Rollen då?Jag har bara två klockor som behöver ställas om. Micron och hojen. Hojen står alltid påsommartid och micron går jag och ställer om nu.
Rollen då?Jag har bara två klockor som behöver ställas om. Micron och hojen. Hojen står alltid påsommartid och micron går jag och ställer om nu.
Sålt båda. Tappade intresset. De fick man ju ställa hela tiden.Rollen då?
Jag använde fax för ca 10-12 år sedan senast (sist). Användes för "säkra" dokument. Joråsåatt......säkert någon statlig myndighet som kör med fax fortfarande.
Jag använde fax för ca 10-12 år sedan senast (sist). Användes för "säkra" dokument. Joråsåatt...
Vi har en kund som scannar sina fax och mailar till oss för deras system kan bara skicka inköp via fax. Nä, det är inte ett svenskt företag, utan tyskt.
Kan det vara klockringarens föräldrar?Det låter troligt, min familj umgicks med en tysk familj på 80 talet, dom gjorde affärer med Tyskland, via Teletype...
Dom skrev först ut långa hålremsor, som sedan matades in i en läsare som läste in dom i en skrivare/sändare enhet.
När dom skickade/tog emot dokument skakades hela huset av maskinen.
Alla hålremsor skulle sedan brännas?
Var vi bekanta med STASI-agenter?
Högst troligt... Om de inte signerade med H.H., för då var det annat folk (jo, tyskarna är traditionella av sig, väldigt...)Det låter troligt, min familj umgicks med en tysk familj på 80 talet, dom gjorde affärer med Tyskland, via Teletype...
Dom skrev först ut långa hålremsor, som sedan matades in i en läsare som läste in dom i en skrivare/sändare enhet.
När dom skickade/tog emot dokument skakades hela huset av maskinen.
Alla hålremsor skulle sedan brännas?
Var vi bekanta med STASI-agenter?
Solen och Örebrotid, det måste betyda att vi även får Örebroväder?De som vill ha sommartid året runt kan väl förhandla med sina arbetsgivare och låta oss övriga gå efter solen och ha Örebrotid.
Jag låter grillen stå ute året runt! Man måste inte följa alla regler...Det jobbigaste med hela proceduren är ju att behöva gå upp mitt i natten och ställa fram respektive tillbaka grillen och utemöblerna varje gång bara för att någon byråkrat bestämt att det skall ske ett visst datum och klockslag. Inatt var det exempelvis snö och kändes helt bakvänt att göra det.
Hade varit mycket bättre om var och en själv fick bestämma när man ville gå över till sommartid utifrån när grillsäsongen de facto startar.
Har sina fördelar att kunna grilla året runt och samtidigt slippa ställa om klockan till vintertid.Solen och Örebrotid, det måste betyda att vi även får Örebroväder?
Det blir toppen!
För Örebro har Sveriges bästa motorcykelväder, har jag hört!
Jag låter grillen stå ute året runt! Man måste inte följa alla regler...
Ja med Örebrotid och Örebroväder skulle Sverige, om inte hela världen, bli bättre!Har sina fördelar att kunna grilla året runt och samtidigt slippa ställa om klockan till vintertid.
Aldrig fattat det där med klocka som intresse, är inte det lite som att ha handväska som intresse?Sålt båda. Tappade intresset. De fick man ju ställa hela tiden.
Fagersta ligger ca en Tammer norr om Örebro så Örjan skulle nog kunna bli nöjd med både Örebrotid och Örebroväder!...
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Varför annars köpa klockor för sexsiffrigt om inte ett intresse finns? Det handlar ju enbart om intresse och fåfänga. Någon prestanda i tidsangivelse är ju inte mekaniska ur kända för. Då köper man en Seiko.Aldrig fattat det där med klocka som intresse, är inte det lite som att ha handväska som intresse?
Har priserna börjat falla? Marknaden torde krympa fort nu.
fast om man tycker det är kul att gå upp tidigare, grilla tidigare och lägga sig tidigare så är det väl fritt att göra det?Har sina fördelar att kunna grilla året runt och samtidigt slippa ställa om klockan till vintertid.
Så när nyinflyttade blir i majoritet så försvinner Örebro som huvudstad i gnällbältet?Ja med Örebrotid och Örebroväder skulle Sverige, om inte hela världen, bli bättre!
Många har förstått det så det byggs så det knakar och de inflyttade gnäller inte!
Hmm, jag måste nog bli tydligare med när mina inlägg är ironiskt menade, men får samtidigt tacka för uttrycket ”vad klockan är på riktigt” då det ger anledning till en djupare filosofisk fundering kring hela ämnet ?fast om man tycker det är kul att gå upp tidigare, grilla tidigare och lägga sig tidigare så är det väl fritt att göra det?
Går det inte ihop med skola, arbetstider och annat kan man jobba för att förändra dessa, såklart med risk att folk som inte gillra att gå upp i ottan.
Men att flytta oss till en tidszon som vi inte tillhör och låtsas att klockan är något annat än den faktiskt är känns ju lite cheezy. Ska vi flytta ytterligare några steg om folk vill ha ännu ljusare kvällar? Kör vi koreatid kan folk njuta av att det är ljust vid midnatt året runt.
Kör man både sommar och vintertid fanns det någon logik i att man flyttade klockan för att slippa ändra alla referenstider, men om vi ändå ska köra på en tid är väl smartare att ha vad klockan är på riktigt och istället sätta hålltider till det folk verkligen vill ha. Även om det innebär att skolan startar 7 istället för 8.
Och ja, jag vet att tidzonen motsvarar en plats mitt i Sverige och inte den plats i Sverige där just du råkar befinna dig, men om platsen inte är Haparanda med omnejd är det ändå närmare till svensk tidszon än finsk.
View attachment 482423
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |