Google+

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det spelar väl ingen större roll.. Det jag tycker behövs är en standard för hur de ska kunna ansluta till varandra så att man slipper regga sig på varenda jävla sida. >.<
Och då ska helst inte FB vara någon form av hub.

Sedan borde det gå att konfa vad som ska delas.

Det jag stör mig på är att FB blivit så uppenbart kommersiellt. Nu är ju iofs inte Google bättre, men de är iaf inte lika påträngande.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Antagligen ja. Är det ens någon som har förstått vad det går ut på?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det går lite trögt för Google+. Synd, för gränssnittet och funktionerna är riktigt bra och genomtänkta. Kan inte direkt kalla det för en social mötesplats likt Facebook, men jag använder det för slutna grupper där man delar bilder eller arbetsytor.

Det är mycket behändigare på att organisera/dela foton, och presentationen är svårslagen.
Dessutom har "alla" redan en G+ sida iom att de flesta har ett Google-konto. De flesta av googles tjänster är mer eller mindre integrerade och det är riktigt bra.

Finns det några fler som hänger där till och från? Ni som inte testat borde ta en titt och ge det en chans.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kikar in nån gång varannan månad. Torvalds spammar helvetet ur min flow... XD

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Säkerligen en vanesak men det är så förbannat fult så man vill gråta varje gång man kliver in där. Därför ser du inte mig där.
Jag tror att de hade mycket att vinna på att göra en bättre kopia av facebook då det är ett koncept som funkar. Skitsamma om de hade blivit beskyllda för plagiat.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Säkerligen en vanesak men det är så förbannat fult så man vill gråta varje gång man kliver in där. Därför ser du inte mig där.
Jag tror att de hade mycket att vinna på att göra en bättre kopia av facebook då det är ett koncept som funkar. Skitsamma om de hade blivit beskyllda för plagiat.

Jag tror inte man vill vara en kopia av Facebook, utan något "vuxnare".
Gissar att G+ är mer avsett som ett redskap för nätverkande än som ett klotterplank som FB.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA