Glömt adm lösen för Vista

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Dottern har glömt sitt lösen till Windows Vista. Finns bara ett konto på datorn och det är admin. Finns det någon lösning?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Prova på egen risk...jag använder ERD Commander på XP-hinkar i yrket när det krävs, men har inte testat något på vista än.

:)

Jag har ladda ner en ISO fil där men datorn bootar fr hd trots att jag lagt dvdn högst upp i bootordningen. Är det verkligen bara en ISO fil som ska laddas ner?

EDIT:
Läste visst på lite dåligt. Ska bränna ner ISO-filen på rätt sätt nu :rodnar

EDIT 2:
Jag kommer så långt att jag ska tala om sökvägen till registret, men här tar det stopp. Vet inte hur jag ska komma vidare :confused:

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag har ladda ner en ISO fil där men datorn bootar fr hd trots att jag lagt dvdn högst upp i bootordningen. Är det verkligen bara en ISO fil som ska laddas ner?

EDIT:
Läste visst på lite dåligt. Ska bränna ner ISO-filen på rätt sätt nu :rodnar

EDIT 2:
Jag kommer så långt att jag ska tala om sökvägen till registret, men här tar det stopp. Vet inte hur jag ska komma vidare :confused:

den här är kanske lite enklare med ett färdigt verktyg, locksmith

http://4sysops.com/archives/how-to-...e-microsoft-diagnostics-and-recovery-toolset/

sorry, 6.0 är inte tillgänglig, kanske finns någon här som har den som kan skicka ISO till dig.

Unfortunately, DaRT is not free. What’s even worse is that not everyone can buy it. It is part of the Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP), which is only available for volume-licensed customers (and for Technet/MSDN subscribers). However, anyone can download the 30-day evaluation version of MSDaRT 5.0. I am not sure what happens after 30 days. I’ve never tried it, but I somehow think that it will still work after that period. Note that MSDaRT 5.0 only works for Windows XP, and MSDaRT 6.0 only on Vista. Both versions come with the same tools, though. MSDaRT 6.0 is part of MDOP 2008 R2. I was unable to find a public download of MDOP or MSDaRT 6.0.

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
den här är kanske lite enklare med ett färdigt verktyg, locksmith

http://4sysops.com/archives/how-to-...e-microsoft-diagnostics-and-recovery-toolset/

sorry, 6.0 är inte tillgänglig, kanske finns någon här som har den som kan skicka ISO till dig.

Unfortunately, DaRT is not free. What’s even worse is that not everyone can buy it. It is part of the Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP), which is only available for volume-licensed customers (and for Technet/MSDN subscribers). However, anyone can download the 30-day evaluation version of MSDaRT 5.0. I am not sure what happens after 30 days. I’ve never tried it, but I somehow think that it will still work after that period. Note that MSDaRT 5.0 only works for Windows XP, and MSDaRT 6.0 only on Vista. Both versions come with the same tools, though. MSDaRT 6.0 is part of MDOP 2008 R2. I was unable to find a public download of MDOP or MSDaRT 6.0.

Ja, det hade ju inte varit dumt. Jag kommer inte längre med det andra för att jag inte kan ange sökvägen till registret. Hur ska jag veta var registret ligger om jag inte kan komma in i datorn?? Det är kanske någon här som kan kolla i sin Vista och skriva sin sökväg här? Longshot kanske men det kan kanske ge mig en hint om hur jag kan prova i alla fall.

EDIT:
Laddade ner 5an. Den listar ett gäng kommandon och jag har inte en susning om vad jag ska göra.

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
ophcrack behövde mindre än en minut på sig att knäcka ett lösenordet som ser ut nåt liknande "v0lv0car", dvs volvocar där o'et är utbytt mott nollor.

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
ophcrack's live-cd funkar bara med små bokstäver och siffror (vadjag minnst, och tycker det är ganska ineffektivt) använd Active password-changer istället:
http://download2.lsoft.net/boot-cd-iso.zip
1. packa upp filen
2. välj i ditt bränn-program att bränna image-file
3. vilj iso-filen som packades upp
4. boota på skivan
5. följ instruktionerna

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
ophcrack's live-cd funkar bara med små bokstäver och siffror (vadjag minnst, och tycker det är ganska ineffektivt) använd Active password-changer istället:
http://download2.lsoft.net/boot-cd-iso.zip
1. packa upp filen
2. välj i ditt bränn-program att bränna image-file
3. vilj iso-filen som packades upp
4. boota på skivan
5. följ instruktionerna

Så glad jag blev .... ända tills jag skulle välja "clear this users password".
Då fick jag reda på att det inte går i den här demoversionen.

Annars verkar ju det här programmet bra. Någon som har en fullversion att dela med sig av?

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
ajdå, det var ju inge bra... snodde länken från http://www.password-changer.com jag har förvisso programmet fullt fungerande på en usb-pinne, men inte där jag sitter nu... finns flera downloads på den sidan, kolla om du hittar något jag missat, kan ju vara så att äldre versioner är gratis, trodde inte att den jag länkade till var en demo.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år