Glapp i flytande skiva

körven

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Gixxer 1000
Hejsan alla glada mek-jockar!

Kanske någon kan svar på min fråga? Mina flytande framskivor glappar som fan, både i sidled och i rotationsriktningen (några av nitarna mellan skiva o nav är hur lösa som helst). Kan det räcka med att nita om skivan, eller är det ens möjligt???

Tacksam för svar/

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Dom skall glappa lite när bromsarna är kalla. Borde lösa sig när dom värms, om inte så kan det vara dags att nita om.. men troligtvis inte.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Man skall absolut inte ha glapp i rotationsriktningen, nita om eller byt skiva genast.

En del skivor går att nita om men har du kört med stort glapp länge finns risken att du skadat skivcentrum och då hjälper det inte med nya nitar.

körven

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Gixxer 1000
Man skall absolut inte ha glapp i rotationsriktningen, nita om eller byt skiva genast.

En del skivor går att nita om men har du kört med stort glapp länge finns risken att du skadat skivcentrum och då hjälper det inte med nya nitar.

OK! Tack för tipsen. Om jag tolkar dig rätt så kan det alltså gå att nita om skivan. Känns som det är värt att börja i den ändan, istället för att slänga ut 6000 på nya ...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
OK! Tack för tipsen. Om jag tolkar dig rätt så kan det alltså gå att nita om skivan. Känns som det är värt att börja i den ändan, istället för att slänga ut 6000 på nya ...

Där finns flera prisvärda och bra aftermarketskivor för ett lägre pris så det är inte säkert att det är lönsamt att nita om skivan. Söökfunktionen är fantastisk

körven

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Gixxer 1000
Där finns flera prisvärda och bra aftermarketskivor för ett lägre pris så det är inte säkert att det är lönsamt att nita om skivan. Söökfunktionen är fantastisk

Har du lust att tipsa om vart du hittar dessa skivor till superpriser???

Tacksam för svar//

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...