Ja man skall inte köpa finställen till ordinarie pris. Jag betalade totalt 7kkr för mitt 23000kr Rukka.
Surfa runt som en galning på alla webshoppar, där brukar finnas deals framförallt mot säsongens slut.
Men klim, e inte det bara gtx skal? Eller är det rejäla flerlagers grejer?
Vad för ställ köpte du?
Hej Anca,
Är du nöjd med Richa Navara-stället ?
Har det fått testa någon tur i regn?
Ja jäklar, vi åkte genom en skur i Göteborg med hagel, sjuka mängder regn och åska och då höll det inte tätt någonstans. Tror det tog två dagar innan allt var torrt igen. Å andra sidan var det så kraftigt regn att två av sällskapets gps:er gav upp pga fukt så det var en regnskur man sällan råkar ut för. Och ingen av de andra klarade sig bättre oavsett fabrikat på ställ.
Men under mer normala regnförhållanden tycker jag nog att det har levt upp till mina förväntningar.
Jag skulle hävda att ett bra ställ faktiskt ska klara att hålla dig torr nästan oavsett hur hårt det regnar.
Jag har ett Rukka som jag köpte 2007 och det funkar fortfarande ypperligt. Det värsta jag kört i var på hemväg från Dalarna när himlen öppnade sig i trakterna av Sala. Det regnade såpass att bilarna stannade vid vägkanten pga att dom inte såg något.
För min del med behandlat visir och bra ställ så var det bara att köra vidare. Ensam på vägen.
När jag kom hem så var jag bara en aning fuktig kring kragen och handlederna. I övrigt var jag helt snustorr.
så jag hävdar nog att har du ett riktigt bra ställ så håller det dig torr i stort sett oavsett förhållanden. Så länge som du inte simmar med det förståss.
Bra kvalité med andra ord om det är från 2007.
Lite OT och kanske finns annan tråd men hur tvättar ni era ställ efter en säsong?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|