Gotland 2008

Mange_H

RoH
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR954 -03
Jaha. Här går det inte att sova. Ska vi ta en helg på Gotland ihop?

Tycker att vi är på hugget och bokar oss för helg 2, 6-8 juni

Vad tycks?

/ Mange

Hej Bandagsdeltagare,

Är det möjligt att säsongen 2008 närmar sig? 2007 Har ju precis slutat i princip!
Ja, för dom som brukar åka med Actionpics till Gotland Ring så startar resan snart, väldigt snart.
Dom efterlängtade platserna kommer nästa vecka att släppas för bokning och detta kommer som vanligt ske genom Sporthoj.com.
Bokningen kommer att öppna exklusivt endast på Sporthoj.com på måndag 22 Oktober kl 21.30!

Precis som 2007 så kommer vi att köra två olika helger eftersom efterfrågan är så pass stor.
Varje helg är tre heldagars bankörning (fredag, lördag, söndag) på Sveriges absolut mest underhållande och exotiska bana.
De två helger man kan välja på är, 30 Maj - 1 Juni eller 6 - 8 Juni.

Gotland Ring kommer bli ännu bättre än någonsin 2008. Ny asfalterad infartsväg är klar, vi har bokat restaurangen som numera är färdigbyggd och där finns även för första gången riktiga toaletter.
Banan prepareras för tävlingsmöjligheter med mc vilket innebär att bl.a. så kommer avåkningszonernas underlag förbättras till 2008. El finns numera vid banan, dock har det endast funnits i begränsad omfattning under sensommaren men det ska åtgärdas till säsongen 2008.
Ambulans kommer naturligtvis finnas på plats båda helgerna. TM Ambulans från Karlskoga kommer att sköta ambulans och sjukvård.

Boendeerbjudande finns för alla resenärer och sällskap. Erbjudandet gäller för tre övernattningar med eller utan handuk och sänglinnen, frukost ingår. Ett populärt boende som var mycket uppskattat 2007.

Rabatt på färjekostnaden från Nynäshamn och Oskarshamn med Destination Gotland som vanligt!

ANGÅENDE BOKNING AV PLATSER, LÄS NOGA!

Är ni ett sällskap/grupp som gärna reser tillsammans så föreslår vi att ni pratar ihop er nu och bestämmer vilken helg ni ska boka er för.
Bokningen kommer att ske på två olika adresser (URL's) på Sporthoj.com beroende på vilken helg du bestämt dig för. Webbadresserna meddela på måndag via mail och på Sporthoj.com.

Webbformuläret för anmälan öppnar automatiskt på Sporthoj.com måndag 22 Oktober kl 21.30, tiden räknas efter klockan på Sporthoj.com.
När samtliga platser i resp. grupp är bokade så går det inte att boka längre, då hänvisas man till reservlistan!
Platserna till årets helg 2007 tog slut på 5 min så det gäller att ligga på för att säkra en plats.

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020

Det kostar ungefär lika mycket. 2000:- för bankörning, 500:- för färjan, ca 500:- för boende och ca 500:- för maten. Det blir 3500:- och CSS kostar så mycket.

Dessutom passade inte färjeavgångarna så bra med bankörningen. Antingen kom man fram till Visby efter midnatt eller så kom man en dag tidigare. Jag kom en dag tidigare för att passa på att se lite av Gotland. Hade jag kommit med andra färjan hade jag inte fått så mycket sömn innan det skulle vara dags att köra bana. På hemresan var man i Oskarshamn vid 20-tiden. Klockan 22 var det mörkt och då var jag vid Kristianstad. Inte så kul att köra sista timman i mörker genom skogsområden p.g.a viltfaran.

Det var kul att köra på Gotland Ring, inget snack om saken men att ta sig dit är himla drygt. Speciellt sträckan Växjö - Oskarshamn.

Nu väljer jag mellan att utvecklas i min körning eller att praktisera det jag lärt mig. Utvecklas gör man med CSS men med andra bankörningar (förutom BKK) är det svårare att bli bättre med sin körning. Ja, Actionpics har instruktörer de med men det är allför mycket folk på banan i förhållande till antalet instruktörer att de ska kunna ge konstruktiv feedback på ens körning.

Förra året hade de instruktörer som mot extra betalning (500:- per dag) hade samma upplägg på körningen som BKK där de följde en hela dagen och gav vägledning på körningen. Denna instruktör hade då ca 3 elever för att kunna hinna titta på alla under ett körpass.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag är intresserad att åka till Gotland igen. Men 2008 är inte rätt år, jag har precis sänkt en massa pengar i ett projekt och letar fortfarande hus och vill ha alla extra pengar till det, eller de får slantar jag har kvar behövs till att betala lagfart etc. Brukar ju bli ett par 10tusentals kr.

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:yoparty Vi har åkt dit i många år nu men sen Gotlandring har öppnat så har det blivit mycke roligare, fast vi är där med Lelleträffen (1 Vecka), brukar bli ca; 3-Bandagar ibland fler beroende på om vi har Följebil med ( Däck & verktyg. mm.), där är inte så mycke Hojar på banan Lelleveckan. Rekommenderar starkt att kör på den Banan, sliter inte så mycket på Däcken (om man har rätt inställt på dämparna vill säga) Man kan jhy slita upp ett set Däck om man vill förstås. En trevlig Bana med en del Överaskningar här och där.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag är übersnabb på Visby ring, dvs, den enkelriktade slingan innanför muren. :yoparty

Gotland ring var inte bygd när jag flyttade därifrån, och jag har bara varit där engång.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield