Nisse977
8000rpm+ känns skönt!
Hej!
Igår tog jag semester för att åka 55mil å titta på hoj... :kocko Det är en Gixxer 1100 89´a som inte är i nått fint orginalskick... men den verkar funka ganska ok maskinellt, växellåda osv.. (växelrullen och 2´ans drev bytta)
Instrumenten är från nån nyare R750!?? (vill köpa orginalinstrumenten, någon!??) Fick med 89´ans intrument... MEN med milesmätare... Sen så är det breddad bakfälg till 6" (Marklund)... Fina däck, fin ram, fina bromsar och Mikuni RS38´or i fint skick.
Killen gick med på 23000:- för den, vilket jag tycker verkar billigt... Visst den är inte i orginalskick... men då kostar det nästan 10000:- till om man säger så..
NU TILL PROBLEMET!!
Jo.. Killen hade meckat dit de där RS38´orna för ett tag sen. Han sa att det skulle vara fint med en injustering/synkning av dom.. eftersom hojen "hackar" lite vid 4000rpm (80-90km/h på 5´an). Jag tänkte att det kan man väl göra sen.. Märkte inget vid provkörningen på 20min.
Men när jag sedan åkte mina 55mil hem.... så märkte jag att den "hackar" till lite då och då i alla hastigheter... Tjejen som körde bilen tillbaka såg att det flammade till vid förgasarna när den hackade till en gång...
Senare på kvällen när det börjat mörkna och man använder heljuset så märkte jag att den ville hacka till när jag slår om till heljus... känns ungefär som man snabbt slår av/på gasen.. och så kan det "poffa" lite ur förgasarna..
Jag kan väl tilllägga att det sitter en orginalljuddämpare från R1 (ser ut som kolfiber), så hojen låter nästan inget... känns som att ljuddämparen stryper hojen??? Kan den inte vara lite för liten??
Jag hade ju en R750 85´a innan.. och den känndes mycket vassare!!!? Visst den här 1100 -89 går jävligt mycket stabilare.. och är starkare högre upp i hastighet.. men axet känns ju inte??
Någon som vet vad det är för fel?? Något enkelt så jag slipper leta igenom hela hojen!!
Igår tog jag semester för att åka 55mil å titta på hoj... :kocko Det är en Gixxer 1100 89´a som inte är i nått fint orginalskick... men den verkar funka ganska ok maskinellt, växellåda osv.. (växelrullen och 2´ans drev bytta)
Instrumenten är från nån nyare R750!?? (vill köpa orginalinstrumenten, någon!??) Fick med 89´ans intrument... MEN med milesmätare... Sen så är det breddad bakfälg till 6" (Marklund)... Fina däck, fin ram, fina bromsar och Mikuni RS38´or i fint skick.
Killen gick med på 23000:- för den, vilket jag tycker verkar billigt... Visst den är inte i orginalskick... men då kostar det nästan 10000:- till om man säger så..
NU TILL PROBLEMET!!
Jo.. Killen hade meckat dit de där RS38´orna för ett tag sen. Han sa att det skulle vara fint med en injustering/synkning av dom.. eftersom hojen "hackar" lite vid 4000rpm (80-90km/h på 5´an). Jag tänkte att det kan man väl göra sen.. Märkte inget vid provkörningen på 20min.
Men när jag sedan åkte mina 55mil hem.... så märkte jag att den "hackar" till lite då och då i alla hastigheter... Tjejen som körde bilen tillbaka såg att det flammade till vid förgasarna när den hackade till en gång...
Senare på kvällen när det börjat mörkna och man använder heljuset så märkte jag att den ville hacka till när jag slår om till heljus... känns ungefär som man snabbt slår av/på gasen.. och så kan det "poffa" lite ur förgasarna..
Jag kan väl tilllägga att det sitter en orginalljuddämpare från R1 (ser ut som kolfiber), så hojen låter nästan inget... känns som att ljuddämparen stryper hojen??? Kan den inte vara lite för liten??
Jag hade ju en R750 85´a innan.. och den känndes mycket vassare!!!? Visst den här 1100 -89 går jävligt mycket stabilare.. och är starkare högre upp i hastighet.. men axet känns ju inte??
Någon som vet vad det är för fel?? Något enkelt så jag slipper leta igenom hela hojen!!
Last edited: