bikestreet
Spänn fast dig!
Jag har ingen hoj. Sålde den häromdagen. Detta oaktat tycker jag att du borde höja nivån på dina inlägg. Jävla sandlåda här ju.
scud skrev:2415853Jag har inte kört en 750, men äger en 600 vilken jag är helnöjd med. Det finns ju nästan alltid något värre, och en 600:a är ju inte kass på något vis. För mig finns det ännu gott om pulver i maskinen, jag tycker den rör på sig tillräckligt. Men tiden kommer väl när man vill ha mer drag och byter till 1-liters.
Så allting beror på vad du kört innan, min gamla sura Kawa 500:a är ju inte i närheten av denna, därför behöver jag inte mer krut i hojjen (ännu).
jian skrev:2415237...Om du nu funderar på att köpa en ny GSX-R 750....
Mitt tips är att du istället köper en GSX-R 1000.
Tusen kubikarna har mycket bättre andrahandsvärde samt
lättare att sälja och varför köpa precis ny...
Kolla tex följande.....
Claessons MC i Bromölla säljer följande...
Suzuki GSX-R 1000 (svart, 2006, 200 mil) för 114.900:-
Den tusen kubikaren är mycket bättre på alla områden jämfört med en 750...
Sedan vad gäller försäkringar...tänk på att undvika Trygghansa och IF
om du tänker köra bankörningar..eftersom dom har någon paragraf att allt
skydd gäller ej då...
Mitt förslag är att ta Folksam...då kan du antingen ta en special försäkring om du gått en Broms och kurvkurs genom SMC (www.motorcyklisterna.org).
Eller också kan du ta en vanlig basförsäkring och ställa på hojen när du använder den och sedan ställa av den när du inte använder hojen.....
REG NUMMER:
GSX R 1000 (2006)= XHN 057
GSX R 750 (2006)= Har för mig att Din MC (www.dinmc.se) i Sollentuna har en demohoj..ring och fråga om reg numret
Lycka till....
sandstream skrev:2415151R750 = 86,3 Nm / 10.800 varv
R1000 = 121 Nm / 9000 varv
Eftersom de är i princip identiska när det gäller vikt och mått tycker jag valet är självklart
ursäkta, skiljer det bara 10 hästar på en R-1000 och en R-750? då kanske du har tittat på första modellen av R-1000 och nyaste av R-750?Pejo skrev:2417166Så var det det där med vad som betyder vad, vrid och effekt, fröken sandström.
Om vi istället mäter effekten och struntar i vridet (för det har vi lärt oss förut, eller hur?) så ser det ut såhär:
R750 = 143hp / 10,800 rpm
R1000= 153hp / 9,000 rpm
Ser inte riktigt lika självklart ut va ?
R-1000 skrev:2417401ursäkta, skiljer det bara 10 hästar på en R-1000 och en R-750? då kanske du har tittat på första modellen av R-1000 och nyaste av R-750?
Pejo skrev:2417419Det är ungefärlig effekt vid dom varvtalen sandström angav. Maxeffekten är säkert en annan (med annat vrid vid andra varvtal). Och det här illustrerar det onödiga med att prata vrid - det säger inte så mycket, egentligen.
Ja, du fru Päjviränta, du kanske skulle läsa vad det var jag svarade påPejo skrev:2417166Så var det det där med vad som betyder vad, vrid och effekt, fröken sandström.
Om vi istället mäter effekten och struntar i vridet (för det har vi lärt oss förut, eller hur?) så ser det ut såhär:
R750 = 143hp / 10,800 rpm
R1000= 153hp / 9,000 rpm
Ser inte riktigt lika självklart ut va ?
Bingo skrev:2423552Den genomsnittlige ägaren till en tusen gillar bottendraget och är fullständigt oförmögen att begripa att alla inte är skapta som han själv. Det är därför meningslöst att prata med honom.
:corn
Hmmm, man skulle kanske svara på frågor också, och inte bara dryga sigbikestreet skrev:Vad är skillnaden mellan 600rna och 750rna sett till körkomfort vid stadskörning? Vilken av dem är mest utpräglad banracer? Man vill ju inte ha en hoj som bara går att köra på bana, utan den ska ju även klara några mil i stadstrafik och sen ut på motorvägen, utan att man sitter jätteobekvämt.
Tacksam för synpunkter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |