Glass i Norrtälje!

tom-tom

Esse non videri
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
2001, Honda, Fireblade
Ja det var kul att träffa ett par av er iaf. Oljeläckaget var inte "spontant" efter oljebytet, så nu står den vita FZRn uppallad för lite service :huvet
Det var lite vanskligt när det började komma olja på bakhjulet...
/Tommy

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Har jag sett i syne eller såg jag Redan som satt bak på sin hoj tidgare idag, satt på gamlis när ekipaget kom förbi.
Såg ut som rednas hoj och den som satt bak hade ett grön aktigt ställ på sig?

Hoppas att ni haft en skönt tur idag!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Några bilder från från slutet av dagen..
Notera Kreugers vakande öga på Adrenaliine :D

Bifogat

• DSC00384 (Large).JPG
    DSC00384 (Large).JPG
    97 KB · Visningar: 50
  • DSC00385 (Large).JPG
    DSC00385 (Large).JPG
    83.6 KB · Visningar: 36
  • DSC00386 (Large).JPG
    DSC00386 (Large).JPG
    138.3 KB · Visningar: 58

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
fvfbf

..:)gbgbg

Bifogat

• DSC00387 (Large).JPG
    DSC00387 (Large).JPG
    45.6 KB · Visningar: 37
  • DSC00388 (Large).JPG
    DSC00388 (Large).JPG
    98.3 KB · Visningar: 44
  • DSC00389 (Large).JPG
    DSC00389 (Large).JPG
    110.7 KB · Visningar: 54

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har jag sett i syne eller såg jag Redan som satt bak på sin hoj tidgare idag, satt på gamlis när ekipaget kom förbi.
Såg ut som rednas hoj och den som satt bak hade ett grön aktigt ställ på sig?
Hoppas att ni haft en skönt tur idag!

JYes det var jag som satt bakpå : )
RR-Jonas ville ofrivilligt testa min Z1000 :tummenupp

Och tack till alla som hängde också hade lust att vara ute och köra.
Det var en grymt trevlig dag.
:yoparty

Boner

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 N
Aaah! Tack för sköna åkturen! Lite väl mycket "GEWUUUS" på några ställen bara, men vissa vägar fick mig verkligen att smila i hjälmen!

Hoppas att det gick bra med Adrenaliines "opel"!

Jo, tack själv. Det var trevligt att ligga bakom. Min nyinförskaffade hoj brakade 1 km före garaget. En och annan ventil som rykte skulle jag tro. Vi ses efter verkstadsbesöket. (tydligen kan GEWUUUS skada maskineriet). /Tobbe (Boner)

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jo, tack själv. Det var trevligt att ligga bakom. Min nyinförskaffade hoj brakade 1 km före garaget. En och annan ventil som rykte skulle jag tro. Vi ses efter verkstadsbesöket. (tydligen kan GEWUUUS skada maskineriet). /Tobbe (Boner)
Aj fan!!! Hoppas att det inte var ngt allvarligare fel!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det verkar ha varit en händelserik dag. 3 hojar trasiga på en och samma tur. Kanske var tur att jag var på fest istället :) Hände det något med Adrenaliin också eller?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Aj fan!!! Hoppas att det inte var ngt allvarligare fel!

Det var bara jag som "provkörde" den lite på slangen, tydligen gillade inte ventilerna det :rolleyes:

Det verkar ha varit en händelserik dag. 3 hojar trasiga på en och samma tur. Kanske var tur att jag var på fest istället :) Hände det något med Adrenaliin också eller?

FEST!!! Du skulle ju vara hemma å bygga badrum!?

Faktiskt ingen hoj som gick sönder så att det påverkade åkturen. FZR1000 med oljeläckage stod redan efter vägen när vi passerade. SV650:n fick ventilras när vi nästan var hemma hos Boner så den gick att köra hela vägen hem. Den var ju nyservad så de hade nog glömt att skruva åt nån liten detalj skulle jag gissa. Men nu lät det inte bra så risken är väl att det blir jobbigt för dem att laga. Tur det är garanti. Vad gäller Adrenaliin så kan vi väl uttrycka det som att numera vet han att en super tenerée 750 blir tung när den börjat luta litegrann när man står still och står man dessutom på lite grus så kan det bli väldigt jobbigt :D

Förresten hann vi också med lite fest igårkväll och det vet jag därför att det är nån liten jävul med hammare som sitter i mitt huvud och knackar oförtröttligt i pannloben :huvet

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R

Inget mera än skadat självfötroende tror jag. (om inget hände efter vi andra stuckit)
Han fick ju höra ett och annat om hans hoj ; )

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Ny dag nya friska tag eller?

Mycket trevlig tur igår. Kanske kan bli något liknande idag eller? Vädret håller i sig, och moppen är tankad. Några förslag? Eller är alla bakis efter gårdagens grillningar?

// Wip

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Jag kan tänka mig att åka lite till idag. Hoppas bara att hojen håller ihop den här gången :rolleyes:. Om det är många som är lite bakis så¨kanske vi ska köra vid 14:00 ?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Körde en tur på stora vägarna till Tierp för hälsa på en som flyttat dit.
Inte lite roligt som småvägarna vi åkte igår men ack så trevligt att bli bjuden på
grillat på slutdestinationen iaf ; )

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
På söndagens åkning kom vi ända ut till Drutten, Hans gård är som ett tivoli med en massa roliga saker att leka med.

Bifogat

• DSC00391 (Large).JPG
    DSC00391 (Large).JPG
    135.1 KB · Visningar: 56
  • DSC00390 (Large).JPG
    DSC00390 (Large).JPG
    102.9 KB · Visningar: 36
  • DSC00392 (Large) (Medium).JPG
    DSC00392 (Large) (Medium).JPG
    103 KB · Visningar: 31
Last edited:

Adrenaliine

THE ROAD IS YOURS
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1

Vad gäller Adrenaliin så kan vi väl uttrycka det som att numera vet han att en super tenerée 750 blir tung när den börjat luta litegrann när man står still och står man dessutom på lite grus så kan det bli väldigt jobbigt :D

Känner att det är bra om jag själv beskriver vad som hände egentligen:D
har nu fått testa på hur det är att hamna i rullgrus och försöka bromsa i detta och som alla ni erfarna vet så går det inte särskilt bra:rodnar. Jag tror jag fick en liten mini chock för efter cirka 5 minuter senare när jag står stabilt med fina Super Tenere (trodde jag i alla fall) så börjar den luta mer.... mer och lite mer och lite till och jag försöker hela tiden få upp den (hojen alltså:D ) samtidigt så hör jag som ett eko av andra runt omkring mig bla Kreuger "Upp med den, kom igen"...men det slutar med att den ligger ner:huvet . Hade hjärnsläpp och alla mina muskler var förlamande så jag fick inte upp pärlan...

Precis som ReDan säger så vart det inga andra skador än det som blev på mitt självförtroende. Men det som gjorde mest ont var nog hans kommentarer om min Super SUPER duper Yamaha Tenerè 750. Nobody talks shit about my little honey Tenerè hahaha :D

Helgenslärdom: Se upp för rullgrus. Stå med båda fötterna på marken med hojen mellanbena...OCH stå kvar så:D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping