större behov av att puttra 125cc =). Men det kan ju vara kul ändå =)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ush, kan du lika gärna köpa en lätt mc och köra utan kort. Samma följder om du torksar.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja visserligen, sedan är det ju så himla polis tomt här uppe också så att man inte behöver något kort... Men utifall man skulle åka fast vore det ju kul om man slapp lämna tilbaka bilkortet.... Det vill jag gärna ha kvar.

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Bilkortet åker om du har otur om du kör trimmad moppe !
Dock inte om du har mc kort :cool:

Men det finns INTE 125cc cylle till Gileran, det är en Derbi motor på den och den är gjord för 50cc och det finns inte en chans att man kan pilla ner en 125cc cylle i det motorblocket och sedan en 12mm kolvbult till en 125:a....nja inte så troligt :p

Det finns däremot 70-75 cc cylindrar för ca 2 lax, dom går helt ok med en större gasare och en böj till det. (för att var moppe då)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vad jag har hört så ska den kunna gå upp emot 130km/h IAF med 75cc och annan böj... Men jag vet inte..... Kanske man ska satsa på en husqvarna sm125 istället då.... Man får väl se... Men den är det väl knappast 4-takt på?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Som jag sade ovanför ditt inlägg....

Kanske man ska satsa på en husqvarna sm125 istället då.... Man får väl se... Men den är det väl knappast 4-takt på?

Kurtan

2-taktsnörd
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Yamaha RD350
Alternativ 1 > Skaffa 125:a + kort

Alternativ 2 > Till Derbimotorer finns det Malossi (och MHR) 80cc cylindrar att köpa (50mm)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Hinkas skrev:
Ja visserligen, sedan är det ju så himla polis tomt här uppe också så att man inte behöver något kort... Men utifall man skulle åka fast vore det ju kul om man slapp lämna tilbaka bilkortet.... Det vill jag gärna ha kvar.

Jaaaa... För det är ju DÄRFÖR vi alla tar körkort. För att om polisen stoppar oss ska vi ha ett att visa upp. jaja... att jag inte tänkte med på det tidigare...

idiot..

va händer om du kör på ett litet barn med din 125a, utan körkort? jo du blir ersättningsskyldig för resten av ditt liv eftersom din försäkring inte gäller! tänk för fan!

varför tror alla små moppefuckon att det är okej att köra utan kort?! klarar ni inte att ta kortet ska ni fan inte köra heller!

//The mad moderator

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Max 130 typ.. Ja på 90väg? Låter väldigt säkert..
Hastighetsreglerna är precis samma sak som körkortsreglerna..

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
EBS skrev:
Jaaaa... För det är ju DÄRFÖR vi alla tar körkort. För att om polisen stoppar oss ska vi ha ett att visa upp. jaja... att jag inte tänkte med på det tidigare...

idiot..

va händer om du kör på ett litet barn med din 125a, utan körkort? jo du blir ersättningsskyldig för resten av ditt liv eftersom din försäkring inte gäller! tänk för fan!

varför tror alla små moppefuckon att det är okej att köra utan kort?! klarar ni inte att ta kortet ska ni fan inte köra heller!

//The mad moderator

Hur vet du att jag är ett litet moppefucko? Och hur vet du att jag inte hade tänkt att ta körkort? Vad jag frågade var att utifall man kan sätta på en 125cc cylinder på en gilera för att sedan kunna regga in den som en lätt mc. Och som jag även sade har jag igentligen inget behov av att köra 125cc eftersom jag är 20 år och därmed kan ta mellankort eller vänta tills nästa sommar och ta tungt.
Så ta och tänk lite innan du säger att någon är ett litet moppefucko!

EDIT: Vad jag menade med mitt tidigare inlägg är att det är så himla polis tomt här så att även om man har körkort så är det aldrig någon som kommer och kollar på det. Inte att jag tänkte köra utan.
Och som det låter på ett tidigare inlägg här så var du bra mycket mer trafikfarlig än vad jag någonsin varit. Filma att man kör 130 på ewn 90 väg, och sedan skrutit över det också säkert.
Det är inget att vara stolt över att man kan döda medtrafikanter eller folk som ör ute och går.
Men det var väl ett av dina intressen av vad jag läste på din sida, att ställa till ditt liv mer än vad det redan är. Så det kanske var planerat att du skulle köra på någon?

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
just det, hur fasen kör du 130 på 90 väg, tänk om du kört på folk som är ute och går på vägen!
Du borde skämmas 130 är en sån hög fart på 90 väg att risken är att cyklister och andra får bestående men av at du kör förbi dem, marrodör!!

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Bra att du lättar upp stämningen här Silwer. Och tur att jag har varit och fått lite mat i magen så att jag inte går omkring och är trött och kinkig =).
Jag hoppas att ni förstod att det inte är så bra att köra 130 på 90 väg heller.... Jag menade inte att det är det grövsta brott man kan begå här i världen.

Croc: Fan, det är ju ganska bra att plocka ur den kraften ändå... Det finns ju inte så mycket att leta efter hästar i så att säga =). Kan man ligga på vägen och köra utan att vara trafik fara (kör för sakta alltså) så är det ju bra. Det räcker mer än väl åt mig, sedan om man kan ligga och köra 110 så är ju det ett plus. Huvudsaken är att jag vill frakta mig från plats A till plats B och jobba lite, och ibland kanske även till Plats C och dra upp lite öring ur ån =). Och till plats C är det 3.2 mil, så det är ju ett plus där också om det inte tar 2h att frakta sig dit =).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...