Gixxer?

sandstream

Guest
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
sandstream71 skrev:
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?

Troligen ungefär samma anledning som man ibland ser Retta???
Ett lättare uttryck.

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
ä väl som allt annat slang..dvs kallar R1:eek:r för RETTA SP-1 för SPÄTTA osv...du får leva med det å bte VÄLKOMMEN

HanneZ

Guest
Försök att uttala GSXR på engelska, ungefär som HIV blir HÅIVE.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Uttrycket "gixxer" är fult, gay och låter barnsligt. Använd det inte, så är vi tre som går mot strömmen.

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
Försök att uttala GSXR på engelska, ungefär som HIV blir HÅIVE.

Ungefär som jag trodde då, även om jag inte kan få det till gixxer hur illa jag än försöker uttala det :huvet

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Geiger skrev:
Instämmer, det låter töntigt!!
Försök säga geässexärrelvahundradubbelve snabbt tre gånger utan att tungan vrids runt tre varv i munnen :D

Hur många säger förresten YZF-1000R1 och CBR-900RR istället för retta och blade?

Last edited:

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Hur många kallar inte Rolf för Rolle/Roffe eller Carolina för Carro eller Ebba istället för Ebba-Lisastina ?

Men sejer inte heller ofta Volvo sjuhundraförtio ge-ell utan sjufötti eller sjuttifyranulla (skånska)

När vi träffar en snygg tjej på lyran sejer vi inte heller: Hej, ska vi idka könsumgänge du o jag? utan: sugen?

Last edited:

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
sandstream71 skrev:

Så det är där den håller hus va nere i garaget o såg att den va borta, visste iofs att han skulle sälja den.

den cyklen ska du vara nöjd över
Gixxer som gått lugnare får man fan leta efter :fakta

Last edited:

sandstream

Guest
MANGAN skrev:
Så det är där den håller hus va nere i garaget o såg att den va borta, visste iofs att han skulle sälja den.

den cyklen ska du vara nöjd över
Gixxer som gått lugnare får man fan leta efter :fakta

Aha, så det var din Honda som stod där :tummenupp

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
japp min honda var det

....hunnit köra något ännu??

Ducati for life

Guest
sandstream skrev:
585015 Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

...kärt barn har många namn??

Redan när jag hade min första Gixxer, 1992, kallades GSX-R:n för Gixxer. Så det har hängt med ett tag. Jag har inte hört någon engelsk talande säga Gixxer i alla fall. Jag tror bara att modellen hängt med så länge att det blivit ett smeknamn som är mer eller mindre accepterat i våra kretsar. Men vad vet jag... :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln