Gopro-problem

Göran Ols

Medlem
Gick med
23 Jan 2017
Hoj
2007 Yamaha fjr 1300 + cbr600rr 2008
Hej, har en gopro 3. Efter ca, 17 minuter slutar den att spela in,varför? någon som har kunskap om felet. Den gör så regelbundit, har kollat.
Tar tacksamt emot hjälp om problemet.
Mvh
Göran

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Har du provat uppdatera/ominstallera senaste firmware? Om inte så gör det!

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Den delar upp filmerna i mindre filer. Du får klippa ihop dem. Eller menar du att den slutar helt?

Göran Ols

Medlem
Gick med
23 Jan 2017
Hoj
Har uppdaterat den. Innan filmade den bara 11 min. Efter uppgradeningen 17 min.Vid ett tillfälle delade den upp i 2 avsnitt. Iställningen på kameran var 1080/50 enl.instruktionen.Filstorlek på 4 GB, ingen aning, hur ärdrar man det?

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Vet inte om jag missförstår men operativsystemet delar upp filmen i mindre delar. Filmar man i 1080/50 så blir det ca. 17 minuter. Om man filmar en timme så blir det 4-5 filer beroende på upplösning. Ska man se allt i ett sträck så får man redigera det i ett redigeringsprogram. Om du vill ändra upplösning eller dylikt så använd GoPro appen eller gå in i kamerans settings.

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Hmm. Om det då är som du säger att kameran stänger av sig efter ca. 17 minuter vete faan. Har en GoPro 4 och en 3+ som aldrig krånglat de 3-4 åren jag haft dem.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har för mig att operativsystemet har en gräns för filstorlek på 4 GB.
Du kan prova att sänka upplösningen och se hur länge den filmar då.
Det är inte operativsystemet som har en gräns, det är formateringen på minneskortet som sätter gränsen. Dom brukar vara FAT32-formaterade, och då får man en max filstorlek på 4GB. Formaterar man dom i NTFS så har man inte det problemet längre, då är gränsen 16TB om jag inte missminner mig, och då har man filmat j*vligt länge om det är ett problem :fakta

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Det är inte operativsystemet som har en gräns, det är formateringen på minneskortet som sätter gränsen. Dom brukar vara FAT32-formaterade, och då får man en max filstorlek på 4GB. Formaterar man dom i NTFS så har man inte det problemet längre, då är gränsen 16TB om jag inte missminner mig, och då har man filmat j*vligt länge om det är ett problem :fakta

Jodå det är operativet i gopron som sätter gränsen på 4GB, i alla fall dom gamla goprona om kameran formaterar sdkortet.Även om man formaterar med Exfat så slår kameran inte på större filer än 4GB på grund av att dom ska vara kompatibla med Fat32.
Hittade detta på nätet. "Very short answer is the GoPro is exFat aware but not exFat size limit enabled at a software level.".
Så Exfat har inte begränsningen på 4 GB men kameran har det.

Hur det är med NTFS vet jag inte för jag har inte provat det.

Last edited:

Göran Ols

Medlem
Gick med
23 Jan 2017
Hoj
Tack för all respons, får kanske hjälp av en bekant med det tekniska. Räknar med att köra på Sturup på söndag, får se hur det funkar då.
// Göran

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...