Gotland Ring med Actionpics maj 2011

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Om det det är någon som inte lyckats få tag i en färjebiljett ink.MC så har jag troligtvis en över till i morgon bitti.Till Gottland!
Ute i tid - Nää men skiter det sig så blir det så här.
PMa mig.kollar pm i morn kl:0745 ca.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jag hoppas på regn någon dag :)
Vill ju testa regndäcken!

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Jag har f*n dansat så jag fick gå till naprapaten idag :fakta

haha.. vi ska fortsätta dansa regndansen där å dricka några kalla :)
välkomna till släpet med nr 91 på :)

har lite pirelli däck till salu någon som vill köpa 250-300/st sc1 å sc2 isf tar ja med dom

Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
slänger upp en bild från mitt första real roadracing race :)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:yoparty:yoparty:yopartyNU DRAR VI !!!:yoparty:yoparty:yoparty

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Mekaninsk styrdans på Gotland Ring.

Denna weekend ska jag tillbringa på Gotland med min nya mekaniska brewd Fiona.
Vi ska lära oss att att dansa styrdans på Gotland ring.
För att förklara lite för er som inte vet vad detta är så kommer nu en kort presentation.

Mekanisk styrdans utför du med din partner på olika dansbanor runt om i vårt rike.
Dansbanorna är till för att du ska kunna ut svängarna rejält och verkligen visa dina mooves.

Du kan även dansa på offentliga platser men vissa stegkombinationer äro förbjudna och ertappas du med att utföra sånna så bötfälls du av personer med uppochnervända jollar på skallen som kör omkring i bilar med den finska flaggan på.
Någon socialdemokratisk politiker har bestämt att det ska va så, varför vet jag ej....

Åter till dansen.

Arrangör för denna tillställning är Marcus och Lillan med deras eventföretag Actionpic.
Marcus själv är tävlingsdansare men har även en förkärlek att ordna dessa evet där vi deltagare blir lättade på våra surt fördärvade sekiner som i sin tur finansierar arrangörenas egen danssattsining.

Som redan sagds så utförs dansen med en mekaninsk partner och en snabb genomgång av dessa och dess olikheter kommer nu:

Den mest poppulära partnern är den med fyra små lungor och en gäll stämma.
Dessa partners funkar bäst då dom hetsas till hög puls och likt skitnödiga tennisspelare skriker då dom pressas till sitt yttersta. Smakfullt, njae.......Effektivt, som fan !

Nästa kategori av partners är dom med två stora lungor.
Likt en 100-meters löpare så får dom upp kraften och farten redan vid låg puls men detta gör att uthålligheten blir lidande och vid hög puls så brölar dom ut sin smärta och dess kropp darrar av utmattning.

Sist men inte minns så har vi dom med en lunga, oftast kommer dessa från en fabrik i Österrike.
Arbetet med att utveckla dessa är ungefär lika genomtänkt som en annan känd österrikare som en gång i tiden hade planer med att ta över världen. Hur den saken slutade vet vi ju och därför blir det självklara smeknamnet för dessa RETARDER.

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Lillen suger fett!!!! Lr jag menar han suger ingenting!!! Aldrig träffat en sån dålig suparkompis!!! Skärpining!!! imorn förväntar jag mig att du tar kapten på allvar :)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Idag har det varigt danskurs hela dagen.
Öjn har bjudit på solsken och orkanvindar.
Skit samma nu ska det läggas en sula på dansbanan.
Appropå sulor så är detta en sjukt viktig del i din utrustning.
Dojjorna skilljer inte så jävla mycket, cirka 17” har det flesta .
Några prylbögar har pjuck i magnesium som dom tror ska vara så mycket bättre.........lurade suckers !
Well något lättare men åter tebax till dom viktiga sulorna.
Hasplar du omkring på bakelithårda gummin så så lär du inom kort joina ”boys in da hood” in vet gänget som dansar utanför banan.
Även kallat breakdans då ömtåliga dansdräkter, assossearer och din egna utrustning får stryk av detta.
Har du däremot sjyssta sulor som också är varma så kan du ta ut svängarna av bara helvete !
Dansstilarna är olika från par till par men Pasodoble, Kvickstepp och Salsa är de danser som verkar funka best.
Bara retarderna dansar samba, ett jävla slängande med röven både hit och dit....
Kommer mer sen men nu ska vi iväg och hysta i oss svinkall bira !

Just fan, Målarn och Lillsnoris drog en squeardance efter lunch.
Hyfsat tajmade i rörelserna tills junisen saknade lekparken där hemma och beslöt sig för att bygga sandslott efter startrakan.....

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Just fan, Målarn och Lillsnoris drog en squeardance efter lunch.
Hyfsat tajmade i rörelserna tills junisen saknade lekparken där hemma och beslöt sig för att bygga sandslott efter startrakan.....

Marcus hade ni inte alkoblås vid utsläppet?

Pucken låter som om han har supit hela dagen :D

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Har jag sagt det är kul att köra hoj!!??!!? Helvete va kul jag hade sista pass

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...