Gissa vem/vad på bilden

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Webspy skrev:
Har ju sååå tråkigt. Men nu ska jag till banken o spendera 2 mille.... så snart har jag inte råd att surfa längre. Men man måste ju ha tak över huvudet.....
Åhh. Investera i Watz Racing alltså. ;)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tady Okada
1996-1997


1996 åkte väl okada V2 men detta är en V4 fast å andra sidan hade honda röda siffror 1996 men svarta 1997 :va
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Boris JR skrev:
1996 åkte väl okada V2 men detta är en V4 fast å andra sidan hade honda röda siffror 1996 men svarta 1997 :va

Tror att dom körde det systemet för att skilja mellan första- och andrahojen för förarna i HRC-teamet att dom hade olika färger på sifrorna. Har sett att bl.a Doohan hade både svarta och röda siffror samma år på sina hojar. Är bara som jag gissat iaf så det behöver inte vara så..
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
hrmf....

senaste dubbelchampion samma år .....Jorge "aspar" Martinez...på Derbi i både 80 och 125..1988.......kunde ingen det ??

Paton 2001.... - var inte det egentligen en Cagiva från 1994?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
DrT skrev:
Paton 2001.... - var inte det egentligen en Cagiva från 1994?

Ingen aning, men jag hade för mig att den här gamle gubben som drev Patonteamet (som fö dog för nåt år sen) hade konstruerat den själv. Men det kan ha varit chassit eller motorn som åsyftades.

Vem är denna snabba tös?
 

Bifogat

  • xxx.jpg
    xxx.jpg
    112.6 KB · Visningar: 114
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Ingen aning, men jag hade för mig att den här gamle gubben som drev Patonteamet (som fö dog för nåt år sen) hade konstruerat den själv. Men det kan ha varit chassit eller motorn som åsyftades.

Vem är denna snabba tös?

Är inte det där Taru Rinne eller vad hon nu hette?

Gustav O skrev:
Heta Lausletho?

Heta är väl fan så mycket snyggare än sådär :fatta! ;)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Gustav O skrev:
Det var första namnet som dök upp och inte är väl Taru ful?
Skicka in en fråga istället. :7peta

Skrev väl inte att Taru var ful, bara att Heta är är mycket hetare ;)
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Chris Ash skrev:
Ingen aning, men jag hade för mig att den här gamle gubben som drev Patonteamet (som fö dog för nåt år sen) hade konstruerat den själv. Men det kan ha varit chassit eller motorn som åsyftades.


"den här gamle gubben" var Giuseppe Patoni och han byggde redan på 60-talet 500 racers, då ( och en bit in 70-talet) 2cylindriga fyrtaktare.Senare vart det fyrcylindrig tvåtakt.

Det sägs att till och med de japanska cheferna var så imponerade av vad GP gjorde med ytterst knappa resurser att de låg bakom att han fick tag i den eftertraktade förgasarbryggan i magnesium som alla suktade efter i början av 90-talet.

Att han körde en -94 Cagiva 2001 lär skall ha sin grund i att självaste Claudio Castiglioni ville visa sin aktning för en man vars insatser kanske egentligen är mer imponerande än vad Minardi gjort i F1 - med tanke på vilka resurser man hade.
 
Last edited by a moderator:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
DrT skrev:
"den här gamle gubben" var Giuseppe Patoni och han byggde redan på 60-talet 500 racers, då ( och en bit in 70-talet) 2cylindriga fyrtaktare.Senare vart det fyrcylindrig tvåtakt.

Det sägs att till och med de japanska cheferna var så imponerade av vad GP gjorde med ytterst knappa resurser att de låg bakom att han fick tag i den eftertraktade förgasarbryggan i magnesium som alla suktade efter i början av 90-talet.

Att han körde en -94 Cagiva 2001 lär skall ha sin grund i att självaste Claudio Castiglioni ville visa sin aktning för en man vars insatser kanske egentligen är mer imponerande än vad Minardi gjort i F1 - med tanke på vilka resurser man hade.

Är det möjligen Patoncyklarna från 90-talet som han byggde själv?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Åhh...kolla expansionskamrarnas dragning undertill....jag säger det, en fyrtaktare kan aldrig se lika "pure racing" ut som en tvåtaktare....RCV211:n ser ju ut som en pösmunk när den står avklädd i jämförelse.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top