Gixxerägares "bänkningsreslutat" innan å efter..

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Det vore kul ifall R1000-ägare skulle uppge sina bänkningssiffror, air-fuel, vrid, effekt innan å efter sina ev. mods.

Har fått intrycket att kollat runt på internet bl.a att de flesta 03-04:eek:r ska ligga nånstans mellan 148-152hk SAE i standard utförande. Tyvärr finns det inga bänkar som kan göra Ram -Air systemet rättvisa.

Jävligt nyfiken på ifall nån bänkat med tex KN-filter innan å efter..
Själv är jag ganska skeptisk till ev. effektökning med filter..så bevisa mig gärna fel!

ha re!
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Å andra sidan tror jag ökningarna av trycksatt luftburk är maginella faktiskt, betydligt intressantar med de vanliga siffrorna.

Bara byte av öppet filter och sen mappning kan inte ge många kusar direkt om inte hojen var feljusterad tidigare.
Helsystem är nog vägen att gå om man vill slippa riva motorn.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
152 BHP på min 1000 -03.
Bänkningen utförd hos FLR-racing.
 

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Poacher skrev:
Å andra sidan tror jag ökningarna av trycksatt luftburk är maginella faktiskt, betydligt intressantar med de vanliga siffrorna.

Bara byte av öppet filter och sen mappning kan inte ge många kusar direkt om inte hojen var feljusterad tidigare.
Helsystem är nog vägen att gå om man vill slippa riva motorn.


Tvärtom, jag har sett försök till att återge verklig effekt av så kallade luffar -turbo . Nånstans i USA testade de en r750. De fick en klar effektökning redan i mellanregisret, men sen gick maskinen sönder av nån anledning.
Men reslutat gav ändå en klar indikering att det funkar..
 

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
M:et skrev:
152 BHP på min 1000 -03.
Bänkningen utförd hos FLR-racing.

vilka mods har du, eller var den standard?
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Major Bif skrev:
Tvärtom, jag har sett försök till att återge verklig effekt av så kallade luffar -turbo . Nånstans i USA testade de en r750. De fick en klar effektökning redan i mellanregisret, men sen gick maskinen sönder av nån anledning.
Men reslutat gav ändå en klar indikering att det funkar..
Funkar och funkar, du får köra bra fort innan det verkligen funkar.
Jag tror absolut inte det ger mer än några % i ökning av effekten.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Sjalvklart ger det effekt men luftburken maste vara trycksatt for att det ska synas i banken. Annan mappning ocksa givetvis annars kan du tom tappa effekt.
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top