Gotland Ring 2006 med Actionpics & Sporthoj

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Dr.Bike skrev:
2216568 Visst mr. tvålfager! :hihi Inte tu tal om att ditt ekipage var en bra "enhet"
Men rent kommersiellt tror jag nog att Actionpics har mera guld att gräva om det finns bilder på var och en. Det blir ju då troligen 100% beställningar = mer cash.
(jag antar att ingen beställer mer än fyra bilder på sig själv i medeltal)
Eller beställer du alla 328 bilder på dig Mattias?! :lol

Det finns inga pengar att direkt tjäna på bilder, att vi tar betalt för bilderna är ett måste för all tid man måste offra på att sortera alla tusentals bilderna, att svara på 100PM och 100 emails om diverse bilder, att se till att skicka den ena o andra bilden hit o dit. Det suger en fruktansvärd tid tyvärr. Något måste det vara värt om man ska offra all denna tid som jag hellre skulle spendera med familjen om det inte vore för att det gläder några få deltagare att få ett par schyssta bilder.

Sen skulle vår fotograf natutligtvis fota ALLA precis lika mycket men det är en liten omöjlighet att hålla reda på så många förare. Och när man sen sorterar bilderna så åker rätt mycket i soptunnan som inte håller rätt kvalité och då ryker några till tyvärr som endast fastnade på småsuddiga bilder.
Sen är det så att vissa färgkombinationer är betydligt mer tacksamma att fotografera än andra.

Det skulle vara jättekul om alla beställde bilder men då skulle man nog bli tvungen att betala någon för att utveckla något slags ordersystem och bildhanteringssystem :)

Obs!! Jag vet att ditt inlägg inte vara något klagande, jag ville bara ge lite svar till många som säkert undrar :tummenupp

Nästa anhalt, Kinnekulle Ring 30 Juni :)

/Nitrous

Dr.Bike

Guest
Nitrous skrev:
2217466 Det finns inga pengar att direkt tjäna på bilder, att vi tar betalt för bilderna är ett måste för all tid man måste offra på att sortera alla tusentals bilderna, att svara på 100PM och 100 emails om diverse bilder, att se till att skicka den ena o andra bilden hit o dit. Det suger en fruktansvärd tid tyvärr. Något måste det vara värt om man ska offra all denna tid som jag hellre skulle spendera med familjen om det inte vore för att det gläder några få deltagare att få ett par schyssta bilder.

Sen skulle vår fotograf natutligtvis fota ALLA precis lika mycket men det är en liten omöjlighet att hålla reda på så många förare. Och när man sen sorterar bilderna så åker rätt mycket i soptunnan som inte håller rätt kvalité och då ryker några till tyvärr som endast fastnade på småsuddiga bilder.
Sen är det så att vissa färgkombinationer är betydligt mer tacksamma att fotografera än andra.

Det skulle vara jättekul om alla beställde bilder men då skulle man nog bli tvungen att betala någon för att utveckla något slags ordersystem och bildhanteringssystem :)

Obs!! Jag vet att ditt inlägg inte vara något klagande, jag ville bara ge lite svar till många som säkert undrar :tummenupp

Nästa anhalt, Kinnekulle Ring 30 Juni :)

/Nitrous

JOdå - det är lugnt. Självfallet klagade jag inte,(ville mera retas med Mattias) utan tvärtom, beundrar jag er energi, för jag hajar hur mycket logistik det ligger bakom, och det blir måååånga självuppoffrande timmar bakom datorn för att klara ut alla behov till alla.
Utan däremot HOPPAS jag att ni tjänar en slant, för det gagnar oss alla då det garanterar att det kommer finnas ett bra gäng som fixar och donar till oss som vill åka.
Ni kan ju inte bara leva på kärlek och luft samt en glöd för att frälsa nya banåkare, även om det i sig säkerligen är en kick.

Sådan glöd håller några år - men jag hoppas Actionpics består!

Kan ju knappast bli mer serverat. Bara att komma till dukat bord och köra. Proffsigt!

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nitrous skrev:
Grönt är ju skönt så då verkar det bli många bilder. :D Att man kör långsamt är nog också omtyckt av fotografen, lättare att få skarpa bilder då. :lol

/med på massor av bilder och har beställt tre :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024