Gixxer snöret.....

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Utanför Gävle
Hoj
non
Söderlund skrev:
Eftersom jag är lite kinkig för att min tvåa hoppar ur på min 01:a så ska jag skälla lite på min hoj då.....

-Backspeglarna är kass
-Framhjulstuds vid hårda inbromsningar
-Försäkringen suger
-Växellådan höll i 1500 mil
-Garantin gick ut för 5 dagar sedan....

.....men va gör de....vill ändå inte ha något annat.....

Oj, någon hade hittat mitt gamla inlägg. Apropå växellådan, 2:ans växel, så var suzuki-verkstaden mycket intresserade av att kolla på hojen. Att garantin gått ut och att den inte var servad på verkstad gjorde inget sa dom (generalagenten). Efter 3 dagar ringde dom och sa att det inte var något fel på lådan, bara o köra vidare sas det.
Efter det har den aldrig hoppat ur mer. Personligen tror jag att något gjordes, men man ville från general.a inte erkänna att något vart fel.
Vad tror ni?
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
En böjd vxlförare samt två slitna drev brukar vara problemet då tvåan hoppar ur.

Söderlund skrev:
Oj, någon hade hittat mitt gamla inlägg. Apropå växellådan, 2:ans växel, så var suzuki-verkstaden mycket intresserade av att kolla på hojen. Att garantin gått ut och att den inte var servad på verkstad gjorde inget sa dom (generalagenten). Efter 3 dagar ringde dom och sa att det inte var något fel på lådan, bara o köra vidare sas det.
Efter det har den aldrig hoppat ur mer. Personligen tror jag att något gjordes, men man ville från general.a inte erkänna att något vart fel.
Vad tror ni?
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Att det är skönt att puttra med 1:an och varvräknarn på ca 3000 med gixxern. Se'n vrida på rullen så spjällen blir lite lagom halvöppna och höra insugsvrålet när framhjulet sugs upp! Inga fördröjningar a'la vakumförgasare eller roterande ljuddämpare. Bara en linjär koppling mellan gaspådrag och vridmoment, utan fördröjningar, som om högernäven är ihopkopplad via vajer med vridmomentkurvan. :banana :Bugar :yoparty :lol :hihi
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
R.Lehtipalo skrev:
Att det är skönt att puttra med 1:an och varvräknarn på ca 3000 med gixxern. Se'n vrida på rullen så spjällen blir lite lagom halvöppna och höra insugsvrålet när framhjulet sugs upp! Inga fördröjningar a'la vakumförgasare eller roterande ljuddämpare. Bara en linjär koppling mellan gaspådrag och vridmoment, utan fördröjningar, som om högernäven är ihopkopplad via vajer med vridmomentkurvan. :banana :Bugar :yoparty :lol :hihi

3000 rpm på 1:an och gasa lite lagom??
Då är det ingen fördröjning med roterande ljuddämpare.

Däremot har du en vridmomentkurva som heter duga...... 21 kg på en Gixxer 1000 är väl bra vrid?? :7peta :tungan
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
min gixxer

här kommer en bild på min gixxer... :yoparty
 

Bifogat

  • Bild 007 kopia1.jpg
    Bild 007 kopia1.jpg
    60.7 KB · Visningar: 159

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Är det någon som vet om kammar från 03-04 passar i -01?
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Z Fredde skrev:
3000 rpm på 1:an och gasa lite lagom??
Då är det ingen fördröjning med roterande ljuddämpare.

Däremot har du en vridmomentkurva som heter duga...... 21 kg på en Gixxer 1000 är väl bra vrid?? :7peta :tungan

Turbon har en roterande massa som skall accelereras innan fullt laddtryck erhålles, vilket ger en fördröjning mellan gaspådrag och vridmoment.

Att det sedan är MER vridmoment på en turbocykel vid så gott som alla varvtal är en annan sak, men nu var det inte det som jag diskuterade och jämförde.

Dessutom är jag övertygad om att din turbomoppa går utav H-Vete. :tummenupp :rolleyes:
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Det vore kul ifall R1000-ägare skulle uppge sina bänkningssiffror, air-fuel, vrid, effekt innan å efter sina ev. mods.

Har fått intrycket att kollat runt på internet bl.a att de flesta 03-04:eek:r ska ligga nånstans mellan 148-152hk SAE i standard utförande. Tyvärr finns det inga bänkar som kan göra Ram -Air systemet rättvisa.

Jävligt nyfiken på ifall nån bänkat med tex KN-filter innan å efter..
Själv är jag ganska skeptisk till ev. effektökning med filter..så bevisa mig gärna fel!

ha re!
 

viiper

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Östersund
Hoj
Gsx-r 1000
fälg.

Någon vis människa som vet vilken storlek det är på en bakfälg till en Gsx-r 1000 -02??
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Passar bromsbelägg från en 05:a på en 04:a

Någon gixxerpilot "ute där" som vet svaret?
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
1000R skrev:
Brickorna är Suzuki orginal och kostar 110 kr st.

Du har ju redan lite godis på din hoj men en portning är ju aldrig helt fel.

Jag har samma mod som du + portning, kammar, kam drev, PAIR mod (märkte ingen skilnad). Detta resulterade i våras till 172 RWHP. Jag har lite funderingar på att borra till 1070cc i vinter.
Eftersom dollarn är billig nu så kan man ju alltid köpa leksaker ifrån USA :D 3 mm over bore :rock :rock :rock .

Har du provat när din bryter på 6:an????


Gick det inte att köra på Bandit 1200 cylindrar tidigare som en sorts fattigmans OB? :va Eller gäller det bara gamm härkarna??
 

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Är nyfiken vem som portade din topp eller gjorde du det själv,
Kör du med tunnare toppackning också?
Håller på att montera kammar, drev och ny fjädrar så jag funderar på portning medans det ändå är isär.

1000R skrev:
Brickorna är Suzuki orginal och kostar 110 kr st.

Du har ju redan lite godis på din hoj men en portning är ju aldrig helt fel.

Jag har samma mod som du + portning, kammar, kam drev, PAIR mod (märkte ingen skilnad). Detta resulterade i våras till 172 RWHP. Jag har lite funderingar på att borra till 1070cc i vinter.
Eftersom dollarn är billig nu så kan man ju alltid köpa leksaker ifrån USA :D 3 mm over bore :rock :rock :rock .

Har du provat när din bryter på 6:an????
 

Suzuki GSXR

Ny medlem
Gick med
5 May 2005
Ort
Hofors
Hoj
GSXR 1000, Baotian 50
Superbike Roger skrev:
En bild på mina nya bromsar....

Blev lite avundsjuk på dina bromsar. Jag får bromsa med hela handen idag när det går fort, det skulle vara skönt att använda två fingrar.
Hur sliter de bromspads och vad kostar de, det är ju fyra styck per ok.
/Marcus
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Suzuki GSXR skrev:
Blev lite avundsjuk på dina bromsar. Jag får bromsa med hela handen idag när det går fort, det skulle vara skönt att använda två fingrar.
Hur sliter de bromspads och vad kostar de, det är ju fyra styck per ok.
/Marcus


Hela handen på en Gixxer 1000????? Använder bara ett finger på min -03á, samma på -02an. Kanske har starka fingrar inte vet jag. :lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top