God Jul... ...å Gott Nytt År 2024!!!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Q
Hmmpffff, råkade felposta denna till "Sverige idag...." men nu kommer den rätt iallafall.

Midvinterhälsningar :fyllisaraka "God Jul" enligt sentida religiösa påfund. Vit jul ute och en normal "icke vit" i kroppen.
View attachment 493490
View attachment 493491

Ha ha! Delerium Tremens råkade man få med sig i en varuhustömning / hyllröj på åttiotalet - tillsammans med en massa annat kul.
DT såg skum ut. Rosa elefant utanpå en sliten gammal tysk utrangerad returflaska - som var gråmålad.
Den fick stå till sent på kvällen innan vi vågade oss på den - men jävlar vad det small! Bra grundade sedan innan, och ett par flarror DT ovanpå det.

Kvällen spårade totalt kort därpå - och efteråt skyllde vi allt på den rosa elefanten. Jag har inte rört brygden sedan dess, och jag antar att en X-mas edition kan vara snäppet värre ändå.

Årets julmat gick ner med

IMG_20231224_193919_394~3.jpg

Båda finns på Systemet, men den mörka Weltenburger Kloster var bara blaha-blaha, tyvärr.

Radeberger däremot är en favorit om man gillar krispigt klara tyska pilsner med livlig humle. Som 50cl burk är den sanslöst prisvärd och jag föredrar just nu den framför Bitburg, Jever, KöPi och annat jag brukar ha hemma.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Dåligt (h)julfirande även om dubbdäcken sitter på KLR:en, firade dock lite med 154" lång matta i lössnö istället.

Sen blev det riktig julmat, älgfile, klyftpotatis och pepparsås.

God Jul på er alla!

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...