Gitarr på en sommar

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
mb skrev:
Nä, finns ju gränser för vad öronen tål. Men de som är duktiga på ex. Vreeswijk kan göra sig riktigt bra på fest.


Vreeswijk är död och har förmultnat ett tag. Han luktar lik och gör sig inte alls bra på fest. Dessutom skulle det innebära brott mot griftefriden.

gladh
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
vafan!!!

nu ska ni ju inte dizza mina planer på att lära mig spela gitarr o sen få lite mysiga blickor från damerna som bara vill ha mig i säng...

...jag vill ju såklart lära mig spela för min egen del OXÅ.

låttips skulle vara en bra fortsättning på den här tråden!


...men va fan, spamma ni sönder den ändå, då hamnar den ju överst på trådlistan igen o nån annan kanske kan tipsa om låtar. ja ska genast pula på de få tips jag fått!

tack o god natt!
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Mark skrev:
vafan!!!

nu ska ni ju inte dizza mina planer på att lära mig spela gitarr o sen få lite mysiga blickor från damerna som bara vill ha mig i säng...

...jag vill ju såklart lära mig spela för min egen del OXÅ.

låttips skulle vara en bra fortsättning på den här tråden!


...men va fan, spamma ni sönder den ändå, då hamnar den ju överst på trådlistan igen o nån annan kanske kan tipsa om låtar. ja ska genast pula på de få tips jag fått!

tack o god natt!

Tjo!

Trubaduren är ännu inte död! Det vet jag av egen erfarenhet! :tungan

Lär dig alla classics lixom, magnus uggla,green day, tomas ledin, bob dylan, Summer of 69, hotel california osv
det är enkla låtar som låter bra sålänge du kan sjunga gitarren har man ju mest som stöd när man trubadurar, iallafall jag o jag har spelat gitarr i 13 år nu...

Sen så ere bara o nöta nöta nöta nöta nöta nöta nöta nöta o lite till i början så de sitter!

Hoppas du fick nån hjälp!
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Om man ska återgå till den egentligen frågan då...

Gamla svenska poplåtar som alla kan..Ebba Grön, Nationalteatern, Gyllene Tider..sånt brukar väl de flesta uppskatta..förutom surhjonen som hellre sitter o glor in i brasan då..;)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Spela bara ovanstående om du blir tillfrågad (en trubadur måste ju till vis del ta lite önskelåtar...). Annars föreslår jag att du genast köper Vreeswijks 5-CD-box och lyssnar in dig på den. Finns hur mkt sköna texter och melodier som helst. Enstaka Sundström kan också gå vägen :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top