Yabba
Den som lever får se!
- Gick med
- 8 Mar 2005
- Ort
- Kristinehamn
- Hoj
- KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hejsan!
Köpte mig en GSXR 750 -91 av broder.
Se här
Har inte haft tid att kolla på eländet förrän i dag.
Konstaterade att minst en ventil på båda motorerna är av, en eller två vipparm är av på båda motorerna = toppen måste ju då monteras av.
Tänkte börja med att riva den lösa motorn jag har.
Enligt brorsan började den ryka vitt innan den klonkade till och stannade.
Idé på vad som kan ha hänt?
Men, hur som helst, för att få bort toppen måste ju kamkedjan öppnas.
Finns det kedjelås på den?
Kan inte se något kedjelås och kan inte snurra på veven så kedjan rör sig heller, verkar ligga rester av en ventil som gör att jag bara kan vrida ett halvvarv på veven.
Så, är det bara att kapa kedjan och köpa ny, för att få bort toppen?
Jag har en Clymer rephandbok för GSXR750 1988 - 1992 & GSX750F Katana 1989 - 1996 och det mesta står ju där men kan inte hitta något om just kamkedjan
Köpte mig en GSXR 750 -91 av broder.
Se här
Har inte haft tid att kolla på eländet förrän i dag.
Konstaterade att minst en ventil på båda motorerna är av, en eller två vipparm är av på båda motorerna = toppen måste ju då monteras av.
Tänkte börja med att riva den lösa motorn jag har.
Enligt brorsan började den ryka vitt innan den klonkade till och stannade.
Idé på vad som kan ha hänt?
Men, hur som helst, för att få bort toppen måste ju kamkedjan öppnas.
Finns det kedjelås på den?
Kan inte se något kedjelås och kan inte snurra på veven så kedjan rör sig heller, verkar ligga rester av en ventil som gör att jag bara kan vrida ett halvvarv på veven.
Så, är det bara att kapa kedjan och köpa ny, för att få bort toppen?
Jag har en Clymer rephandbok för GSXR750 1988 - 1992 & GSX750F Katana 1989 - 1996 och det mesta står ju där men kan inte hitta något om just kamkedjan