Gokartbana (i närheten av Karlskrona)

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Tjena var finns dom närmsta gokartbanorna runt Karlskrona? Är det Kalmar,

Växjö?

Kristianstad?

Eller finns det flera alternativ?
Jag tänker på utomhusbanor
Eller någon som har andra bra alternativ på en stor asfalterad plan eller liknande där det inte stör omgivningen? Kankse rent av på inhägnat område?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Utomhusbanan i Kristianstad kan du nog glömma om det gäller minimoto iallafall. :(
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
2868519 Varför det ?
Jag var en av dem som försökte få tillstånd att köra där men ägaren var inte ett dugg sugen på det och jag tvivlar starkt på att han är det nu. Tyvärr :(
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Jag var en av dem som försökte få tillstånd att köra där men ägaren var inte ett dugg sugen på det och jag tvivlar starkt på att han är det nu. Tyvärr :(

Möjliigtvis att det blir lättare o påverka ju flera man är ....kommer alla var för sig så kan det ju vara värre...Var hittar jag info om banan i Kristianstad då...någon av er som vet? Inte för att den banan ligger så nära mig men det är ju alltid trevligt med alternativa banor så allt är värt ett försök:tummenupp
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
Möjliigtvis att det blir lättare o påverka ju flera man är ....kommer alla var för sig så kan det ju vara värre...Var hittar jag info om banan i Kristianstad då...någon av er som vet? Inte för att den banan ligger så nära mig men det är ju alltid trevligt med alternativa banor så allt är värt ett försök:tummenupp

Skulle va kul å köra på bana :) Sj kör man hemma på gatorna ;D Ni ska se alla som kollar när man drar om bilarna i 75-80 blås på en minimoto 14E (lite trimmad ;P) skulle va roligare å tävla lite mot nån ;)
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Skulle va kul å köra på bana :) Sj kör man hemma på gatorna ;D Ni ska se alla som kollar när man drar om bilarna i 75-80 blås på en minimoto 14E (lite trimmad ;P) skulle va roligare å tävla lite mot nån ;)

Försök och ta dig till Kalmar banan, du är mer än välkommen och du kommer inte och vara ensam och köra "kina". Mycke bättre och köra på bana än på gatorna.

Vill du veta mer kolla på http://kalmarmk.web.surftown.se/cms/index.php?option=com_contact&catid=24&Itemid=35

Sidan är tyvärr inte uppdaterad med dom rätta träningstiderna, men kontakta nån av dom ansvariga som står på sidan så kan dom hjälpa dig.
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
Försök och ta dig till Kalmar banan, du är mer än välkommen och du kommer inte och vara ensam och köra "kina". Mycke bättre och köra på bana än på gatorna.

Vill du veta mer kolla på http://kalmarmk.web.surftown.se/cms/index.php?option=com_contact&catid=24&Itemid=35

Sidan är tyvärr inte uppdaterad med dom rätta träningstiderna, men kontakta nån av dom ansvariga som står på sidan så kan dom hjälpa dig.

F*n va kul :p ska bara se till å få igång den nu :p , men behöver man några speciella kläder? finns dt å låna isf? , tack på förhand ;)

//Marcus
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
F*n va kul :p ska bara se till å få igång den nu :p , men behöver man några speciella kläder? finns dt å låna isf? , tack på förhand ;)

//Marcus

Bäst är om du har skinnställ, men du måste ha hjälm,handskar, ryggskydd och knäskydd, annars så kommer du inte ut på banan alls.
Snacka med nån av kontaktpersonerna för jag vet att vi har nån uppsättning med extra skinn och skydd som du kanske skulle kunna låna/hyra för och prova på. Skulle du tycka att det är roligt så finns det gamla och billiga ställ på blocket.

/7an
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Ingen som har info om gokartbanorna i Kristianstad o Växjö?...Finns det någon utomhusbana i Emmaboda? Hemsidor telefonnummer eller nånting?...någon som vet? Allt som är inom 10-15 mil från karlskrona kan vara intressant.....
 

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Ingen som har info om gokartbanorna i Kristianstad o Växjö?...Finns det någon utomhusbana i Emmaboda? Hemsidor telefonnummer eller nånting?...någon som vet? Allt som är inom 10-15 mil från karlskrona kan vara intressant.....


http://www.lessebomk.nu/ är banan i växjö. Men det står tydligen en skylt på banan att 2 hjuliga fordon ej får vistas på banområdet! Knappt kart grabbarna får cykla runt banan :)
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
http://www.lessebomk.nu/ är banan i växjö. Men det står tydligen en skylt på banan att 2 hjuliga fordon ej får vistas på banområdet! Knappt kart grabbarna får cykla runt banan :)

Tackar för länken Linus.....är säkert som du säger men jag la ett inlägg i deras gästbok så får vi se om nåt händer.....:tummenupp
Någon annan som har nåt förslag på klubb/bana o bidra med?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top