Gixxer750 -96 El-fel?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Hultan skrev:
Ok, tack skall du ha!
Som sagt, där det rök så är det helt.. det kanske innefrån instrumenteringen, det är det enda jag kan tänka mig..
Ang. tanken så stämmer det bra, lyckades lösa det ;-)
Det är inte säkert att det syns på höljet till kabelstammen ifall ngt brunnit där.
Men det är bara önska fortsatt god jaktlycka...
Hoppas det löser sig till att vara ett skitfel för dig.
//Tobbe
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
tobbeviking skrev:
Det är inte säkert att det syns på höljet till kabelstammen ifall ngt brunnit där.
Men det är bara önska fortsatt god jaktlycka...
Hoppas det löser sig till att vara ett skitfel för dig.
//Tobbe
Ok!
Japp, tack skall du ha för allt!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
När jag skruvade ihop min gixxer i våras så slocknade blinkers, varvräknaren o sen något mer som jag inte minns.

Då var det en lös sladd som saknade sin blinkers som kortslutit o brännt en säkring.

det jag vill säga är: eftersom mycket drivs från samma säkring så är det mycket som pajar pga ett litet fel tex en klämd kabel som tillslut blivit så dålig så det blivit värmeutveckling o den brunnit av skulle kunna leda till felet du fått på din hoj.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Robban W skrev:
När jag skruvade ihop min gixxer i våras så slocknade blinkers, varvräknaren o sen något mer som jag inte minns.

Då var det en lös sladd som saknade sin blinkers som kortslutit o brännt en säkring.

det jag vill säga är: eftersom mycket drivs från samma säkring så är det mycket som pajar pga ett litet fel tex en klämd kabel som tillslut blivit så dålig så det blivit värmeutveckling o den brunnit av skulle kunna leda till felet du fått på din hoj.
Ok, tack skall du ha!
Men om det är som tobbe sa, att det kanske inte allid syns utanpå kabeln, hur felsöker man då?

EDIT
Säkringarna är hela, i alla fall i boxen under instrumenten, finns det fler måntro?
 

Skorpan

Guest
Hultan skrev:
Ok, tack skall du ha!
Men om det är som tobbe sa, att det kanske inte allid syns utanpå kabeln, hur felsöker man då?

EDIT
Säkringarna är hela, i alla fall i boxen under instrumenten, finns det fler måntro?
enklast är o mäta kablarna med mätpenna :tummenupp
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Hultan skrev:
Ok, tack skall du ha!
Men om det är som tobbe sa, att det kanske inte allid syns utanpå kabeln, hur felsöker man då?

EDIT
Säkringarna är hela, i alla fall i boxen under instrumenten, finns det fler måntro?

Ta tid på dig. Klipp upp skyddsslangen runt kablarna där du såg röken. Om du inte hittar något så fortsätt att klippa upp slangen så du ser ordentligt.

Förhoppningsvis hittar du 2 sladdar som har smält ihop o kan kapa bort det onda o skarva på nya friska bitar. Sen tejpar du ihop allt med eltejp.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Robban W skrev:
Ta tid på dig. Klipp upp skyddsslangen runt kablarna där du såg röken. Om du inte hittar något så fortsätt att klippa upp slangen så du ser ordentligt.

Förhoppningsvis hittar du 2 sladdar som har smält ihop o kan kapa bort det onda o skarva på nya friska bitar. Sen tejpar du ihop allt med eltejp.
Ok! Tack för tipsen!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top