Gillar kexen radfyra eller twin?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De gillar såklart wankelmotorer!
Det var därför Suzuki fick sluta tillverka sin RE5, för den feministiska rörelsen gillade inte faktumet att 70-talets frigjorda kvinnor fokuserade för mycket på killar med dessa maskiner!
RE5_001.jpg

Legenden säger att ett par tvärmilitanta feminister åkte till Suzukis huvudkontor i Japan på 70-talet och gav VDn stryk för att de tillverkade denna hoj (!) som enligt deras uppfattning hotade den nya världsordningen!

Och hur är det idag? tja det finns såklart ingen motorcykel med wankelmotor på marknaden, just för detta faktum.........
De ansåg också att designen -med hastighetsmätare och bakljus inbyggda i varsin brödkavel- var exkluderande och värdekonservativ utformning på en tjejhoj. Så VD:n fick sig en fläskläpp att suga på.

Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har hört flera gånger att kexen vill ha hårda stötar så det måste vara stånka som är favoriten. Många cylindrar i samma motor är inte något för alla!

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Vad är det för snack om att byta hoj? Jag har min Honda som jag gillar med parallel twin och kommer fortsätta åka den tills den inte orkar längre.

Däremot så tror jag tjejerna gillar V-twin som står vid korvmojjen och varvar lite :fakta

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker det funkat lika bra med två, tre och fyra cylindrar. :)

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Det är lite som om brudarna sitter och diskuterar vilken hest-ras man ska ha för att ragga upp en kille...

SH-bladet for the win :yoparty

Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Det är lite som om brudarna sitter och diskuterar vilken häst-ras man ska ha för att ragga upp en kille...

Struntar lite i hästen men det får gärna vara en liknande tös som den man såg igår. Kikade bakåt mot en, lyfter armarna och gör en gasrörelse med ett leende :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är lite som om brudarna sitter och diskuterar vilken häst-ras man ska ha för att ragga upp en kille...

:rofl:rofl:rofl

Äggsacktly, som om jag brydde mig om vilken snEl hEst kexet har, det man bör bry sig om är det gigantiska hål i kontot en sådan havremoped är kapabel till...men det är en annan historia (based on true events).

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Ledsen gubbar. Tror färgen impar mer än cylinder volym och annat tekniskt dravel/dravvel"hur stavar man egentligen? Har sagt det förut. Men Små tjejer runt 3 till 5 år brukar däremot vara djupt imponerade o det är alltid kul att vinka tillbaks o varva lite försiktigt. Har man en leende förälder och att litet barn, Med hakan nere vid fötterna.alltid Kul att göra dom små glada :)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...