"God bless America" med Honda

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bifogad Honda-annons var nyligen publicerad i en stor nordamerikansk dagstidning. De drar sig verkligen inte för att spela på nationalistiska känslor, "God bless America" osv. för att vinna marknadsandelar. Vore intressant att veta hur många som genomskådar försöket och hur många som sväljer en klump i halsen.

Bifogat

• usanick.jpg
    usanick.jpg
    105.8 KB · Visningar: 165
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu ser jag inte om det verkligen står God bless America nånstans men i vilket fall som helst så är annonsen både klockren och självklar.

Du tror inte att Honda(eller någon annan agent) hade gjort något liknande i Sverige om en svensk pilot hade gjort det motsvarande?

Det är ju precis samma sak- ingen tror inte att vi kommer få se en svensk mästare i MotoGP, inte speciellt många trodde att vi skulle få se en amerikansk pga alla förståsigpåare som tror att bara tvåtaktskolade sydeuropeer kan köra hoj.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Han är väl en amerikansk förare och i amerikansk reklam så är det väldigt bra att ha med flaggan i bakgrunden som så många amerikaner älskar. Flaggan har en helt annan betydelse för jänkarna än den har för oss.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
honkiie skrev:
2596383Flaggan har en helt annan betydelse för jänkarna än den har för oss.
Det vet alla och därför hade vi aldrig kunnat få se en liknande annons i Sverige. Det hade inte gett avsändaren önskvärd effekt eftersom svenskar inte har samma lidelsefulla förhållande till den egna statsmakten som väldigt många amerikaner har. Frågan är hur många amerikaner som genomskådar greppet.

Med tanke på de missnöjda vindar som blåser i amerika sedan deras president för ett par år sedan högtidligt deklarerade att man hade vunnit kriget i Irak tror jag att färre än normalt känner sig berörda av Hondas annons.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Honda här (så länge jag vet) haft "Power of Dreams" som slogan, och Nicky Hayden är ju från USA...
(och 1+1 blir 2...)

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
Den var väl inte så farlig. Jag såg en reklamfilm för mustang tror jag för nåt år sen där det var nån soldat som kom hem till USA efter att ha varit i Irak och krigat. Han träffar sin familj och allt är så puttinuttigt och tårögt och han får sin pappas gamla mustang för han har köpt en ny. Den fick mig faktiskt att må fysiskt illa. Jag ska se om jag hittar den nånstans.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=ZFVQKLjLXgM

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Andyman_se skrev:
2597991 Den var väl inte så farlig. Jag såg en reklamfilm för mustang tror jag för nåt år sen där det var nån soldat som kom hem till USA efter att ha varit i Irak och krigat. Han träffar sin familj och allt är så puttinuttigt och tårögt och han får sin pappas gamla mustang för han har köpt en ny. Den fick mig faktiskt att må fysiskt illa. Jag ska se om jag hittar den nånstans.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=ZFVQKLjLXgM

Det kan man ju stå ut med när man får en bil som låter så här original. Jag trivs iaf hyffsat i min... :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=50-yPQdTLyU

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Va faan, står inte en flagga alltid för rasism och främlingsfientlighet? ... Kan den ha en annan betydelse?.. konstigt....

- Johan

honkiie skrev:
Flaggan har en helt annan betydelse för jänkarna än den har för oss.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
mr_rockster skrev:
2598248 Va faan, står inte en flagga alltid för rasism och främlingsfientlighet? ... Kan den ha en annan betydelse?.. konstigt....

- Johan
Beror väl på i vilket land. Men som sagt amerikanska folket ser på flaggan på ett helt annat sätt eftersom att flaggan och konstitutionen var det enda som höll ihop dom som folk under väldigt lång tid när alla kom från olika länder, pratade olika språk. Helt annars än sverige där vi har så mycket annat som håller ihop oss som folk som våran historia osv.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...