Harrys verkar många vara nöjd med.
Zimbaw här på forumet kör med en Garmin Virb-kamera med inbyggd GPS, den funkar också fint.
Kanske kan man få ut varvtiderna med den också?
Själv kör jag med den numera gamla GoPro Hero 3 Black Edition. Funkar men batteritiden är lite sugig.
Jag fick ett backpack-batteri förra julen så nu är den acceptabel men man får fortfarande lunchladda.
Som laptimer kör jag med Qstarz 6000, köpt av Bactor. Jag gillar den. GPS.
Många kör med Aim, de kanske är bättre?
Om vi nu ska reda ut begrepp:
En laptimer sitter på hojen och tar tid, antingen med GPS eller via en "fyr" som sitter vid mållinjen.
Tiderna är bara din egna angelägenhet i din egna laptimer. Noggrannheten varierar från hyfsad till riktigt bra.
En transponder är en ren sändare som sitter på hojen.
I asfalten finns sedan slingor som registrerar dina passeringar, det är alltså banan som tar tid på dig.
Du får kolla antingen via någon webbsida eller på någon skärm som hänger i depån.
Är banans utrustning inte igång blir det inga tider.
Med min laptimer kan jag titta på mina varv i laptopen när jag tankat över datat och få ut rolig info som snittfart, toppfart, antal meter jag körde på det aktuella varvet med mera plus att man kan lägga varv ovanpå varandra och se var man tappar/vinner på olika spårval. Nördigt men kul.
Ihopklippt med det som ingick i mina köp, lite pyssligt men till slut fattade jag.
https://www.youtube.com/watch?v=9WjKRJRr2zw