crashtestdummy
Ompa ompa.
jag visste att det var fuskRedBaron skrev:Det går men det kostar ! James använder en B-Bender för att spela det. http://www.stringbender.com/bender/fenderb.html
jag visste att det var fuskRedBaron skrev:Det går men det kostar ! James använder en B-Bender för att spela det. http://www.stringbender.com/bender/fenderb.html
Jonathan skrev:Okey.
Du har ingen demo utlagd att tanka ner så man får höra lite ?
Hårdrock a`la den äldre skolan är musik som inte går av för hackor.
Man kan ju fråga sig varför det inte görs musik idag som håller i längden, musikbranschen ser väl antagligen helt annorlunda ut idag, men varför ska det behöva vara så ?
/N. Yfiken
Chris Ash skrev:Nope, vi har massor av demos men inga som vi vill att någon ska höra....än Möjligtvis närmast sörjande släktingar.
Men om inte alltför lång tid så....
Jonathan skrev:Så dåliga kan de väl ändå inte vara?
Om du skulle jämföra ditt band med ett annat, vilket ligger närmast ?
Måste veta
Chris Ash skrev:Nej det är de inte, men samtidigt så är de bara att betrakta som halvfärdiga, orgelslingorna är inte ens pålagda än, det är enbart slasksång och slaskbas på låtarna (den andre gitarristen har gjort bägge och han är varken speciellt bra sångare eller basist) och trummorna är programmerade, det är egentligen bara själva låtstrukturen och alla gitarrer som är bra och färdigt. Vi vill inte släppa ut något för lyssning som vi inte är nöjda med.
Jag lovar jag ska ge dig låtarna när de är klara... Förhoppningsvis inom ett par veckor, om vi orkar göra något, vi är nämligen "the slowest working band in the world".
Vet inte, vi har många olika influenser, men allt med hammondorgel tenderar att knippas ihop med Deep Purple så det är nog de som ligger närmast, även om jag själv inte anser att vi har så många likheter.
Jonathan skrev:Aha, fick uppfattningen om att de var färdiga men inte släppta till allmänheten för att ni/du ansåg att de var för "dåliga".
Chris Ash skrev:Hehe såna låtar finns också....i mängder....
De kommer förhoppningsvis aldrig att nå fler öron än vad de redan gjort dock...
Duccemannen skrev:Tjena, tänkte att jag sulle fråga er som vet.
Jag har en snart 14 -årig grabb som spelat elgitarr i snart ett år och börjar tjata om att få en ny gitarr.
Han har kikat på en ibanez för ca 6500 kr, säger att det är en sådan han måste ha. Jag menar att den han har nu funkar bra, en J&D brothers nybörjargitarr.
Men han menar på att den låter kass, så jag säger till honom att lära sig spela ordentligt (han spelar nu ganska hyfsat, jag tycker inte att det stör någonting när han spelar). Han kör mest ac-dc metallica maiden sabbath m.m så grabben lirar ju farsans musik .
Men han börjar snacka i gitarrtermer som jag inte riktigt hänger med på.
Typ han vill ha en gitarr som går att stämma ner, och jag menar på att det går väl att stämma ner alla gitarrer! Fast jag kan ju ha hur fel som helst, därav detta inlägg.
Sedan menar jag att han behöver väl inte hoppa upp så mycket, det finns väl vettiga alternativ lite billigare. Vill ju inte lägga mina hojpengar på sånt.
Så lite hjälp så jag kan argumentera med lite trovärdighet önskas.
Mvh/ Duccemannen
Kan han inte kolla på begagnat då? Det finns ju massor av schyssta guror begagnade som är betydligt billigare än en ny..Duccemannen skrev:...massa text...
Duccemannen skrev:Tjena, tänkte att jag sulle fråga er som vet.
Jag har en snart 14 -årig grabb som spelat elgitarr i snart ett år och börjar tjata om att få en ny gitarr.
Han har kikat på en ibanez för ca 6500 kr, säger att det är en sådan han måste ha. Jag menar att den han har nu funkar bra, en J&D brothers nybörjargitarr.
Men han menar på att den låter kass, så jag säger till honom att lära sig spela ordentligt (han spelar nu ganska hyfsat, jag tycker inte att det stör någonting när han spelar). Han kör mest ac-dc metallica maiden sabbath m.m så grabben lirar ju farsans musik .
Men han börjar snacka i gitarrtermer som jag inte riktigt hänger med på.
Typ han vill ha en gitarr som går att stämma ner, och jag menar på att det går väl att stämma ner alla gitarrer! Fast jag kan ju ha hur fel som helst, därav detta inlägg.
Sedan menar jag att han behöver väl inte hoppa upp så mycket, det finns väl vettiga alternativ lite billigare. Vill ju inte lägga mina hojpengar på sånt.
Så lite hjälp så jag kan argumentera med lite trovärdighet önskas.
Mvh/ Duccemannen
Nej och ja.crashtestdummy skrev:Jäklar vad snabbt den går för övrigt, tur att det är enkla grepp
den går skitsnabbt, för en sån som migNeanderthalaren skrev:Nej och ja.
Kan han inte kolla på begagnat då? Det finns ju massor av schyssta guror begagnade som är betydligt billigare än en ny..
Duccemannen skrev:Jodå det finns ju den möjligheten också.
Men när man är novis som jag så vet jag ju inte riktigt hur man kollar att allt är som det ska när man köper beggat (av privatperson då). Hos handlare får man väl förutsätta att det ska vara ok.
Tackar för svaren så här långt, ös på med mer om ni har ideer.
Gärna olika gitarralternativ i vettig prisklass.
/Duccemannen
Chris Ash skrev:blabla, en singlecoil-strata bla bla med high-output humbuckers.
..
crashtestdummy skrev:
Skriv om och exemplifiera samt förklara.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|