Gitarr - låttips?

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jeppis/Finland
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
cRoC skrev:
Jag måste leta upp några exempel, det ni tipsar om är inte min stil :tungan
Berätta vilka låtar du tycker om så kanske jag kan hitta några fler :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tjao du..
Freight train (Vet inte artist)
Winnerbäck - Under månen

Dom låter rätt ok på gitarr, nåt sånt ;-) Ingen som har tabsen till Under månen?
 

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jeppis/Finland
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Kanske Stefan Grossman - Freight train
 

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jeppis/Finland
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Classical Gas, finns många artister som spelat den. bl.a. Eric Clapton, Mason Williams... jag tycker den låten är ganska så fin
 
Last edited:

DoJJaN

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Kommer
Ett bra program att läsa tabs på är Guitar Pro. Jätte bra program där man även kan göra egna låtar och spela upp andras låtar. Kommer inte ihåg deras hemsida men sök på Guitar Pro på google/altavista eller liknande och det kommer garanterat fram.
Mycke nöje :yoparty

/DoJJaN
 

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Småland
Hoj
Suzuki
Kan du lira lite gitarr? Det räcker för att ta ut låten själv, om du är jävligt envis.... Satt en månad på sjön och tog ut hela nothing else matters (blev som det blev, men jag behövde inte ändra mycket sen, alla vet ju hur den börjar, de tre- fyra första tonerna =oP )

Ge inte upp
Lycka till
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
spharv skrev:
Kan du lira lite gitarr? Det räcker för att ta ut låten själv, om du är jävligt envis.... Satt en månad på sjön och tog ut hela nothing else matters (blev som det blev, men jag behövde inte ändra mycket sen, alla vet ju hur den börjar, de tre- fyra första tonerna =oP )

Ge inte upp
Lycka till

Att ta ut låtar är skittrist men otroligt nyttigt för gehöret och för att "lära känna greppbrädan", jag och min bandkollega tog ut Vivaldis fyra årstider för elgitarr. Tog ungefär ett sommarlov med 5-6 timmars pass två-tre ggr i veckan. Skulle aldrig göra om det, men skulle inte heller vilja ha det ogjort.
 

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Trallalalandet
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:
Att ta ut låtar är skittrist men otroligt nyttigt för gehöret och för att "lära känna greppbrädan", jag och min bandkollega tog ut Vivaldis fyra årstider för elgitarr. Tog ungefär ett sommarlov med 5-6 timmars pass två-tre ggr i veckan. Skulle aldrig göra om det, men skulle inte heller vilja ha det ogjort.


Du håller på med en del du :=), har själv lirat gitarr i snart 10 år till och från. Får man fråga varför du tog ut de fyra årstiderna själv? Känns som fruktansvärt onödigt arbete?
 

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Trallalalandet
Hoj
lånar ibland
Att ta ut själv är bra, man lär sig massa på det. Men man kanske inte ska börja som ovanstående :).

Annars skulle jag vilja rekomendera www.bandtabs.com en mycket bra sida med kompletta album från diverse artister. Ett plus är att tabbarna är korrekta, vilken annars är ett stort problem på intenet. Finns mycket skit i tabvärlden.

RHCP är annars riktigt kul att spela, gärna till nån av deras skivor. Mycket roliga rytmer och annat kul i deras låtar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top