gotland grand national!

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
Ja har tänkt köra ggn och undrar om nån har eller vet vart man kan hitta filmer från tidigare år? och om nån har lite tips får ni gärna dela med er!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
ggn2003-016-260.jpg

Min o raggarns film från 2003..
http://www.bikeproject.com/Sections/Media/Files/index.php?GID=3382

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
sv1000 SF
tack så mycke..... fan va sugen man blir, kan knappt vänta. Ingen som har lite goa tips av nått slag? :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska dit. Blir fjärde gången(och kanske sista?! någon som har koll på om de har fler tillstånd att köra tävlingen?)

Ska bara anmäla mig, fixa båtresa, fixa sovplejs, etc etc...

Edit: Ja juste, tips va det:

Förbered dig! Träna ordentliget etc..
Ha hojen i bra trim. (inte klarat att göra klar hojen någon gång hittills före fem i tolv...) Drick mycket innan och kolhydratuppladda. Kör med vattenpåse på ryggen och en vektygsväska kan va rätt bra att ha. I den bör finnas följande kopplings och bromshandtag, kedjelås, buntband och ev. ståltråd. Sedan verktyg för att byta handtagen och för att smäcka dit kedjelåset. Och kanske en förpackning druvsocker kan vara guld. Och tändstift om du kör 2t.
I depån är soppadunk ett måste. Gärna ett/några ombyten glasögon(roll off är riktigt najs och ett par tear off i starten) och handskar.
Va lite basics.
Och en sak till: Kalkstenen är SNORHAL! Högväxel och lågt varv brukar funka och inga hastiga rörelser. Två hjulssläpp är spännande.

Lycka till
(någon som ska köra ränneslätt? som förövrigt är en mycket roligare och billigare tävling)

Last edited:

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
FreddaAbborre skrev:
(någon som ska köra ränneslätt? som förövrigt är en mycket roligare och billigare tävling)

Japp! Jag skall!

4:e gången på GGN i år. Startnummer #1078

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
jag ska dit men inte för å köra utan som mekaniker. kommer väl att glida runt på en 110cc pitbike.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Blir varken GGN eller Ränneslätt för mig.
Vart en resa till Turkland under ränneslätt och hitta ingen plats för hojen för GGN...

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Gotland är ingen tävling utan mer någon slags tillställning.100 mil brett överallt och inga svåra partier bara halt. Har åkt förr men inte i år så jkla synd att dom inte har någon juniorklass för nu måste man ju åka Elit 125. Ska åka ränneslätt som är mer enduro tävling är anmäld och det men måste hinna göra iordning de nya hojarna ordentligt så vi för se.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
jra_racing skrev:
Gotland är ingen tävling utan mer någon slags tillställning.100 mil brett överallt och inga svåra partier bara halt. Har åkt förr men inte i år så jkla synd att dom inte har någon juniorklass för nu måste man ju åka Elit 125. Ska åka ränneslätt som är mer enduro tävling är anmäld och det men måste hinna göra iordning de nya hojarna ordentligt så vi för se.

Jag åker dit nu!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Å hur kul var inte det där då :)

Var depåtjej, men fick en jäkla massa skratt & klädd i lera upp till öronen ändå.

Shit va kul, I´ll be back :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...