gillar du att hämnas på tjuvar??

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
ingen nu mera
sx-pojken skrev:
2618315 lös problemet..... med våld!!!!!!

jag jävlas inte och stjäl av folk....

så varför ska nån jävlas med mig.....

nä...mosa på dessa parasiter....
de ska fan inte kosta mig en jävla spänn......

fick bilen slangad av ett par pundare för typ 4 år sen...

låg i lumpen då så varenda krona behövdes....
löste problemet....gick ditt..och ja..där stog dunkar med soppa efter kvällens raid...

tog dunkarna...visst...men för besväret så rykte deras dörr....4-5 fönster mm....

detta var mitt i vintern så de fick det nog lite kyligt....

svenska polisen....ett jävla skämt..... jag löser alla mina problem själv......
set enda de kan e att haffa "vanligt" folk för trafik-brott.....

men att lösa saker o ting på egen hand kan sluta med sorg ..

Du vet aldrig vad det är för typer som du ska hämmnas på det är inte så att du tar fram massa fakta om dom ...du vet inte om det är några som går på rypar lr nån annan agressiv drog du vet inte om dom har kniv lr nåt annat vapen ..

Vissa gör VAD SOM HELST för att komma undan 1,2,3 så jävlas du med fel tjuv och då kan det sluta illa ..

Men jag håller med om polisen dom är ett skämt dom ger hellre lite böter än att ta dom som ska ha fängelse men det är inte polisens fel bara det är hela rättsystemet här var en arab i landskrona som sköt 2 personer den ena killen fick 5 skott i magen på 1 m avstånd o araben blev dömd för grovmisshandel istället för mordförsök hur går det till ??????

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Så sant ju mer du håller på desto närmare kommer du din överman, gick själv på en rejäl propp i våras och det får en att tänka lite. Jag trodde personen i fråga skulle ha respekt för mig och gjorde mig ordentligt förståd med att det han nu höll på med var inte acceptabelt utan att ta till knytnävar. 5 timmar senare var man ihoptejpad och trodde man skulle spy när hjälmen skulle klämas på den svullna skallen.

( nu sitter den liraren häktad för mordförsök, högg ner någon ) så egentligen vet du inte ett skit om de du bråkar med. Förr eller senare möter man sin överman. Det gör man alltid, sen om det är i Moto Gp, en boxningsmatch eller på gatan det är en annan sak.

Tänk den dagen du blir dömd för att du slagit sönder en tjuv, ännu mer arg på det svenska samhället är du och du har dessutom dömts till dagsböter, skadestånd och advokatkostnader. Samt har två års vilkorlig dom på dig.

Alternativ 1. Du blir bestulen igen och slår sönder även denna tjuv, du åker med buller och bång in i finkan pga din tidigare dom. Om det nu sker inom två år.

Alternativ 2. Den tjuv du nu misshandlat skickar en polare på dig. Du kan inte göra ett skit egentligen eftersom du har vilkorligt och blir på så sätt själv sönderslagen.

Lite överdrivet kanske men inte långt ifrån vad som skulle kunna hända och detta för en hoj.

Har avlägsen bekant som höll på med allehanda tjuverier för många år sedan. Han tog en bil i Sthlm, några timmar senare senare ringde telefonen. -Du grabben, jag tycker du ska gå ut och kolla efter en dekal på den bil du snodde för några timmar sen. Bilen ska vara åter i Sthlm ikväll samt en summa pengar ska finnas i handsfacket som bot för det du nu gjort. Finns den inte där så skulle jag inte rekomendera dig att komma till Sthlm något mer och sen kontaktar vi dig igen.

Grabben hittar ganska snart en liten dekal som det står " protected by .."

Hjälpte det då? Bilen återlämnades med en summa pengar iof men nästa bil han tog kollade han bara extra noga så att det inte satt någon dekal på.

Idag lever han svensson liv med familj, bra jobb och hus men inte fan tänkte han om när han höll på för att han åkte på stryk eller blev hotad.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
stoffe69 skrev:
2622044 Vad jag tror han menar är att vissa saker går bara inte att låta myndigheterna ta hand om, om jag tolkar det rätt.
eftersom t ex våldtäktsmän går fria gång på gång och dylikt.
nu handlade detta om prylar i form av motorcyklar. men ändå.

jävla skit att man inte får ha sina prylar ifred...

Tvivlar på att våldtäcktsmänn går fria gång på gång. Är din nyss våldtagna flickvän nöjdare över sin situation för att du sitter i fängelse för misshandel?
Tror nog att hon hellre har dig hemma.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
att det var en arab som sköt - vad har det för betydelse? eller vill du säga någonting speciellt med det?

sleepy_K4 skrev:
2622481här var en arab i landskrona som sköt 2 personer den ena killen fick 5 skott i magen på 1 m avstånd o araben blev dömd för grovmisshandel istället för mordförsök hur går det till ??????

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Zee skrev:
2622355 Så du tycker att vi ska exportera våra brottslingar. Vad skulle du tycka om att Danmark och Tyskland skickar hit sina kriminella då? Tror du det är billigt att skicka hem "invandraren"? Tror du invandrarens hemland vill ta emot våra kriminella?

Och hur ska vi göra om tjyven ifråga inte har några ekonomiska medel? Hur ska vi straffa personen då? Basebollmisshandel? Stenkastning? Hängning? De har liknande system i Irak, kanske kan vara ett land där du trivs? :)

/Undrat von Virrat

Nejnej.. var och en tar hand om sina medborgare. De andra brottslingarna (även föräldrar till ungdomsbrottslingarna) skickas hem eller stoppas i "dörren".

Äh, inte genomtänkt men det är nog en lösning som de flesta offer hade gillat och känt sig lite tryggare med (repressalier blir ju svårare).

Irak? Basebollmisshandel? Var ju precis det jag inte ville...

Bettskena skrev:
2622648 att det var en arab som sköt - vad har det för betydelse? eller vill du säga någonting speciellt med det?

Förstår vad du är ute efter men du gör nog alla en otjänst ändå och tillför inget till tråden.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln