Lämna över tanken till mig så riktar jag den.
hahaha, just det.
Bully vi har ju ett proffs i sfs, hade glömt det.
Lämna över tanken till mig så riktar jag den.
Tjenare mannen!
Kul att du drar igång bygget!
Ang tanken så är en lösning att trycka den med tryckluft. är dock lite beroende på hur buckaln ser ut. o sen behöver man tätningar för att bygga upp trycket.
Men det funkar, har sett trolleri med denna teknik en gång i tiden.
Själv gillar jag Duke II:ans lyse, tyvärr ganska kass funktione men det är snyggt.
Ovan vänster, duke II 08
nedan vänster, duke II äldre
Ovan höger, super duke (den skulle sitta som en smäck på gixxern )
Lämna över tanken till mig så riktar jag den.
hahaha, just det.
Bully vi har ju ett proffs i sfs, hade glömt det.
En kompis fixade min gixxertank. Han jobbar som riktare på scania i Oskarshamn. Då limmar man fast sugkoppar, så slår man ut bucklan med en glidhammare. Så får man spackla det sista. Funkade kanon!
Hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.
Riktigt litet hål, jobba in slangen på nått vänster, silikona skiten!
Eller, skaffa "slang-nippel" med gänga och gänga in, silikona på insidan och något i gängorna
Borde väl funka
Boys and girls letar efter en bättre lösning på exp.kärlen. Nå tips eller ideér?
Edit: hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.
29kr på biltema sök på sportflaska
Som Limez sa. Gänga är väll det bästa?
Kolla bara så att godset är tillräckligt tjockt
Boys and girls letar efter en bättre lösning på exp.kärlen. Nå tips eller ideér?
Edit: hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.
29kr på biltema sök på sportflaska
Måste klämma in en nybörjarfråga, vad gör exp.kärlet? Asså vad är det som du tänker byta ut mer specifikt?
Men du, skit i botten kopplingen.
Då får du iof kolla nivån o skvätta i lite glyka då och då, speciellt när det är varmt.
O du om du gör den helt tät, med gängade kopplingar så ha någon form av övertrycks säkring (borde räcka med att skita i en slangklämma eller liknande), kan iof finnas en i locket på kylaren.
Annars e det lite trist att ha en potentiell bomb på hojen
Edit: förresten, är du inte klar med bygget snart
Måste klämma in en nybörjarfråga, vad gör exp.kärlet? Asså vad är det som du tänker byta ut mer specifikt? Följer tråden med spänning annars, grym hoj har du för projektet iaf
Vet inte fick det förklarat att det är bra o ha en om det blir övertryck och undertryck. Men gör man exp.kärlet rätt så ska det väl inte vara en bomb. En slang i locket (flaskans hals som riktas neråt mot marken) så övertrycket pressas in i exp.kärlet och när det blir under tryck så den kan suga tillbaks kylarvätskan. Och på flaskans botten som ska vara riktad uppåt så gör jag ett hål och sätter on en slang som sedan går ner mot backen för att överfylls exp.kärlet så ska det rinna ut där. Då kan den väl inte sprängas?
Perfekt, så det är vad ni snackar om Såg din hoj här på bilder från bulten, tror jag , vad har du gjort med den i byggnationsväg?
A skulle inte vara fel med lite tryckluft o trolleri. bara den inte blåser upp hela tanken. vill liksom få ut lite av det och det sista kan man spackla. Vet nån om det funkar att limma eller svetsa fast nåt o dra ut det? skiter i lacken, den ska ändå lackas om.
Skulle nog bli den senaste duken som ser intressant ut, men priset lär ju flyga iväg :S
Fan mumma, du gjorde min kväll
vi tar resten på pm eller på telefon
Hahaha jo tur att han kom ihåg det själv
Men va faaaaan, hit med skiten så fixar vi det.
Har en kompis som har plåtfirma med massa roliga verktyg som man fixar bucklor med.
Använd inte tryckluft, ded trycker ut plåten där den är minst stadig och det är ungefär på alla andra ställen än där ett litet veck är.
Men va faaaaan, hit med skiten så fixar vi det.
Har en kompis som har plåtfirma med massa roliga verktyg som man fixar bucklor med.
Använd inte tryckluft, ded trycker ut plåten där den är minst stadig och det är ungefär på alla andra ställen än där ett litet veck är.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |