Glömde låset la hojen =/

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
Nån mer som varit med om detta roliga att glömma plocka bort skivbromslåset och dratt iväg.. sen lagt hojen efter 5 meter =P jag var med om det förra veckan.. som tur var så fick jag bara en lite repa *pust* har hört att det finns nått man ska kunna sätta i tänningslåset så man inte ska glömma plocka bort låsen? eller finns det något annat smart för oss glömska människor :)

Scirocco

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Honda VFR800
Såg i en katalog med MC-grejer (glömt vad den heter, men den ser nästan ut som en serietidning i A4-format på framsidan) att det finns en liten grej man sätter på skivbromslåset och sedan drar upp ett snöre (som vanligtvis gömmer sig inne i plastgrejen man sätter vid låset) och trär det över tex styret. För att hjälpa dig komma ihåg det låset. Kostade typ 50spänn eller något vill jag minnas.

Du kan troligen hitta någon sådan grej hos nästan vilken MC-handlare som helst (katalogen jag hittade i har jag sett hos nästan alla jag varit hos).

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Nej jag vet! Sätt tändningsnyckeln med ett snöre på skivbromslåset, då kan du INTE glömma det! :hihi

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Mr.Clean skrev:
Nån mer som varit med om detta roliga att glömma plocka bort skivbromslåset och dratt iväg.. sen lagt hojen efter 5 meter =P jag var med om det förra veckan.. som tur var så fick jag bara en lite repa *pust* har hört att det finns nått man ska kunna sätta i tänningslåset så man inte ska glömma plocka bort låsen? eller finns det något annat smart för oss glömska människor :)

Vilka jättehjul du måste ha om du lyckades köra 5 meter innan de tog stopp! :tungan :)

Själv har jag inte glömt låset...än.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Krippa skrev:
Vilka jättehjul du måste ha om du lyckades köra 5 meter innan de tog stopp! :tungan :)

Själv har jag inte glömt låset...än.

bakhjulet :yoparty

Lindgren

MML
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
GSXR 600
Själv så sätter jag fast mc nyckeln tillsammans men skiv lås nyckeln när jag kört färdigt... och när jag ska ut å ta en sväng så håller jag i båda nycklarna å på så sätt är de aldrig några problem å komma ihåg skivlåset..

Gabor

Guest
du har redan lärt dig, :huvet ,förhoppnings vis är det lagrat i hjärnan nu.... :tummenupp

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Mr.Clean skrev:

Och skivan är ok? Själv har jag pajat 2 skivor i år.

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Jag sätter en liten magnet över tändningslåset varje gång jag sätter på skivbromslåset, det funkar för mig som en påminnelse. :tomten

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
tassen skrev:
du har redan lärt dig, :huvet ,förhoppnings vis är det lagrat i hjärnan nu.... :tummenupp

Japps... jag lärde mig den hårda vägen jag med... Numera glömmer jag aldrig skivbromslåset.... :3freak

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Learning by doing... Glömmer inte längre.

Om inte annat så ställ hojen så du måste backa ut den. Blir billigare skador då. :tummenupp

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Paroxyst skrev:
Ni har ju Alzheimer allihopa. :fatta!

Enklast är att minnas(!) att man har hojen låst.

Sätt en post-it lapp på insidan av visiret med ordet ALZHEIMER på så lär ni er nog.

Men då undrar man varför man har skrivit de och slänger lappen sen. :3freak

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Exakt! Hellre än att mecka med nån vajer mellan skivan och styret och annat bök så gör man såhär. När man låser skivbromslåset måste man ta av slangen från skivbromslåsnyckeln och sätter då slangen på tändningsnyckeln. När man kommer tillbaka sitter slangen kvar på tändningsnyckeln så då kommer man ALLTID ihåg att "- Aha, jag måste låsa upp låset!". Slangen byter bara plats och sitter ALLTID på en av nycklarna (aldrig lös i fickan etc.).

Maciver skrev:
Klassikern är en bit slang på tänningsnycklen, man undrar varför sitter den där de första gångerna. :tummenupp

Bifogat

• keys.jpg
    keys.jpg
    4.7 KB · Visningar: 391

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Har lyckats med det en del gånger, dock med moppen. Och eftersom den inte ahde någon skivbroms pratar vi bygellås på bakhjulet. Som var ekrat... Ni får gissa er till resultatet själva :brinnerup ....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha