Google Wave

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Någon mer som lyckats få tag på invites och precis satt igång att leka med vågorna?

Iaf, tänkte det kunde vara intressant att samla sig lite i en tråd om just Google Wave.

Just nu väntar jag på att mina vänner jag bjudit in i min tur skall få sina konton så att man kan börja använda det och testa lite. Kliar i fingrarna kan man säga. :gnissla

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
vad är wave för något?
Det är Googles nya app som är tänkt att ersätta mail, chat osv. Ett nytt sätt för folk att kommunicera i realtid (man kan se vad någon skriver när det skriver, går iofs att stänga av).

Kommer troligtvis att användas för projekt men kan användas till allt som handlar om något. Man har bilder, dokument osv på ett och samma ställe (läs Googles servers) som alla i den aktuella "vågen" kan accessa.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag gav er filmen, ge mig en invite :)

[YOUTUBE-ID]v_UyVmITiYQ[/YOUTUBE-ID]

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag väntar som fan på att lyckas komma över en invite. För mig och mitt projekt är det högintressant eftersom wave ersätter mail, instant messengers, Wiki och forum...

jag tror framförallt det är för företagen som Wave kommer till sin fulla rätt. Dagens industri skrev något om att det skulle konkurrera med bl.a. Facebook och twitter men det känns som att det är en helt annan sak. Är det något som det kommer vara grymt för så är det just oss som vill ha samverkan och samarbetsfunktioner på ett och samma ställe...

En invite skulle tas emot med STOR tacksamhet.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag har en Google Wave invite kvar som jag kan byta mot en Voddler invite om det är så :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tycker det här verkar intressant. Tror ni Wave och Mozilla RainDrop kommer jobba bra ihop? Däremot kan jag tycka att det är ganska meningslöst när inga andra polare har wave - fast jag säger ju inte nej till en invite om det skulle vara så... :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vad jag har läst mig till är Wave fortfarande rätt buggigt och att sitta där själv med en invite verkar måttligt roligt. Jag väntar tills den skarpa versionen släpps, då jävlar!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Vad jag har läst mig till är Wave fortfarande rätt buggigt och att sitta där själv med en invite verkar måttligt roligt. Jag väntar tills den skarpa versionen släpps, då jävlar!

är ju fortfarande en preview / beta / sandbox typ, så det är ju klart den är buggig. Men det lilla jag har hunnit använda mig av hittils har fungerat hyffs OK. Inte gjort några stora grejjer precis, men noterar att i "vågor" med många deltagar kan det bli lite trögt ibland. Men är man inte intresserad av att vara med från allra första början och få stå ut med lite tjall på linan så gör man nog helt rätt i att vänta på den skarpa versionen. :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
liten app som hjälper dig med Firefox att få en notification så fort du får en ny wave

Länk

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Aboo, jag blev erbjuden ett par invites rätt tidigt men fattade inte poängen med att sitta själv med ett MSN från google.

Det har jag fått äta upp kan jag säga. Nu när jag är galet sugen på en invite är det omöjligt att hitta :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
fattade inte poängen med att sitta själv med ett MSN från google.

hade du missförstått det så grovt förstår jag om du var skeptisk!

Wave kan ju ersätta alla hembyggda forum, MSN, outlook och Wikis.. Man får ju lixom allt i ett.

Det är ju som när man kunde byta ut sin walkman, sin digitalkamera, sin gamla mobil och sin gps mot en flång ny och modern mobiltelefon.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
zVn91.jpg

:hihi

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag