Gitarr på en sommar

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag skulle vilja ha hjälp med bra nybörjarlåtar!

Flickan som röker havanna och blinka lilla stjärna känns inte så särskilt imponerade på brudarna. de måste ju finnas LÄTTA låtar man kan lära sig fort o även komma ihåg.
Är det riktigt grova o fula i texten är det väl ännu lättare att lära sig. Helst nån låt man kan tanka hem från dc oxå

i sommar ska de :yoparty :yoparty

Tack på förhand Mark

ÄDIT: Mer lättläst
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Beror ju på vad du gillar. Gå till biblioteket och låna alla vispopböckerna så ska du nog hitta nåt ;)
 

Mingves

Guest
Jag köpte en bok med CD Komplett Gitarr kostar ca 320kr med cd. Hyfsat lätta låtar med alla accord mm. Sedan att det är en hel del justa låtar e ju oxå bra:)
Men man bör nog köpa en accordbok förutom denna då den bara innehåller de vanligaste accorden...


om du vill ha en bra Website så har http://www.harmony-central.com/ många tabulatur under http://www.harmony-central.com/Guitar/tab.html

Lycka till
//M
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Mark skrev:
Jag skulle vilja ha hjälp med bra nybörjarlåtar!

Flickan som röker havanna och blinka lilla stjärna känns inte så särskilt imponerade på brudarna.

Korrekt. Lämna gitarren hemma om du ska imponera på brudar.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
duckie skrev:
Korrekt. Lämna gitarren hemma om du ska imponera på brudar.
Hohoho, det var väl lite fel :va

Jag har smält ett par (läs: många) tjejor med gitarrlir, sång, hemmalagad mat och återigen musik....

Funkar :kär
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Mark skrev:
Jag skulle vilja ha hjälp med bra nybörjarlåtar!

Flickan som röker havanna och blinka lilla stjärna känns inte så särskilt imponerade på brudarna. de måste ju finnas LÄTTA låtar man kan lära sig fort o även komma ihåg.
Är det riktigt grova o fula i texten är det väl ännu lättare att lära sig. Helst nån låt man kan tanka hem från dc oxå

i sommar ska de :yoparty :yoparty

Tack på förhand Mark

ÄDIT: Mer lättläst


Poison - Every Rose Has It's Thorn :tummenupp
Klarar du inte den så ska du inte spela gura :tungan
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
hållundan skrev:
Hohoho, det var väl lite fel :va

Jag har smält ett par (läs: många) tjejor med gitarrlir, sång, hemmalagad mat och återigen musik....

Funkar :kär

...typ, 87 stycken? :-0

Alltså - finns det nåt jävligare än nån hobbytrubadur som ska fram med guran och plinka runt brasan i värsta Ledin-manér, med "blå, blå vindar och jävla vatten" skorrandes ur fyllestrupen?

Nejdu - inte min kopp te.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
duckie skrev:
...typ, 87 stycken? :-0

Alltså - finns det nåt jävligare än nån hobbytrubadur som ska fram med guran och plinka runt brasan i värsta Ledin-manér, med "blå, blå vindar och jävla vatten" skorrandes ur fyllestrupen?

Nejdu - inte min kopp te.

Nej det finns det inte. Alla som spelar gitarr för att impa på folk på fester är alltid så groteskt usla att man inte vet var man ska ta vägen, det blir inte bättre av att de dessutom lirar på fyllan.

Vill ni imponera, lär er Paganinis 24 capricci på gitarr, men lämna fylletrubadurstadiet innan det börjat....
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
duckie skrev:
...typ, 87 stycken? :-0

Alltså - finns det nåt jävligare än nån hobbytrubadur som ska fram med guran och plinka runt brasan i värsta Ledin-manér, med "blå, blå vindar och jävla vatten" skorrandes ur fyllestrupen?

Nejdu - inte min kopp te.

Hihi, onekligen verkar du svårsmörad. Det hör inte hit iofs.

Hurvida om jag (vilket du inte påvisat iofs...) lirar Nått jävla Per Grensle-tugg, Tomas Ledin-reklam framgår ju inte riktigt i mitt tidigare inlägg...

Nej, det är faktiskt trökigt med folk som är "hobbytrubadurer", hellre lirar vi NRJ för hela slanten.

Det är fan tragiskt, man ska sjunka så lågt att musiken ska bli åt helvete dålig för att få tjejer, alltså, gå på krogen, dansa te Sjån FånPål, för att tjejerna tycker det är svinbra :zpy. Tyvärr är det väl det man får göra.

/Inget illa menat mot dig. Tjejer är kassa.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
hållundan skrev:
Det är fan tragiskt, man ska sjunka så lågt att musiken ska bli åt helvete dålig för att få tjejer, alltså, gå på krogen, dansa te Sjån FånPål, för att tjejerna tycker det är svinbra :zpy. Tyvärr är det väl det man får göra.

/Inget illa menat mot dig. Tjejer är kassa.

En fet plånbok som du öppnar ofta och utan att knorra gör att du slipper dansen.

Ett tips bara i all välmening....
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Varför spela gitarr för att impa på brudar då? Det är väl skitsamma om de blir impade eller inte. Själv tycker jag att det kan vara jävligt roligt om nån plockar fram en gura på grillfesterna o kör lite kul låtar. Dock så föredrar jag lite gammal Ebba Grön och liknande som är lättsjunget...en stämningshöjare, men det har nog aldrig hänt att jag blir imponerad av en trubadur, men det är inte det som är syftet...


Skulle aldrig använda min plånbok för att imponera på en tjej. Om det är sånt hon blir imponerad av så är det inte min typ...
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Nej, på grillfester ska man lämna guran hemma......

Nä då...vi får slänga ihop en så plockar jag med mig trumsetet också..kan köra en liten skön sandsession.. :tummenupp
 

Mingves

Guest
Här e något som impar på brudarna.....lika mycket som en kille på gitarr!!!!
Dra inte med dig bruden på klättring eller på gitarrspel....mitt goda råd. Man framstår bara som fjantig...och alla hatar en...

//M
 

Bifogat

  • mats5.jpg
    mats5.jpg
    73.8 KB · Visningar: 68

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fylletrubadur är skitkul tycker jag. Musik måste inte va tekniskt avancerad.

Även om jag själv inte är tillräckligt bra för att nå fram till flickornas hjärtan själv den vägen, så vet jag att väldigt många gillar det. Jag skulle va såld på en tjej som spelade gura, även om hon inte var superduktig.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
duckie skrev:
En fet plånbok som du öppnar ofta och utan att knorra gör att du slipper dansen.

Ett tips bara i all välmening....
Suck :tungan

Näe, att impa på en brud för att man har pengar är väl inte riktigt heller rätt väg. Då lirar jag hellre en egenknåpad låt med lite hjärta bakom...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top