Gore-tex kläder från Kina, är några äkta?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Dessa säljs ju väldigt billigt. Tar för givet att det inte är äkta Gore-tex men när säljaren knappt har något negativa omdömen så verkar det ju som äkta Gore-tex. Vad tror ni?

http://cgi.ebay.com/PEAK-PERFORMANC..._Women_s_Athletic_Apparel?hash=item518ecf48ce

P1010027.JPG

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Merparten av dem är INTE äkta men det finns faktiskt en del. Dock så ska det stå "Genuine brand" eller nåt sånt har jag för mig för att det ska godtas som äkta, och är det sen itne det så får de inte sälja något mer.
Det där var dock inte så billigt för att vara kopior, men på Ebay är det inte längre så bra priser.
De jackor som säljs på Tradera idag är merparten kopior från Kina, speciellt Canada Goose och Peak men även märken som Moncler, D&G mfl.

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Kan även vara andrasorteringar där delar är felsydda. Har själv köpt en Peak som visade alla tecken på att vara äkta men där sömmarna till fickorna inte var ordentligt sydd. Stoppade man nått i innerfickan och i armsfickan så åkte dom in i fodret...........
En annan jacka började dragkedjan på ena sidan ca 2cm ovanför den andra + att textlappen i nacken/ryggen var uppochned.............
Skit man kan leva med när dom kostar en bråkdel av butikspriset

Nu var ju iof inte köpta på E-bay utan en vän till en vän till en vän som importerade dom från Asien.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det ser inte äkta ut, kolla dragkedjan, ser inte 5000 kr ut.

Den liknar den "Peak" jacka jag fick av mina svärföräldrar, den suger åt sig vatten som en svamp och förstärker blåst. Trots att det är gore windstopper och xcr i... :gnissla:D

/ Jens

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nix. Köp inte den. Har själv köpt Kina (i Kina) och det som ser bra ut är oftast inte det tyvärr.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Peak är made in china så det kan mycket väl vara "riktigt" dock ofta andrahandssortering, "nattskiftet" eller till och med stulet.

Sen finns det helt galet med kopior, t.ex så kopierar dom googles android som inte direkt kostar något, varför? Jag vet inte, dom verkar bara ha fastnat för det där med att kopiera

Har varit i Kina, vet man vad man ska kolla efter så kan man komma hem med en genuin Peak dunis för 150:- när butiksspriset i svea är kring 7000:- för samma dunpåse

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
svin billigt jag hade nog köpt dom ändå även om det är fusk för vad får du för sådana kläder för det priset?

tjööööööööööööööööööp:banana

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
svin billigt jag hade nog köpt dom ändå även om det är fusk för vad får du för sådana kläder för det priset?

tjööööööööööööööööööp:banana

Dom kostar fortfarande en tusing! Vet du vilken skit dom dålig är?

Min är så kass att man hellre kan ha ett nattlinne från Lindex på sig... :fakta :mattias

/ Jens

Kneedrag

Guest
Har haft exakt den jackan hemma, morsan köpte till mig på en av kinaresorna.

Det är inget att ha , kassa dragkedjor , inte speciellt vattentät. Har dumpat min i tunnan till behövande.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
No way att jag skulle köpa en sån där. När vi åkte skidor i Åre för nåt år sen så blev en kompis sjöblöt i sin fuskjacka, det var helt blött inne i jackan. Den var lika tät som en plastpåse. Inte för att jag tycker att GTex är så otroligt bra heller. Har börjat byta ut jaktkläder mot sånt som andas på riktigt och har nån GTex PacLite i ryggsäcken för regn istället.

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Det är väl mer eller mindre garanterat en kopia, vissa kopior är mycket bra andra sämre.
Ska man bara ha jackan för att va snygg på stan spelar det ju liksom ingen roll, ska man ut och åka skidor har det ju viss betydelse men den är säkert inte sämre än vilken noname-jacka som helst som duger till 50% av alla människor som du ser i backarna.

Sen kan man ju undra varför du vill ha en damjacka:rolleyes:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag håller inte med. Är jackan helt tät så blir det obehagligt oavsett om det är på stan och vid ansträngning helt kass. Jag tror att en människa avger ~4cl vatten i timmen och mycket mer när man anstränger sig. Blir man fuktig innifrån när det dessutom är kallt så blir det inte kul i backen. Då är det 100% bättre att ha en vanlig täckjacka.

Det är väl mer eller mindre garanterat en kopia, vissa kopior är mycket bra andra sämre.
Ska man bara ha jackan för att va snygg på stan spelar det ju liksom ingen roll, ska man ut och åka skidor har det ju viss betydelse men den är säkert inte sämre än vilken noname-jacka som helst som duger till 50% av alla människor som du ser i backarna.

Sen kan man ju undra varför du vill ha en damjacka:rolleyes:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...