"Glömde 100 000 kronor på butikstoaletten". Bestulen.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
"Blev bestulen på 100.000 kronor
Boden. En kvinna besökte på tidiga söndagseftermiddagen kundtoaletten på Dollarstore i Boden. Kvar glömde hon handväskan med alla hennes besparingar - hundratusen kronor i kontanter.

Någon gång mellan klockan 13 och 14 besökte kvinnan toaletten och glömde kvar väskan. Mellan klockan 14 och 15 hittade en kvinna i trettio- till fyrtioårsåldern väskan och lämnade in den till kassan, där den lämnades kvar tills efter butiken stängt utan att någon ska ha tittat i den.

Efter stängning kom den förtvivlade kvinnan på att hon glömt sina besparingar. Hon åkte dit igen och fick tillbaka väskan av personal som fortfarande var på plats - men nästan alla pengar var borta. Kvar i väskan fanns dock fanns omkring tiotusen kronor. Polisen har inlett en förundersökning.

- Vi har hört de personer som vi vet haft med väskan att göra. Vi vill gärna komma i kontakt med kvinnan som lämnade in den till kassan, säger förundersökningsledare Anette Krig.

De saker som fanns kvar i väskan är överlämnade till polisens tekniker för analys i hopp om att hitta fingeravtryck.
Markus Jornevald
Publicerad 2011-08-09 13:09
Ändrad 2011-08-09 15:15
"

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6023826

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6316717


Så kan(ske) det gå.
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Fb?

Kan man verkligen få ut något på försäkring på det där viset eller vad sysslar hon med?
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Wth?
Vem fan glömmer en väska med 100k i på dass? >.<
Tycker det luktar lite bullshit ärligt talat.

Edit;
Om det däremot är någon som ärligt fipplat bort 90k på det här viset så räknas det som "idiot tax" ärligt talat.
 
Last edited:

Junhager

Elcykel
Gick med
7 May 2011
Ort
Rimbo
Hoj
Letar ny
Samma sak hände på min farsas jobb. Men då glömde kvinnan 250 000 kr i kontanter. Tur att det var en av de anställda som hittade väskan. (En redovisningsbyrå, btw)
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Varför skulle någon sno 90k och lämna kvar 10k? :va
Tror att tanten inte har koll på nollorna och bara hade 10k från början.
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Samma sak hände på min farsas jobb. Men då glömde kvinnan 250 000 kr i kontanter. Tur att det var en av de anställda som hittade väskan. (En redovisningsbyrå, btw)

Samma kvinna?

Bra att det var en redivisningsbyrå. Hur bokförde de inkomsten?
 

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
bakomflötet
Hoj
suzuki
Men vem fan går med 100000:- till dollarstore det blir en djävla massa porslinskrafs och 3 för 99:- dvd filmer.
Jag säger lögnhals!!!!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men vem fan går med 100000:- till dollarstore det blir en djävla massa porslinskrafs och 3 för 99:- dvd filmer.
Jag säger lögnhals!!!!
Det kanske finns ett samband mellan att människan gör valet att stryka omkring med 100'kr i handväskan, att den glömmer väskan på toaletten och att detta hände just på Dollarstore?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Precis som när folk får rutan knackad på bilen. Då har de händelsevis haft halva bohaget, framförallt kapitalvaror som kameror och dylikt, liggande i skrotet. "Man måste ju få ihop till självrisken...."

Jag kreks på slikt.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tror i alla fall polisen på något sätt kollar sanningshalten i hennes påstådda handkassa.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Det kanske finns ett samband mellan att människan gör valet att stryka omkring med 100'kr i handväskan, att den glömmer väskan på toaletten och att detta hände just på Dollarstore?

Personalen kanske växlade hennes 100k i kronor till dollar med en väldigt dålig kurs så hon fick 10 000 dollar? :yoparty
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Men vem fan går med 100000:- till dollarstore det blir en djävla massa porslinskrafs och 3 för 99:- dvd filmer.
Jag säger lögnhals!!!!

Säg inte det!
När Morsan jobbade på myrorna i Göteborg så var det en kärring som glömde ca 50-60tusen i en tygpåse!
Pengarna låg visserligen även i en icapåse i tygpåsen (men vilken vettig person gör det?).

När kärringen hämtade tillbaks pengarna så sa hon inte ens tack.

Så nog finns det snålt folk med för mycket pengar som handlar på billiga ställen :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top