http://www.gotlandsallehanda.se/GEN...=AND&PubDate=&FreeText=gotland ring&Category=
Någon som känner sig hugad att ta över ruljansen?
ZoulFly skrev:2217478http://www.gotlandsallehanda.se/GEN...=AND&PubDate=&FreeText=gotland ring&Category=
Swedie skrev:2222829Det blir så när man satsar för stort...
raceman_peps skrev:2224434Vad saknas för att få den klar och godkänd då?
STCC skulle väl kört där i år egentligen. Klart det blir ebb i kassan om man missar sådana evenemang.
Med tanke på hur banan ser ut hade det krävts åtskilliga miljoner och massor av arbete för att få den i ett skick så att STCC skulle komma dit.Ozzian skrev:2224457Som jag fattat det så har de dels haft två ganska kraftiga låneåterbetalningar vilket karvat lite på utvecklingen och dels menar man att vintern höll i sej längre än uppskattat i år, därför kunde man inte hinna med planerade markarbeten i utsatt tid och fick därför tacka nej till STCC.
sandstream skrev:2224470Med tanke på hur banan ser ut hade det krävts åtskilliga miljoner och massor av arbete för att få den i ett skick så att STCC skulle komma dit.
Inget vatten, ingen el, dåliga avåkningszoner, infartsväg genom kalkbrott med saftiga uppförs och nedförsbackar, inga läktare, inga flaggposteringar, inga lysen för starten....
Han satt nog och drömde om sin banaP@trik skrev:2224487Låter som nån skolkade från mattelektionerna i skolan när dom drog igång projektet.
STCC på Gotland Ring? Tjenare. Om någon trycker in 10 miljoner, kanske.Ozzian skrev:2224457Som jag fattat det så har de dels haft två ganska kraftiga låneåterbetalningar vilket karvat lite på utvecklingen och dels menar man att vintern höll i sej längre än uppskattat i år, därför kunde man inte hinna med planerade markarbeten i utsatt tid och fick därför tacka nej till STCC.
magnus_moss skrev:2234406Jag kan ju inte fatta hur man överhuvudtaget kunde komma på iden att bygga en bana SÅ långt från ALLTING! Det finns väl inget ställe i sverige som ligger mer otillgängligt... Eller? Och DYRT att ta sig dit är det dessutom. Banor måste väl byggas där det finns folk....![]()
Fattar inte vad dom tänkte på. Och att folk kunde ställa upp med pengar på ett sådant projekt...![]()
M:et skrev:2234446Hmm, själv tycker jag banan ligger väldigt bra till. I mil räknat så ligger den bäst till för folk i Stockholm och övriga i en 10 mils radie. Och där finns ju några procent av Sveriges befolkning!
Perfekt på sommaren då väldigt många ändå åker över till Gotland för att semestra. Bara att ta med familjen och låta dom ligga och lapa sol en extra dag när man själv njuter på eller vid sidan av banan. Naturen och Gotland som helhet borde kunna locka folk från Europa för att få en totalupplevelse i Sverige i samband med att de besöker WSBK och WTCC (drömmer om framtiden...) Det är dessutom svårt att störa någon ute på kalkstensslätterna.
Nej får de bara till en bra deal med Gotlandsrederierna med rabaterade priser på färjan över så tror jag de kan locka storpublik. Kan Mo i Rana överleva så ska fasen Gotland Ring kunna göra det...
magnus_moss skrev:2234557Menar du allvar? Du låter lite som de som vill framhålla att Östersund ligger mitt i Sverige! Vilket det iofs gör men ändå LÅNGT bort från de flesta. Jyllandsringen ligger 10 mil väster om Varberg (där jag bor) men OJ vad långt bort det känns.Och dyrt! Kan lätt tänka mig att åka till Knudan 18 mil bort för att köra några pass men att jag skulle göra detsamma till Jyllandsringen har aldrig ens kommit på tal.
Och det ÄR dyrt att åka till Gotland!
Det är mycket möjligt, kanske rent av troligt, jag har inte ens varit där, går bara på vad jag läst i media men har jag fått det om bakfoten att det faktiskt var planerat att köra STCC i år?valmers skrev:2234388STCC på Gotland Ring? Tjenare. Om någon trycker in 10 miljoner, kanske.
Ingen depå, inga toletter, ingen elektricitet, knappt en tillfartsväg. You go figure.Ozzian skrev:2234754Det är mycket möjligt, kanske rent av troligt, jag har inte ens varit där, går bara på vad jag läst i media men har jag fått det om bakfoten att det faktiskt var planerat att köra STCC i år?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |