Gnäll

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Jag tycker att ni alla är kverulanter.




Aj fan, tror jag förpassade mig själv till samma grupp när jag postade i denna tråden :brinnerup



Det är tydligt att vem som framför kritiken avgör om det är gnäll eller ej.

Exempel: Förare X säger att däcken inte hade tillräckligt fäste.

Reaktion på forum brukar följa denna mall:

X = Rossi: Äh va faaan, Bridgestone måste skärpa sig! Går inte att leverera skitdäck till toppklassen.

X = Stoner: Jag är så saaaatans trött på hans jäkla gnällande hela tiden! Håll käft och kör hoj, det är vad du är anställd för!

X = Elias: ..... (enjoy the silence)



:mattias
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
tycker alla gnäller bara,hoppas lorenzo vinner mästerskapet för så bra som hondorna är iår så behöver man inte ens kunna köra hoj.
skulle vilja se caparossi på en honda,först då vet man om det är talang eller hoj till 100 procent...
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
tycker alla gnäller bara,hoppas lorenzo vinner mästerskapet för så bra som hondorna är iår så behöver man inte ens kunna köra hoj.
skulle vilja se caparossi på en honda,först då vet man om det är talang eller hoj till 100 procent...

Jag har svårt att hitta ironin i detta inlägget, men... Den måste väl finnas där nånstanns, väl?
 

Millejonären

Rik på annat än pengar!
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
RSV1000R Factory BOTT + Dorsoduro 750
Är det jag som har kort minne eller finns det någon anledning till att just Jörgen tar upp ämnet i videon?

Lorenzo hade väl tagit incidenten i Valencia förra året (då Lorenzo försökte ta sig förbi på innern i sista kurvan men Simoncelli stängde dörren) som ett exempel på Simoncellis farliga körstil. Simoncelli höll inte med om att han hade gjort nåt fel då.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Lorenzo hade väl tagit incidenten i Valencia förra året (då Lorenzo försökte ta sig förbi på innern i sista kurvan men Simoncelli stängde dörren) som ett exempel på Simoncellis farliga körstil. Simoncelli höll inte med om att han hade gjort nåt fel då.
Typiskt Grin-Jörgen att skaka på huvudet efter att själv ha gjort en felbedömning.

[YOUTUBE-ID]Qqrl_je5Rvs[/YOUTUBE-ID]
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Jag har svårt att hitta ironin i detta inlägget, men... Den måste väl finnas där nånstanns, väl?

nopp ingen ironi,hondorna verkar jävligt överlägsna om man jämför med de andra,en "förbrukad " förare som caparossi hade jag velat se på hondan,tror han legat topp 6 .lorentzo är med det sämre materialet som sagt den värdiga vinnaren
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Är det inte möjligt att han skakade på skallen åt sitt eget misstag?
Jo, självklart. Och sannolikt. Men det är enkelt att bestämma sig för att man vet allt om någon som man inte känner och tolka allt som den personen gör och säger så negativt som möjligt – som ”gnäll”. Kallas också för skitsnack och fördomar. Trist som fan. Men det gör världen lite lättare att förstå för somliga.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
nopp ingen ironi,hondorna verkar jävligt överlägsna om man jämför med de andra,en "förbrukad " förare som caparossi hade jag velat se på hondan,tror han legat topp 6 .lorentzo är med det sämre materialet som sagt den värdiga vinnaren

Capirossi hade inte legat topp 6 med Hondan. Alla förare som ligger längst upp är samma som legat där sen 2007 (undantag finnes, tänker mest på Pedrosa och Stoner). Inget tvivel om att Hondan är den bästa hojen på gridden, men knappast oövervinnerlig, som ju Lorenzo har bevisat några gånger. Lorenzo sitter på en hoj som Rossi och Burgess har utvecklat i 6 år(?) och den är bevisligen fullt kapabel till att slå Hondan. Han slår ju Dovi varje race.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
fullt kapabel till att slå Hondan. Han slår ju Dovi varje race.
Eftersom Dovizioso inte är tillräckligt bra - Lorenzo har spöat Dovi hela sin karriär eftersom han är bättre. Hondan är troligen den bästa hojen där ute men man sa kunna köra den också.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jo, självklart. Och sannolikt. Men det är enkelt att bestämma sig för att man vet allt om någon som man inte känner och tolka allt som den personen gör och säger så negativt som möjligt – som ”gnäll”. Kallas också för skitsnack och fördomar. Trist som fan. Men det gör världen lite lättare att förstå för somliga.
Jag föredrar fakta och Jörgen sa efter racet att han hade problem med att Simoncelli inte gav honom plats i kurvan.

Men visst, han skakade säkert på huvudet åt sig själv... :rolleyes:
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Bra tråd detta, Vi kan ju föra statestik från race till race över vem eller vilka som gnäller så kan vi kåra årets kärring i slutet av sesongen!
Bra idé om ”statestik”. Vilka kriterier ska gälla för att en förares kommentar ska hamna på listan?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top