Rockoholic
Återfallsknutte
- Gick med
- 4 Jul 2006
- Hoj
- Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jaha... nu kommer man få för otvättad hoj
Nope! Men Simon och andra bra fotografer kommer vara där...så TVÄTTA hojen!
Dessa är tagna med D300 och 70-200VR/2,8 ....Ja TVÄTTA för fäen!!
Alltså, varför i HELVETE är det inga exempelbilder på mig?
Edit: Jaha, jag förstår. Motorcykelrasism. Är det de lila fälgarna? Eller det faktum att den är en smula ålderstigen? Usch, vad lågt.
Han hann väl tröttna på att stå ute i solen i väntan på att du skulle komma runt ett varv kanske ...
:slutahatändvätskaidigsmiley
Jag hade ju vunnit över dig i alla fall, materialspelare.
:åuhmenslutaköramedpunkarå
Grymma bilder
Skärpan i toppklass..
Vad kör du med för utrustning ??
RAW (eller NEC som Nikon använder) och därefter lätt bearbetning (kontrast, skärpa, färgmättnad) och konvertering till jpg eller är det jpg direkt ur kameran obearbetade?
Hur som helst går det inte att ta miste på kvalité som är mycket hög. Gillar bilderna skarpt! 70-200VR/2,8 och AF på D300 är ju till viss hjälp men detta till trots är det riktigt go känsla i bilderna!
Hinns det med tänkte jag plåta lite själv i helgen som kommer. Får väl se hur mycket tid som finns över mellan körning och hjälpa kompisar men några bilder skall jag hinna med hade jag tänkt!
Har liknande utr. men AF på D300:an slår garanterat 40D:s! Dessutom, viktigare än så, är jag inte lika duktig som du Triggerhappy!
Mvh!
// Niklas
Alla mina "bandags bilder" är tagna i JPEG såvida inte någon deltagare vill ha "extra allt och extra attention".
Bilderna som är upplagda här är bearbetade.
De som önskar köpa mina bilder via Actionpics kommer få beabetade bilder i olika grad beronde på vad jag tycker bilden behöver...beskärning, ljus, färger mm.....gillar att leverera snygga bilder
Väldigt få bandagsåkare vet vad de skall göra med en RAW-fil eller NEF på Nikonspråk. Det är inte alla som vill ha 12MB bildfiler heller
På lördagen fotade jag åt tidningen Bike och då är det självklart RAW (NEF) som gäller.
Kul att du gillade bilderna, ta med kameran för bövelen...nyttja den vita kalken för upplättning och ha riktigt kul!!!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|