Gotland Ring Bilder helg 1

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jaha... nu kommer man få för otvättad hoj :(
 

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -07
Nope! Men Simon och andra bra fotografer kommer vara där...så TVÄTTA hojen!



Dessa är tagna med D300 och 70-200VR/2,8 ....Ja TVÄTTA för fäen!!

Hojen är tvättad :D , stället är vaxat :D, flinten fönad. Nu hoppas vi bara på fint väder också (kanske inte riktigt så varm som denna helgen var), om vi får önska) :tummenupp

T
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Alltså, varför i HELVETE är det inga exempelbilder på mig? :5sure

Edit: Jaha, jag förstår. Motorcykelrasism. Är det de lila fälgarna? Eller det faktum att den är en smula ålderstigen? Usch, vad lågt.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Alltså, varför i HELVETE är det inga exempelbilder på mig? :5sure

Edit: Jaha, jag förstår. Motorcykelrasism. Är det de lila fälgarna? Eller det faktum att den är en smula ålderstigen? Usch, vad lågt.

Han hann väl tröttna på att stå ute i solen i väntan på att du skulle komma runt ett varv kanske ...



:slutahatändvätskaidigsmiley
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Han hann väl tröttna på att stå ute i solen i väntan på att du skulle komma runt ett varv kanske ...



:slutahatändvätskaidigsmiley


Jag hade ju vunnit över dig i alla fall, materialspelare.

:åuhmenslutaköramedpunkarå
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Fan Trigger - du är ju riskigt duktig med photomaskinen...

(hälsning från en kontors jobbar - som absolut inte hällre vill åka bana..)
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ett par bilder till....
1177 bilder skickade till actionpics, de lär väl komma upp vad det lider.

Fredde
FreddeDSC_1302.jpg


Larzon
LarzonDSC_1318.jpg
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Riktigt fina bilder. :D
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Tjusigt!!
Upp med fler smakprov :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Grymma bilder speciellt på de förare med spegelvisir. 1:a bilden på sida1 är min favorit!
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
RAW (eller NEC som Nikon använder) och därefter lätt bearbetning (kontrast, skärpa, färgmättnad) och konvertering till jpg eller är det jpg direkt ur kameran obearbetade?

Hur som helst går det inte att ta miste på kvalité som är mycket hög. Gillar bilderna skarpt! 70-200VR/2,8 och AF på D300 är ju till viss hjälp men detta till trots är det riktigt go känsla i bilderna! :tummenupp

Hinns det med tänkte jag plåta lite själv i helgen som kommer. Får väl se hur mycket tid som finns över mellan körning och hjälpa kompisar men några bilder skall jag hinna med hade jag tänkt!

Har liknande utr. men AF på D300:an slår garanterat 40D:s! Dessutom, viktigare än så, är jag inte lika duktig som du Triggerhappy!

Mvh!
// Niklas
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Grymma foton! Det e Najs!
råkade se några omdiskuterade svettband på hojarna också :D
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
RAW (eller NEC som Nikon använder) och därefter lätt bearbetning (kontrast, skärpa, färgmättnad) och konvertering till jpg eller är det jpg direkt ur kameran obearbetade?

Hur som helst går det inte att ta miste på kvalité som är mycket hög. Gillar bilderna skarpt! 70-200VR/2,8 och AF på D300 är ju till viss hjälp men detta till trots är det riktigt go känsla i bilderna! :tummenupp

Hinns det med tänkte jag plåta lite själv i helgen som kommer. Får väl se hur mycket tid som finns över mellan körning och hjälpa kompisar men några bilder skall jag hinna med hade jag tänkt!

Har liknande utr. men AF på D300:an slår garanterat 40D:s! Dessutom, viktigare än så, är jag inte lika duktig som du Triggerhappy!

Mvh!
// Niklas

Alla mina "bandags bilder" är tagna i JPEG såvida inte någon deltagare vill ha "extra allt och extra attention".
Bilderna som är upplagda här är bearbetade.
De som önskar köpa mina bilder via Actionpics kommer få beabetade bilder i olika grad beronde på vad jag tycker bilden behöver...beskärning, ljus, färger mm.....gillar att leverera snygga bilder :)

Väldigt få bandagsåkare vet vad de skall göra med en RAW-fil eller NEF på Nikonspråk. Det är inte alla som vill ha 12MB bildfiler heller :)

På lördagen fotade jag åt tidningen Bike och då är det självklart RAW (NEF) som gäller.

Kul att du gillade bilderna, ta med kameran för bövelen...nyttja den vita kalken för upplättning och ha riktigt kul!!!
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Alla mina "bandags bilder" är tagna i JPEG såvida inte någon deltagare vill ha "extra allt och extra attention".
Bilderna som är upplagda här är bearbetade.
De som önskar köpa mina bilder via Actionpics kommer få beabetade bilder i olika grad beronde på vad jag tycker bilden behöver...beskärning, ljus, färger mm.....gillar att leverera snygga bilder :)

Väldigt få bandagsåkare vet vad de skall göra med en RAW-fil eller NEF på Nikonspråk. Det är inte alla som vill ha 12MB bildfiler heller :)

På lördagen fotade jag åt tidningen Bike och då är det självklart RAW (NEF) som gäller.

Kul att du gillade bilderna, ta med kameran för bövelen...nyttja den vita kalken för upplättning och ha riktigt kul!!!

NEF var det ja, inte NEC (sorry :huvet ).

Misstänkte att så var fallet (lätt bearbetning) även om det inte förtar. Håller med dig, finns liksom ingen anledning att inte leverera det bästa som går även om det kräver mer. Uppskattningen blir liksom så mycket större!

Självklart åker kameran och 70-200/2,8IS samt 1,4X Conv med och nog skall det plåtas om jag bara hinner med. NÅGRA bilder vill jag ju ha med mig hem!

Mvh!
// Niklas
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top