Gilera

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Hinkas skrev:
Hur vet du att jag är ett litet moppefucko? Och hur vet du att jag inte hade tänkt att ta körkort? Vad jag frågade var att utifall man kan sätta på en 125cc cylinder på en gilera för att sedan kunna regga in den som en lätt mc. Och som jag även sade har jag igentligen inget behov av att köra 125cc eftersom jag är 20 år och därmed kan ta mellankort eller vänta tills nästa sommar och ta tungt.
Så ta och tänk lite innan du säger att någon är ett litet moppefucko!

EDIT: Vad jag menade med mitt tidigare inlägg är att det är så himla polis tomt här så att även om man har körkort så är det aldrig någon som kommer och kollar på det. Inte att jag tänkte köra utan.
Och som det låter på ett tidigare inlägg här så var du bra mycket mer trafikfarlig än vad jag någonsin varit. Filma att man kör 130 på ewn 90 väg, och sedan skrutit över det också säkert.
Det är inget att vara stolt över att man kan döda medtrafikanter eller folk som ör ute och går.
Men det var väl ett av dina intressen av vad jag läste på din sida, att ställa till ditt liv mer än vad det redan är. Så det kanske var planerat att du skulle köra på någon?

När man är 20 borde man vara tillräckligt vuxen för att förstå att det inte är speciellt smart att köpa en moppe och sen trimma den tills den mer eller mindre rasar. Bromsar, chassi m.m. är knappast byggt för 125cc.
Du säger du dessutom att du ska ha den reggade som moppe till en början, tror du att det är mindre olagligt och att försäkringen gäller mer för att den är reggad som moppe?

Planerat att köra på någon? :eek: Har du ens sett filmen?! Den är inspelad på en väg som går rakt genom skogen, jag möter väl en 4 bilar i hela filmen.
Vad baserar du min trafikfarlighet på? Mina 5000 mil i trafiken, varav 2000 av dom är i sadeln på en budhoj i stockholmstrafiken?

*pssst* jag körde 210 på en 90 väg idag där det inte va några bilar... titta så farlig jag är... sånna som mig borde nog låsas in på livstid....

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nu är inte jag helt inne i diskussionen men som EBS säger så kan det bli rätt taskigt om det händer något när man kör utan körkort (både för föraren och eventuella offer självklart)

Nu slutar ni bråka pojkar för nu är det TV DAGS!

Efterlyst och sedan 45 min om streetracing.

Emil_ny

Ät mej
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
Aprilia RS 125 -97
Ja eftersom alla förmodligen håller begränsningarna. Fy skäms att köra fortare än 90!!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja, igen blev jag nog lite missuppfattade. Självklart ska jag köra den som moppe i början av sommar med en toppfart på 45km/h tills jag har kört upp och fått lappen. DÅ kanske jag ska tänka på att "trimma" tills det rasar.
Och vad jag försökte säga med "påhoppet" mot dig EBS var att man ska inte köra för fort fast man har kort heller. Inte heller bra.
Hoppas ni förstår mig den här gången.... Annars tar vi det en gång till....

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo, jag sitter fortfarande och är förgrymmad över detta tilltag.
Förstår du inte EBS att du fördärvar hela idén med 90 vägar? och slutligen leder det till att du underminerar vår demokrati.
Inte underligt att Sverige går dåligt.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Silwer skrev:
jo, jag sitter fortfarande och är förgrymmad över detta tilltag.
Förstår du inte EBS att du fördärvar hela idén med 90 vägar? och slutligen leder det till att du underminerar vår demokrati.
Inte underligt att Sverige går dåligt.

Föööörlåååt!!! Föööölååååt!! Snäääällla Silwer förlåt mig.. jag tänkte inte...

Det är jag och NK-mannen... Lika bra att skjuta sig eller nått... :rolleyes:

:crash :hej

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Blev ju en underhållande tråd tillslut. Jag som har kört trimmad moppe, 125a utan körkort och för fort, ska nog kliva ner i källaren och hänga mig. Nån som har ett rep?

:rodnar

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...