Gotland Ring 100529

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
ftpn funkar alldeles utmärkt..maxade linan när jag laddade ner en film också :)

orkade bara kolla på pass3medel.wmv och såg skoj ut, synd att jag är utan hoj sedan i söndags och får vänta till den 25e innan jag köper ny ;/

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
varför växlar ni inte? fattar inte grejen? Känns bara frustrerande att se :näsblod

iof såg jag bara pass1

edit: såg pass 3medel.

Fortfarande verkar det som om den som filmar växlar lite fel? Varför varvar du motorn och sedan inte växlar upp? aja jag fattar inte... :näsblod

Last edited:

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
varför växlar ni inte? fattar inte grejen? Känns bara frustrerande att se :näsblod

iof såg jag bara pass1

Fortfarande verkar det som om den som filmar växlar lite fel? Varför varvar du motorn och sedan inte växlar upp? aja jag fattar inte... :näsblod

prova nästa gång när du är på bana att bara köra en växel och ingen broms, flytet kommer bra mycket lättare när du har plockat bort fler faktorer som tar din uppmärksamhet :)

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
har inte varit på Gotland Ring, men är kär som fan!
Längtar till den dag jag kan besöka stället.
Tack för filmerna!

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
wohoo jag var med :)

Tack för filmerna! Vet du om Michi (Stavar han det så), som var instruktör i medelgruppen, laddar upp sina filmer?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

iof såg jag bara pass1

Kör man på bana vill man nog ligga i den delen av registret som har lite effekt, tror du inte? Men vad vet jag :/

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
@Akinari: Vad menar du? Tycker du jag varvar för lite eller för mycket, kör fel eller rätt spår, för fort eller för långsamt och i så fall i förhållande till vad?

@supergirl: Misi kommer säkert ladda upp en del. Jag har en del film från söndagen också men det skall redigeras och laddas upp och här på ön är 3G så där snabbt...

h£ll-0

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
2009 zx-6r
Tack! Det är alltid kul och lärorikt att kika på dina filmer.
Har du något från söndagens sista pass med medel så är jag väldigt nyfiken. Fick lite tips innan passet från en instruktör och det känns som jag kan ha fått till bitarna och tagit ett kliv framåt.

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Är man lite halvgrön på bana o inte riktigt börjat jaga varvtider så lägger man sig på ett par lämpliga växlar o åker på dem. Sen allt eftersom man blir snabbare så växlar man oftare eftersom man hinner vrida ur fler växlar när man gasar mer.
Jag är ännu väldigt grön på bankörning men det känner man direkt man kör första gången att växlarna kommer me hastigheten.

Hoppas det känns glasklart ;-)

iof såg jag bara pass1

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Du kör lite hetsigt tycker jag. Ta det lite softare och säkrare (för oss andras skull).
Sedan var det kul att stänga dörren för dig slutet av filmen (pass1medel.wmv) efter rakan :banana:banana:banana

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM