Gilla?

Status
Ej öppen för fler svar.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Då blir det kommentarer på minus och plus, och det vill vi inte ha. För en sådan diskussion går inte följa på ett logiskt sätt.

Att ett inlägg INTE har plus, eller väldigt få... är nog anledning oxå till att förstå för individien i fråga att han / hon inte fått gehör för sin åsikt.

Nu förstår jag inte riktigt, det skulle ju innebära att man måste skriva gilla på alla inlägg som man inte ogillar ?
Jag tycker det var bra när man kan visa att detta gillar jag och detta gillar jag inte.
det finns ju ett mellanting där man tycker ja jo så tycker jag med men man måste inte sätta ett plus eller minus för det.
kanske ett ämne eller så som inte engagerar så mkt eller som man tycker tja så tycker nog de flesta.
att graderingen missbrukats är ju inget jag har sett eller ens förstått.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Skitbra Swedie! :tummenupp

Jag tillhör kategorin som en del stör sig på och att ha stalkers som Neutral, Strider, Bean305 mfl som sätter minus på allt man skriver blir en smula patetiskt. Ingen av dem verkar kunna motivera sina minus utan använder knappen bara för att visa att de stör sig på mig.

Tror precis som du, Swedie, att det är mycket bättre att folk förklara vad de inte tycker om och varför. Det gör diskussionerna bättre och de som inte vill eller kan diskutera kan välja en annan tråd (eller starta en egen som en viss herre brukar göra...). Tror stämningen kommer att förbättras!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Så länge man slipper fejsbok så är jag nöjd!

Aldrig haft, kommer aldrig att ha!
Ett stort gilla på den! :tummenupp
Varför skal SH vara som Fejsbook? Har det varit fel på att ha sporthoj.com som en sak och Fejsbook som en annan?

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu förstår jag inte riktigt, det skulle ju innebära att man måste skriva gilla på alla inlägg som man inte ogillar ?
Jag tycker det var bra när man kan visa att detta gillar jag och detta gillar jag inte.
det finns ju ett mellanting där man tycker ja jo så tycker jag med men man måste inte sätta ett plus eller minus för det.
kanske ett ämne eller så som inte engagerar så mkt eller som man tycker tja så tycker nog de flesta.
att graderingen missbrukats är ju inget jag har sett eller ens förstått.
Nej det betyder det inte.

Missbrukats eller felanvänds vill jag poängtera är samma sak. Funktionen har inte används på rätt sätt, så som jag förklarat i tidigare inlägg.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att sätta minus, har missbrukats på ett sätt som jag inte hade i tanke när jag la in funktionen. Man ska inte bara ge minus huller om buller och skita i att skriva varför. Något jag sett t.ex du gör. Ibland finns minus på inlägg som saknar relevans.

Så nu, är det bara om man tycker om något utan ytterligare kommentar som man därmed ger "Gilla", likt på Facebook.

Tycker man illa om något, får man skriva det istället och förklara varför.

Jag är nog också en minusmissbrukare. Jag brukar ge minus till folk som är ute och cyklar och sedan plus till inlägg som är korrekta i t.ex teknikforumet. Det finns ingen anledning till att jag som en pappegoja ska rapa upp något som redan skrivits.

Att bara kunna klicka gilla är löjligt.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag är nog också en minusmissbrukare. Jag brukar ge minus till folk som är ute och cyklar och sedan plus till inlägg som är korrekta i t.ex teknikforumet. Det finns ingen anledning till att jag som en pappegoja ska rapa upp något som redan skrivits.

Att bara kunna klicka gilla är löjligt.
Att bara klicka ogilla eller minus, vad bidrar det till? Om någon skriver att oljan är brun och du ger minus. Är det då för att det är olja? oljan är brun? eller att personen skriver över huvud taget?

Det är väldigt otydligt vad ett minus eller för den delen "ogilla" betyder i sammanhanget.

Ditt exempel här är ju perfekt. Skulle det funnits minus för mitt inlägg du citerade, skulle du bara gett minus och jag skulle sitta och fundera på vad exakt du egentligen syftade på. Det är inte konstruktivt eller bidragande alls.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag tillhör kategorin som en del stör sig på och att ha stalkers som Neutral, Strider, Bean305 mfl som sätter minus på allt man skriver blir en smula patetiskt. Ingen av dem verkar kunna motivera sina minus utan använder knappen bara för att visa att de stör sig på mig.

Haha, allt är väl en kraftig överdrift men visst skriver du mycket skit. När jag sätter ett minus på ett av dina inlägg så är det allt som oftast när du är ute efter att provocera med ett inlägg du skrivit hundra gånger tidigare.

Själv tycker jag det är ett bra sätt att visa sitt missnöje med ett inlägg (inte en person) utan att dra igång samma elände igen, vilket du uppenbarligen aldrig har något emot utan verkar se fram emot.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Haha, allt är väl en kraftig överdrift men visst skriver du mycket skit. När jag sätter ett minus på ett av dina inlägg så är det allt som oftast när du är ute efter att provocera med ett inlägg du skrivit hundra gånger tidigare.

Själv tycker jag det är ett bra sätt att visa sitt missnöje med ett inlägg (inte en person) utan att dra igång samma elände igen, vilket du uppenbarligen aldrig har något emot utan verkar se fram emot.
Du måste inte kommentera allt, eller ge minus. Låt det vara istället och självdö. Mata inte trollen är ju ett populärt uttryck.

Till stor del har ju Sandstream bidragit väldigt mycket på SH, men får ack så mycket skit för gammalt och även på hur han är. På något sätt måste vi komma över detta och detta med att ta bort minus är ett sätt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att bara klicka ogilla eller minus, vad bidrar det till? Om någon skriver att oljan är brun och du ger minus. Är det då för att det är olja? oljan är brun? eller att personen skriver över huvud taget?

Det är väldigt otydligt vad ett minus eller för den delen "ogilla" betyder i sammanhanget.

Om någon skriver att ATF-olja olja är blå och en annan skriver att den är röd så klickar jag "minus" på han som skrev blå, samt "plus" på han som skrev röd.
Varför ska jag spamma forumet med ytterligare ett inlägg som säger att den är röd?

Om fler än jag gör samma sak så kan läsaren ganska snabbt se vilka inlägg som bör ignoreras samt vilka som man kan tro mera på.

Visst har jag ibland märkt att folk som får minus inte kan ta det utan istället snabbt ska ge ett litet "hämndminus" men det är är ju samma sak med skreven text. Vissa kan ta det andra börjar tjafsa så det blir flera sidor med tjafs fram och tillbaka.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Nej det betyder det inte.

Missbrukats eller felanvänds vill jag poängtera är samma sak. Funktionen har inte används på rätt sätt, så som jag förklarat i tidigare inlägg.

Nehe vad betyder det då för jag fattar inte hur tanken är med gilla vs inte göra något alls.
såsom jag fattat plus o minus gillar du ett inlägg/håller med sätter du plus gillar du inte eller inte håller med så sätter du minus ?

hur är det tänkt med detta ?
sorry om jag är trög o inte fattar. men som jag ser det så var det bättre med det andra systemet.

att det missbrukats o felanvänts menar jag att jag som användare inte hade en aning om, men du som admin ser ju självklart de bitarna.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
+/- funktionen är en av sakerna jag saknar på andra forum, kommer ofta på migsjälv med att vilja sätta ett + eller -, bara för att komma på, nää just det, jag är ju inte inne på SH nu :)

Kommer sakna funktionen iaf.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Haha, allt är väl en kraftig överdrift men visst skriver du mycket skit. När jag sätter ett minus på ett av dina inlägg så är det allt som oftast när du är ute efter att provocera med ett inlägg du skrivit hundra gånger tidigare. Själv tycker jag det är ett bra sätt att visa sitt missnöje med ett inlägg (inte en person) utan att dra igång samma elände igen, vilket du uppenbarligen aldrig har något emot utan verkar se fram emot.
Jag tänkte svara att du också skriver mycket skit men sen kom jag på att du bidrar med ganska litet och mest gnäller eller klickar på minus så jag förstår om du tycker det är lite jobbigt att minus-funktionen har försvunnit :hihi
Om fler än jag gör samma sak så kan läsaren ganska snabbt se vilka inlägg som bör ignoreras samt vilka som man kan tro mera på.
Där tycker jag att du har fel. Om du, som vet vad som är rätt och vad som är fel, istället svarar och skriver att tex röd är rätt skulle iaf jag lita på det om du formulerade dig rätt.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Jag som är en kärleksfull kille tycker det är bra att man bara kan hissa folk istället för att dissa dem! Mer postivism åt folket :yoparty

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk

...

varför funkar det tvärtom då ?
Vi tar ditt exempel igen, men säg att du trycker på + istället.
var det för att det är olja ? eller att oljan var/är brun ? eller att personen skrev överhuvudtaget ?
Det är precis lika otydligt vad ett + betyder i sammanhanget.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
varför funkar det tvärtom då ?
Vi tar ditt exempel igen, men säg att du trycker på + istället.
var det för att det är olja ? eller att oljan var/är brun ? eller att personen skrev överhuvudtaget ?
Det är precis lika otydligt vad ett + betyder i sammanhanget.
Nu ska visserligen inte funktionen användas för att sådana saker som rätt eller fel i sakfråga utan om man håller med i en åsikt eller ej.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Nu ska visserligen inte funktionen användas för att sådana saker som rätt eller fel i sakfråga utan om man håller med i en åsikt eller ej.

Hmm, jag e nog lite trött, men jag begriper faktiskt inte riktigt vad du menar nu. Jag citerade ju ditt egna inlägg/exempel.

Jag undrade bara varför ett + inte behöver motiveras, men ett - är det tvunget att motivera för att inte misstolkas.
Kanske är jag lite trög, men jag förstår inte varför det är OK att sätta omotiverade + på ett inlägg men inte minus ? vad är skillnaden ?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping