Godaste pizzan.

Merovingian

Guest
Tro det eller ej, men det finns faktiskt en riktigt god fryspizza från mataffären.

Grandiosa Big One Classic.
Klockren att ha hemma, förutsatt att man gör den i ugnen!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Pommes ovanpå? :va

vaihelveteärdetförpåhitt

du är ju från norrland ffs :) dom upptäckte väl tefatet med inbakat maxmål?

om man ksall göra hemmagjord pizza så ääälskar jag att göra en vit pizza med antingen creme fraische eller en smörig bechamelsås som "tomatsås" och vita smuliga ostar på med rödlök och salami...FUCK me vad gött det är!!

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Avdömning av pizzaläget i Sverige! :)

Godaste Pizzan finns ej mer! - R.I.P

Pizza La Torre - Hallstahammar

ITALIENSKA ägare/grundare från 1978 typ, tills för ett par tre fyra år sedan då de sålde ut till ett gäng... ehum..."ickeitalienare".
Inte för att pizzorna har blivit sopor... de bräcker ff de flesta pizzerior i riket...

Men...*I remember those days*
De hade vääääääääääärldens godaste pizzor! :D
(och då ska man minnas att jag varit i praktiken i varje liten håla, större stad och vareviga liten by i Sverige och provätit i min tidigare karriär...
Likväl som jag nu reser jorden runt, och har provat EN och ANNAN pizza! :D

Ragu hade de en pizza som hette, med små vitlöksindränkta köttfärsbitar på... - kunde den pizzan återuppstå hade jag kunnat göra "vadsomhelst" för att få äta den igen!!!

Jomänn!
Såere...
;)

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
föredrar salami, lök, bacon och med ett ägg på. finns aldrig som färdigt förslag utan man får leta efter närmsta å sedan be om ett extra egg på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
föredrar salami, lök, bacon och med ett ägg på. finns aldrig som färdigt förslag utan man får leta efter närmsta å sedan be om ett extra egg på.

Vi har lagt till exakt en sådan på pizzerian där vi beställer lunch. :yoparty

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ragu hade de en pizza som hette, med små vitlöksindränkta köttfärsbitar på... - kunde den pizzan återuppstå hade jag kunnat göra "vadsomhelst" för att få äta den igen!!!

Jomänn!
Såere...
;)

jorusåatte...nästa gång du o tanten ramlar in skall vi äta pizza...den heter Ram-Boo på min pizzeria men det är vad du beskriver.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Godaste Pizzan finns ej mer! - R.I.P

Pizza La Torre - Hallstahammar

ITALIENSKA ägare/grundare från 1978 typ, tills för ett par tre fyra år sedan då de sålde ut till ett gäng... ehum..."ickeitalienare".
Inte för att pizzorna har blivit sopor... de bräcker ff de flesta pizzerior i riket...

Men...*I remember those days*
De hade vääääääääääärldens godaste pizzor! :D
(och då ska man minnas att jag varit i praktiken i varje liten håla, större stad och vareviga liten by i Sverige och provätit i min tidigare karriär...
Likväl som jag nu reser jorden runt, och har provat EN och ANNAN pizza! :D

Jomänn!
Såere...
;)
Jag har varit mycket i Italien.
Aldrig fått god pizza.
Här i samhället har vi en pizzeria (av många) som ägs av en serb.
Bott här länge.
Dottern blev Europamästare i pizza (jo, det finns).
Välförtjänt.
Rekomenderas.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article247259.ab

Dr.Bike

Guest
jorusåatte...nästa gång du o tanten ramlar in skall vi äta pizza...den heter Ram-Boo på min pizzeria men det är vad du beskriver.

Åkkäjj! :tummenupp

Jag har varit mycket i Italien.
Aldrig fått god pizza.
Här i samhället har vi en pizzeria (av många) som ägs av en serb.
Bott här länge.
Dottern blev Europamästare i pizza (jo, det finns).
Välförtjänt.
Rekomenderas.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article247259.ab

Serbien är ju rätt nära Italien! :)
Skämt åsido: Nejdå, det behövs verkligen inte vara Italienare för att göra god pizza.
Nu råkade det bara vara så i detta fallet.
Och ja och jo, man VILL väl tro att Italienare kan pizza.... men så är (tyvärr) inte fallet! Häpp!
Dels är du inte den förste att bli besviken på pizza i Italen, dels verkar vi här ha en helt annan uppfattning om vad pizza är. Likväl som om man kommer annorstädes.
Dock är det många länder ute i världen som har likadana pizzor som oss!
(det kan ju omöjligt vara så, att det är vi som har likadana som dom! :D)
M.a.o: Vi svenskar vet bäst!
Bättre än italienare iaf :hihi

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ost, tomatsås, oxfile och bearnaisesås. MUMMA!

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
På Pizzeria Kungen på kungsgatan i Alingsås så har dom en pizza som heter Adriano med tomsås, ost, skinka, kebabkött, kebabsås och sist men inte minst pomesfrites på. Den är ju absolut världsklass.

Just Ingredienserna låter tipp topp men utav alingsås 11 Pizzerior skulle jag nog ranka kungens som några utav de lägsta!
Prövat Peters Special på La Fontana?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Just Ingredienserna låter tipp topp men utav alingsås 11 Pizzerior skulle jag nog ranka kungens som några utav de lägsta!
Prövat Peters Special på La Fontana?

Jag provade dom flesta på den tiden jag jobbade som väktare i Alingsås (för ca 5 år sedan) och då låg Kvarnen bäst till, men så bytte dom kebabkött till nåt sunkigt skit (deras Pajazzo är dock inte äcklig precis), och då bytte jag till Kungen, och där vet dom nu direkt jag kommer in vad jag ska ha.
Körde Milano också ett tag men jag blev så kass i kistan av deras kebabkött.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Men helt seriöst vad bor du i för en liten skithåla där pizzeriorna öppnar 16.00?:huvet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det viktigaste är inte vad som är på pizzan, det viktigaste är vilken pizzatradition staden man är i har.

Jönköping (jag är inflyttad, så det är inte medfött), har en fantastisk kebab (eller det som kallas gyros)-tradition. Samtidigt är kebabsåstraditionen mycket högt stående.

Går man alltså till en finare institution i Jönköpings stad (förslagsvis Shalom eller Campino) och beställer sig en Kebabpizza med extra kött, tomater, isbergssallad, gurka, pommes och blandning mellan stark och mild sås, så är man i pizzahimlen

Ni som åker en del på E4, det är en avstickare på ca 1 minut från E4:

Pizzeria Shalom Ändra, Skriv ut, SMS, Tipsa, vCard

Branscher: Pizzerior, Restauranger & Serveringar
Telefon: 036-163470
Adress
Hermansvägen 142
554 53 JÖNKÖPING

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Men helt seriöst vad bor du i för en liten skithåla där pizzeriorna öppnar 16.00?:huvet
Finns dom som öppnar 10 men jag va så jävla bakis att jag hellre väntade 8h på mat än gick 500 meter, svor åt att ingången på huset va åt fel håll tom :hihi

äter inte pizza, tar hellre en gyrosrulle
Vad är gyros egentligen? man ser det överallt men har inte riktigt vågat testa, fått för mig att det är som falla fel och det är hemskt.. Kycklingrulle däremot är guds sett att säga förlåt för att han skapa mellanöstern :hihi

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ostkant. Fläskfile, lök, tomat, bea-sås och kanske nån annan skit. Det viktiga är att dom bakar in järnet med ost i kanterna.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad är gyros egentligen? man ser det överallt men har inte riktigt vågat testa, fått för mig att det är som falla fel och det är hemskt.. Kycklingrulle däremot är guds sett att säga förlåt för att han skapa mellanöstern :hihi
Kebab = Nöt.
Gyros = Fläsk.

Egentligen inte, emedan "kebab" betyder grillat.
Men det är Turkiska = Muslimland = Halall = Äter inte fläsk.
Gyros är Grekisk "kebab" = Kristet land = Äter allt som går att tugga (förutom djävla arabkikärtor).

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning