Gotland Ring 1,6 km

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Flaggvakter

Originally posted by Honda_Driver
jag var en av flaggvakterna och de flesta av oss, inklusive jag, hade ingen utbildning. därav den dåliga kollen.

Hmm. jag tycker inte det är flaggvakternas miss att de inte fått nån utbildning. Det borde vara arrangöreranas problem... men i vilket fall som helst så är jag positiv, jag tror det blir bättre nästa gång :p

/Fohlin

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Jag kan meddela alla er som missade körningen i fredags att det var årets bästa. Inte varje dag man får köra en ny bana som dessutom är så rolig. Kändes lite trist första varven att den var så kort men sedan hade man fullt upp med att lära sig alla kurvorna. Jag gillar speciellt esset som börjar höger neråt för att sedan vända uppåt med ett litet krön och sedan vänster. Fantastiskt rolig bana.

Jag talade med ägaren Alec och han sa att dom troligen inte öppnar mer i år men att hela är klar till i juni nästa år. Långrakan kommer att få en toppfart på 300 km/h och den kommer att inledas med en brant nerförsbacke i en skruv. Lite som Laguna Seca:s korkskruv fast idag får man tydligen inte bygga riktigt så, så den blir snällare.

Kolla in bilder på www.rapido.se från i fredags samt håll ett öga på www.gotlandring.com

Kan även meddela att greppet var det inget fel på, däremot hade vissa problem med att banan käka däck. Men inte på en Mille-R!

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...