Gixxer 02a Kylningsproblem

snakeboy

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Ort
uppsala
Hoj
gsxr1000
HJÄLP!!

Har problem med min kära Gixxer 02. Temperaturen varierar hela tiden och då jag kör sakta eller blir stående vid trafikljus tex ökar värmen i motorn fort. Jag kan verkligen ingenting då det gäller att skruva så jag provar att se om det finns någon vänlig själ här som kanske kan komma med tips om var jag ska börja leta.
Tack på förhand. Och för er som inte gjort det.........Skriv på smc´s lista mot höjning av premier och skatt!!!!!! Vill inte förlora min underbara hobby med all gemenskap osv pga överbetalda politiker som inte värnar om ett enormt folknöje.
 

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Sthlms Skärgård
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
HJÄLP!!

Har problem med min kära Gixxer 02. Temperaturen varierar hela tiden och då jag kör sakta eller blir stående vid trafikljus tex ökar värmen i motorn fort. Jag kan verkligen ingenting då det gäller att skruva så jag provar att se om det finns någon vänlig själ här som kanske kan komma med tips om var jag ska börja leta.
Tack på förhand. Och för er som inte gjort det.........Skriv på smc´s lista mot höjning av premier och skatt!!!!!! Vill inte förlora min underbara hobby med all gemenskap osv pga överbetalda politiker som inte värnar om ett enormt folknöje.

Vad menar du med fort? Min stiger också vid stillastående, hur varm blir den? Går fläkten igång?:va
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
HJÄLP!!

Har problem med min kära Gixxer 02. Temperaturen varierar hela tiden och då jag kör sakta eller blir stående vid trafikljus tex ökar värmen i motorn fort. Jag kan verkligen ingenting då det gäller att skruva så jag provar att se om det finns någon vänlig själ här som kanske kan komma med tips om var jag ska börja leta.
Tack på förhand. Och för er som inte gjort det.........Skriv på smc´s lista mot höjning av premier och skatt!!!!!! Vill inte förlora min underbara hobby med all gemenskap osv pga överbetalda politiker som inte värnar om ett enormt folknöje.
Min 01:a blev också fort varm när den stod still. Varma sommardagar kunden dens stiga en bit över 110 grader. Sen föll temperaturen snabbt när jag började köra. Ner mot 80 grader, om jag inte missminner mig.

Hur stora temperaturvariationer pratar du om?
 

Danlud

Glad Z1000 ägare
Gick med
15 Mar 2005
Ort
finland, Vasa
Hoj
gsxr600 -01 (Såld), Kawa Z1000 -07
Jag hade samma problem med min GSX-R 600 -01:a.
Blev lite orolig när värmen steg över 100 grader första gången i rödljuset... Men jag tror att termostaten till fläkten slår igång vid ca.+105C.
Så inga problem fast värmen stiger över 100C.
 

snakeboy

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Ort
uppsala
Hoj
gsxr1000
Svar på varm gixxer

Min 01:a blev också fort varm när den stod still. Varma sommardagar kunden dens stiga en bit över 110 grader. Sen föll temperaturen snabbt när jag började köra. Ner mot 80 grader, om jag inte missminner mig.

Hur stora temperaturvariationer pratar du om?

Hej du.

Tack för ditt svar.

Temperaturen har alltid hållit sig någorlunda. Bara pendlat ett par grader upp eller ner oavsett stadskörning eller långfärd. Men i slutet av förra säsongen pendlade temperaturen även om jag körde med jämn fart vilket den inte gjort tidigare. Temperaturen steg väldigt fort då jag stannade vid trafikljus etc. Vid ett tillfälle kokade motorn. Det var första gången som jag märkte att temperaturen krånglade. Eftersom det aldrig hade varit problem tidigare kollade jag inte på tempen utan höll koll på trafiken inne i Uppsala. Helt plötsligt började den låta illa och luktade konstigt och samma sekund tryckte den ut vätska ur systemet. Att den luktade illa beror nog bara på kylarvätska på varma motordelar. Jag har som sagt dålig koll på att skruva och har inget tekniskt kunnande om hojar. Jag trodde det var helt kört med hojen och att motorn bara skulle vara att skrota. Men fyllde på vätska och den funkade som den skulle sen motormässigt. Men temperaturproblemen kvarstår. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Tjatigt att behöva lämna in den då det medför vissa kostnader som man kanske kan slippa om man kan lösa det själv. Lägger hellre slantarna på bensin=)

Ha det toppen.
Mvh / Johan
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Men i slutet av förra säsongen pendlade temperaturen även om jag körde med jämn fart vilket den inte gjort tidigare. Temperaturen steg väldigt fort då jag stannade vid trafikljus etc. Vid ett tillfälle kokade motorn.

Så gjorde min hoj, det bubblade lite i expensionskärlet i övrigt var det inga andra symtom. Det visade sig vara ett sprucket topplock.

-@
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top