Glasstråden!

Zandrah

Guest
Blev en favvo igår, första gången i år... PIGGELIN! ooh lord, smarrimums :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Emmi skrev:
Guldpuck & TopHat var bäst! Annars är Cornetto en favorit. Godast är visserligen Lejonet och Björnen´s glass, de har ju riktiga frukter och sånt i.
:tummenupp

Här har vi en brud med smak för glass.... ja ska hälsa jobbet detta ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag provade också en Nogger Black i dag och den var riktigt bra, lite flashbacks till Lakritspucken faktiskt. Bättre än vanliga Nogger som är lite för söt faktiskt, lakrits fungerar bättre.

Brukar prova alla nyheter en gång men det är sällan jag fastnar för någon av dem, men i år har jag redan hittat två favoriter av två möjliga nya, Solero Peach & Yoghurt och Nogger Black. :banana

MikkE

Guest
Jag har inte kommit in i glassätandet än. men den som väntar på något gott... :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
va sugen man blev på glass nu då.....

Förra året fanns en glass strut med Pisstage och hasselnöt, tror att det var Cornetto Nr 4 eller nått.... bara en kampanj glass iallafall... Den va SVIN GÔ :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Förövrigt, näst efter Lejonet och björnen kommer väl "baski´n Robins" från USA....

det finns en glassbar nere i Skanör/ Falsterbo som säljer Italiensk glass med... suvveränt god! Aldos glass tror ja den heter... :va ingen skåning som vet??

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Miss_Orchidee skrev:
Förövrigt, näst efter Lejonet och björnen kommer väl "baski´n Robins" från USA....

det finns en glassbar nere i Skanör/ Falsterbo som säljer Italiensk glass med... suvveränt god! Aldos glass tror ja den heter... :va ingen skåning som vet??

Har du doktorerat i glass? :)

88:an är chef, sen Tophat gick i pension.

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Tåbbä skrev:
Jag tänker inte börja äta glass igen förräns Lakritspucken kommer tillbaka *snyft*

nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden, men iaf testa nogger black. Tycker att den smakar mycket likt lakritpucken :)

/Annicka

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Miss_Orchidee skrev:
Ja jobbar med glass... och är även en glassälskare så ja har testat en del ja.... :tummenupp

Såg det nu, hade slarvläst tråden :kocko

Jobba med nåt man älskar är nog bra, det är ju som om jag skulle jobba med......gin o tonic :lol

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Fick lov att testa Nogger Black igår, och se där.. den var ju t o m godare än 88:an black (som har försvunnit nu antar jag?) :)
Om den smakar som lakritspuck kan jag däremot inte svara på, då jag inte är tillräckligt gammal för att komma ihåg hur den smakade.. :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM