goare ljud

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
Hej jag undrar fall man kan få en nsr att få lite goare ljud när man kör tex öppety luft filter eller dyligt

TACK PÅ FÖRHAND:tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
brandes skrev:
2400322 Hej jag undrar fall man kan få en nsr att få lite goare ljud när man kör tex öppety luft filter eller dyligt

öppet filter, och en ny ljuddämpare. Förslagsvis med grovt rör. Då låter den ganska så mycket bättre:)

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
brandes skrev:
2400322 Hej jag undrar fall man kan få en nsr att få lite goare ljud när man kör tex öppety luft filter eller dyligt

Kan ju alltid göra som morsans pojk^^ han har gjort egna rör till sin Hd (dom e extrem raka^^ Och perfekt tjocklek (går inte genom besiktning dok) Den Finns med på sveriges värsta hoj ljud :yoparty http://www.mcsound.se/index_sv.htm Så nice ^^

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
öppet luftfilter ger väl inte speciellt ''goare'' ljud men det gör det lite mörkare. Ett effektrör är vad som ger det ''goare'' ljudet speciellt på högre varv. Men kom ihåg att bestycka om när du sätter på öppet luftfiler, annars så kommer den bara att gräva ner sig. Men jag rekommenderar att du köper ett öppet luftfiler plus ett effeksystem, det ger väldigtr mycket goare ljud. Och det där snacket om att man inte känner någon skillnad på effektsystem är bara skitsnack tycker jag.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jeppe^ skrev:
2401631 öppet luftfilter ger väl inte speciellt ''goare'' ljud men det gör det lite mörkare. Ett effektrör är vad som ger det ''goare'' ljudet speciellt på högre varv. Men kom ihåg att bestycka om när du sätter på öppet luftfiler, annars så kommer den bara att gräva ner sig. Men jag rekommenderar att du köper ett öppet luftfiler plus ett effeksystem, det ger väldigtr mycket goare ljud. Och det där snacket om att man inte känner någon skillnad på effektsystem är bara skitsnack tycker jag.
Allt beror ju på vad han gillar för ljud. Sätter man på ett effekt på nsr:en som t.ex jollymoto så låter den inte bra (enligt mig) Den låter som en cross ungefär och det passar ju inte direkt på en sporthoj enligt mig. Jag skulle hellre vilja ha mörkare ljud, men det kanske bara är ja;)

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Jag satte på ett gianelli på min rs och jag gillade det nya ljudet :) men det är väl en smak sak.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
asså om du vill lägga ner lite pengar på din Nsr så är det ju bara o ta o skaffa annat avgasystem o sportluftfilter..men är det bara ljudet du är ute efter?

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
nja lita nnat med men det är en bra början

och lundgren det är lite grövre löjud jag vill åt

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
brandes skrev:
2402649 nja lita nnat med men det är en bra början

och lundgren det är lite grövre löjud jag vill åt
Då är det öppet filter och en ljuddämpare som har ett väldigt grovt rör som gäller. Som min nija ungefär:) Skall fösöka skaffa ljud någon dag. Den ljuddämparen är mycket svår att köpa och fruktansvärt dyr, men själva konstruktionen är enkel så den borde du kunna göra själv typ.;)

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Lundgren skrev:
2401756 Allt beror ju på vad han gillar för ljud. Sätter man på ett effekt på nsr:en som t.ex jollymoto så låter den inte bra (enligt mig) Den låter som en cross ungefär och det passar ju inte direkt på en sporthoj enligt mig. Jag skulle hellre vilja ha mörkare ljud, men det kanske bara är ja;)

Om man sätter gianellirör på en nyare nsr så låter den verkligen inte som en cross. Mer åt röjsågshållet :tungan

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
flexbert skrev:
2408575 Om man sätter gianellirör på en nyare nsr så låter den verkligen inte som en cross. Mer åt röjsågshållet :tungan
kom o lyssna på min så kommer du garenterat ända uppfattning, dock har jag shark...

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
!ante skrev:
2408642 kom o lyssna på min så kommer du garenterat ända uppfattning, dock har jag shark...

Åkte med några polare upp till crusingen i malung i sommras

nsr med gianelli = Röjsåg
aprilia = symaskin
rd med effekt= moped?
ns med öppet filter och gianelli=cross

Min uppfattning. dom jag åkte meds också som jag fattade det :)

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
borra i luftburken om du är snål eller fattig. annars har jag ett filter till salu för 1200:- spänn å då får du med en fugg oxå:tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
flexbert skrev:
2408722 Åkte med några polare upp till crusingen i malung i sommras

nsr med gianelli = Röjsåg
aprilia = symaskin
rd med effekt= moped?
ns med öppet filter och gianelli=cross

Min uppfattning. dom jag åkte meds också som jag fattade det :)

Allihopa låter moped om du frågar mig..

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...