Smagatusk
Guest
Nja, jag misskrediterade de som köper den konspirationsteorin. Lorenzo sa de orden vid en tidpunkt när Rossi försökte svartmåla Marquez. Jag ser det som att JL spelade på deras krig.
Rossi anklagade ju exempelvis MM för att hjälpa Lorenzo på Philip Island trots att det var MM som tog Lorenzo i typ sista kurvan och Iannone som körde om Rossi. Det håller liksom inte.
Och på Valencia så låg de väl ändå på varvrekord-tider för det mesta och hur lätt är det då att köra om Lorenzo? Vi vet alla att det är skillnad på att ligga bakom, och att ta sig om.
För övrigt hade det inte spelat någon roll för mästerskapet om Pedrosa hade tagit sig förbi Lorenzo Sålänge Lorenzo hade blivit tvåa. Så att Marquez skyddade Lorenzo genom att köra om Pedrosa håller inte heller.
Därför köper jag inte den konspirationsteorin.
För övrigt så är det intressant att vi vet var jag står gällande Lorenzo. Sist jag kollade så har han alltid varit den jag absolut tyckt minst om i hela MotoGP-fältet sedan 2012.
Du sänkte nivån genom att skriva en riktigt kass oneliner.
Nej, du misskrediterade mig som en "Rossi Fanboy". Resten av världen ser ju händelsen genom dina ögon?
Och det spelar väl ingen roll när Lorenzo sa det han sa? Han försvarade MM med orden som bekräftar din "konspirationsteori". Om du ser det som att Lorenzo spelade på deras krig eller hur du nu vill uttrycka det är din subjektiva bedömning och helt irrelevant.
Vad Rossi anklagar allt och alla för bryr jag mig inte om. Jag är ingen "Rossi Fanboy" och det är inte vad
denna diskussionen handlar om. Lorenzo bekräftade att han ansåg att DP och framförallt MM inte gjorde några försök att köra om honom som de i vanliga med all sannolikhet skulle göra. Det faktumet är odiskutabelt.
Du säger att alla vet skillnaden på att ligga bakom i samma hastighet, och på att ta sig om? Det har du helt rätt i. Och du vet säkert riskerna det medför att försöka ta sig om på sista varvet? Många race har vi sett där någon i täten har gått omkull för att försvara en pallplats. Hade Pedrosa försökt ta sig om Lorenzo och misslyckats där båda gått i sandfållan hade Rossi tagit VM-titeln.
Allvarligt Fordon... Anser du att det är helt orimligt att MM höll undan DP för att agera buffert för JL?
PS. Kass one-liner? Kalla det flamebait som gick hem...